سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اروپایی‌ها دست کمی از آمریکا‌ ندارند

اروپایی‌ها دست کمی از آمریکا‌ ندارند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه و قرار دادن نام آن در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: این اقدام بی‌شرمانه و بی‌خردانه آنها شرارت سران مستکبر آمریکا را نشان می‌دهد اما اروپایی‌ها دست کمی از آمریکایی‌ها ندارند و در روزهای سختی ما را تنها می‌گذارند و می‌خواهند ما را ضایع کنند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران بی‌اخلاقی، ظلم به مردم و نداشتن صبر و استقامت در برابر بلایا را نتیجه نبود تقوا دانست و ابراز داشت: تقوا نتیجه مجموعه فضایلی است که زندگی دنیوی و اخروی ما را تأمین می‌کند. چرا برخی نگران تحریم و تشدید تحریم‌ها هستند، به جهنم که تحریم‌ها تشدید می‌شود، مگر شما خدا ندارید؟ این کشورهایی که ما را تحریم کرده‌اند، از جمله فرانسه و آمریکا خودشان گرفتار چالش هستند، اما عده‌ای از تحریم آنها می‌ترسند ولی از تحریم خدا نمی‌ترسند.

به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران با اشاره به سیل اخیر در برخی از مناطق کشور، اظهار داشت: این سیل به نوعی امتحان الهی است. هر وقت خداوند با سختی‌های بیشتری ما را امتحان می‌کند، می‌خواهد جایگاه بالاتری به ما عطا کند. سردار مقاومت، سردار سلیمانی می‌گفت هر وقت فشارها تشدید می‌شود امید ما به یک زایش جدید بیشتر می‌شود و نتیجه این فشار یک مولود جدید است. خداوند در این فشارهای بین‌المللی و طبیعی و فراز و نشیب‌های زندگی می‌خواهد شما را برجسته‌تر کند.

وی گفت: جبهه مقاومت و مدافعان حرم موجب شدند تا به جهانیان اعلام شود که انقلاب اسلامی زنده است. مردم ما انقلاب را باور دارند و با حضور خود بیرون از مرزها، دو کشور را بیمه کردند و اقتدار آمریکا را زیر سؤال بردند و نفوذ این کشور را لگدمال کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: سیل برای برخی مردم ما در استان‌های مختلف مشکلاتی را به همراه داشت و تعدادی جان باخته و خانواده‌هایی داغدار شدند. عده‌ای یک شبه همه چیز خود را از دست دادند؛ این یک امتحان بزرگ الهی است که اگر صابر باشند، درود خدا بر آنهاست. سیل و حرکت مردمی در حمایت از سیل زدگان برای ما تداعی دوران دفاع مقدس و جبهه‌ها بود و مجدداً روسیاهی دشمنان ما را نشان داد. آنها نه تنها در برجام روسیاه شدند بلکه در سیل اخیر نیز با ممانعت از رسیدن کمک‌های بین‌المللی به سیل زدگان روسیاه شدند اما عده‌ای هنوز دلداده غرب هستند و فکر می‌کنند ارتباط با غرب مشکلات را حل می‌کند. همه باید بدانند اعتماد به غرب و باور کردن سخنان آنان دولت را با مشکل مواجه کرده و برای کشور خیری ندارد. نباید به بیگانگان اعتماد کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در سخت‌ترین شرایط آمریکایی‌ها مانع رسیدن کمک‌های بین‌المللی به مردم شدند و نشان دادند قابل اعتماد نیستند. انقلاب ما مرگ ندارد و می‌رود تا امام زمان(عج) را در آغوش بگیرد. انقلاب ما یک مقدمه و آغازی برای یک انقلاب جهانی است.

