سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی»؛ غفلت از ابزار هنر در بسط فرهنگ انقلاب

به مناسبت هفته «هنر انقلاب اسلامی»؛ غفلت از ابزار هنر در بسط فرهنگ انقلاب

عبدالحمید قدیریان، نقاش، طراح صحنه و کارگردان هنری هم معتقد است که تولیدات هنری اثرگذار در حوزه انقلاب کمتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود و نبود آثار تأثیرگذار را به معنای عدم تبیین درست از مفهوم انقلاب می‌داند. وی در این زمینه یادآور شد: هنر به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و تأثیرگذارترین روش‌های ایجاد فرهنگ است و هنرمند با هنر خویش می‌تواند مفهوم یا مفاهیم را که به آن معتقد است اشاعه ، بسط و البته جامعه را به سمت و سوی فضای فرهنگی موردنظر خود سوق دهد، حال اگر از این ابزار برای اشاعه فرهنگ انقلاب استفاده شود- انقلابی که متفاوت از تمام انقلاب‌های دنیاست – قطعا تاثیر شگرفی خواهد داشت.
قدیریان افزود: باوجوداینکه دشمن از ابزار هنر برای اشاعه فرهنگ و سبک زندگی خود به نحو احسن بهره می‌برد اما ما در این زمینه غفلت کرده‌ایم و این امر ناشی از عدم تبیین درست و دقیقی از مفهوم انقلاب اسلامی ایران است.
وی علت حضور کمرنگ هنرمندان و هنر جلودار انقلاب را نبود تعریف واحد در حوزه تفکر انقلاب – چه درسیاست و چه در هنر – عنوان و خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی در مفهوم انقلاب ضربه‌های سنگینی به انقلاب و هنر زده است. فضای سیاسی ما دو تعریف کاملاً متفاوت از انقلاب دارد و همین امر باعث شده تا تحلیل قوا در نیروهای فرهنگی و سیاسی داشته باشیم.
این هنرمند انقلابی، نبود متولی فرهنگی را از دیگر خلأهای این حوزه برشمرد و گفت: نبود متولی و برنامه‌ریز فرهنگی که بتواند افراد مختلف را برای ایجاد یک حرکت فرهنگی به کار بگیرد عاملی بوده تا اثرگذاری هنرمندان به بزرگی انقلاب نباشد.
منبع: فرهنگ سدید

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاه آیت الله نائینی به ایران

ويدئو/

تغییر بزرگ در معادلات منطقه در راه است؟

تاثیرات انقلاب اسلامی در کشور های اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.