خانه / صراط عشق / متون / فرهنگ ولایت پذیری میان مسؤلان چگونه است؟ چرا؟!

فرهنگ ولایت پذیری میان مسؤلان چگونه است؟ چرا؟!

ورود 2 میلیارد تومان منجوق در سال اقتصاد مقاومتی!
براساس آمار گمرک در ۱۲ ماه سال ۹۶ که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده بود؛
بالغ بر ۳۷۴ تن منجوق شیشه‌ای از شش کشور جهان وارد ایران شده که ارزش آن دو میلیارد تومان است.
براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۶ نتایج این آمار حاکی از آن است که:
در سال گذشته بیش از ۳۷۴ تن منجوق شیشه‌ای از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است!! براساس واردات این حجم منجوق به کشور، ۷۶۹ هزار و ۸۸۵ دلار ارز از کشور خارج شد
که بالغ بر دو میلیارد و ۵۹۳ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۶۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است!! گفتنی است، منجوق‌های شیشه‌ای از کشورهای چین، ترکیه، امارات متحده عربی، جمهوری چک، سوریه، هند و هنگ‌کنگ وارد ایران شده است. در این میان اولین و بزرگترین صادرکننده منجوق به ایران چین بوده است!
کشوری که دولتمردان بارها به بهانه وارداتی که در دولت قبل از آنجا صورت می‌گرفت لب به انتقاد می‌گشودند!
کشوری که در همین یک فقره، با صادرات ۳۴۲ تن منجوق به ایران، درآمد ۷۰۴ هزار و ۴۶۲ دلاری را نصیب خود کرده است! گفتنی است پنج کشور دیگر در مجموع ۳۱ تن منجوق به ایران صادر کردند و درآمد ۶۳ هزار و ۵۳۹ دلاری را از این طریق کسب کردند. لازم به ذکر است واردات این گونه کالاهای غیرضروری، محدود به منجوق نبوده و در همین سال گذشته شاهد ورود کالاهای دیگری از این قبیل بودیم.  به عنوان نمونه، براساس آمار گمرک از 11 ماهه سال 96، حدود 482 تن مداد پاک کن از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شد که به ازای آن یک میلیون و 417 هزار و 569 دلار ارز از کشور خارج شد که بالغ بر چهار میلیارد و 681 میلیون و 212 هزار و 504 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. همچنین در دوازده ماه سال ۹۶، بیش از ۱۲۸ تن انواع چکش و پتک به کشور وارد شد و ارزش واردات این حجم چکش و پتک به کشور یک میلیارد و  ۵۳۴ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۹۲۴ تومان به ثبت رسیده است!!
در همین زمینه آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۱۱ ماهه سال ۹۶، نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۲ هزار و ۷۶ تن قرقره، دوک و ماسوره وارد ایران شد که بالغ بر سه میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۸ دلار برای آن ارز از کشور خارج شد که بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۲۸ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۱۵۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است!! در موردی دیگر، طی ۱۱ ماهه سال ۹۶، بیش از ۸۰۱ تن انواع سس از جمله سس کچاپ و سس سویا از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شد که بالغ بر یک میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۹۰ دلار ارز از کشور خارج شد که ارزش ریالی آن بالغ بر ۳ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۴۳ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است!!
چند مورد‌اشاره شده، مانند مدادپاک کن، سس و… نمونه‌هایی هستند که مسلما واردات کالاهای غیر ضروری محدود به آنها نمی‌شود و در حال حاضر با اضافه شدن منجوق به این لیست هر روز شاهد جزئیات بیشتری از خروج ارز برای واردات چنین کالاهایی هستیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماه رمضان را برای تفقه در دین و دین‌آموزی مغتنم بشماریم

ماه مبارک رمضان،ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت

شعر/ عزیزم، مونسم، ای مهربان، «راضی شدی مادر؟»

نمی‌آید به چشمم خواب، محتاجم، نگاهی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.