وی با اشاره به دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: موفقیت ما در دفاع مقدس به دلیل مدیریت درست امور توسط ولایت فقیه بود. امروز نیز جوانان ما توانسته‌اند به علوم پیشرفته مانند ساخت موشک و پهپاد دست بیابند و موشک‌های ما بازدارنده است. تولید انواع سلاح دفاعی در کشور حاصل تصمیم جبهه‌ای است که پرچمدار انقلاب اسلامی را نماینده امام زمان(عج) و خدا می‌داند و به همین دلیل نتیجه می‌گیرند. حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اقدام آمریکا علیه سپاه و قرار دادن نام آن در لیست گروه‌های تروریستی، گفت: این اقدام بی‌شرمانه و بی‌خردانه آنها شرارت سران مستکبر آمریکا را نشان می‌دهد اما اروپایی‌ها دست کمی از آمریکایی‌ها ندارند و در روزهای سختی ما را تنها می‌گذارند و می‌خواهند ما را ضایع کنند.

کمک 120 میلیارد تومانی مردم به سیل‌زدگان از طریق کمیته امداد

پرویز فتاح، رئیس‌کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: مردم مجموعاً ۱۲۰ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به ما کمک کردند که ۴۱ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۷۹ میلیارد تومان به صورت کالا بود.

وی با اعلام اینکه همه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در کشور بیمه حوادث بودند و این از آینده‌نگری این نهاد بود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که همه خسارت باید جبران شود و به فضل الهی این فرمایش مقام معظم رهبری را اجرا خواهیم کرد. تمام وسایل مورد نیاز ظرف هفته‌های آینده تأمین می‌شود و تا پایان سال تمام ۱۰ هزار واحد را می‌سازیم. جای نگرانی نیست و صبر و حوصله مردم به ما کمک می‌کند وظیفه‌مان را به درستی انجام دهیم. فتاح یادآور شد: پارسال هم قول داده بودیم و در زلزله کرمانشاه ۵۴۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده بود که تا پایان سال همه را تحویل دادیم و به تمام تعهداتمان در زلزله کرمانشاه عمل کردیم. اکنون هم تا لحظه آخر و تکمیل تمام تعهدات در خدمت مردم عزیز سیل زده خواهیم بود.

افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد

رئیس‌کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله علیه) ضمن تشکر از کمک‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری، افزود: تمام خریدهایی که ما خودمان انجام دادیم و آنها که متقاضی بودند، در قالب خرید کالای ایرانی بوده که به تولید ملی کشور کمک شود. ستاد اجرای فرمان امام هم بزرگواری کردند و سه هزار بسته شامل فرش و یخچال و لوازم خانگی به ما تحویل دادند. خدا را به خاطر این همه عنایتی که مردم کردند، سپاسگزارم و شاهد افزایش اعتماد عمومی مردم هستیم.

وی با اشاره به کارشکنی کشورهای غربی در امدادرسانی به مردم ایران، گفت: آنها نگذاشتند کمک‌های مردمی به مردم ما برسد. یک دلار یا یک یورو نگذاشتند به امداد و هلال احمر برسد. می‌توانستند و نگذاشتند و نمک به زخم ما پاشیدند. اتحادیه اروپا می‌گوید یک میلیون یورو به شما کمک می‌کنیم و نسیه بوده و ندادند در حالی که برای یک بازیگر هالیوودی که ۴۰ میلیون یورو برای یک کار خیر می‌خواست، چهل میلیون یورو بدون معطلی دادند بدون اینکه معلوم باشد این پول کجا می‌رود.

فتاح درباره سیل خوزستان گفت: من به عنوان کسی که متخصص آب است و مدتی هم وزیر نیرو بوده، می‌دانم که می‌شد این حادثه در خوزستان رخ ندهد. حتماً پیش‌بینی‌ها در مدیریت مخازن سدها اشکال داشته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 مردم نیجر برای اخراج آمریکایی‌ها به خیابان‌ها آمدند

اخراج فوری نیروهای آمریکایی

عملیات «وعده صادق» ائتلاف پدافند هوایی صهیونیست‌ها را شکست

فرمانده کل سپاه سرلشکر حسین سلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.