سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / انتقاد هنرمندان بسیجی از مدیریت فرهنگی و هنری کشور

انتقاد هنرمندان بسیجی از مدیریت فرهنگی و هنری کشور

هنرمندان بسیجی از مدیریت فرهنگی و هنری کشور انتقاد کردند.

نشست هم‌اندیشی هنرمندان بسیجی با سردار «محمدحسین سپهر» جانشین سازمان بسیج مستضعفین عصر شنبه در پادگان ولی عصر(عج) برگزار شد.

جمال شورجه، رضا اسماعیلی، رحیم مخدومی، مصطفی محمدثی‌خراسانی، محمدتقی فهیم، جمشید جم، کوروش زارعی، کمالدین شاهرخ، حسین اسرافیلی و بسیاری دیگر از چهره‌های سرشناس هنری و ادبی کشور در این نشست حضور داشتند.

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست به هفت دستاورد مورد‌اشاره در بیانیه گام دوم پرداخت و عنوان کرد: تک تک هفت دستاورد مورد ‌اشاره در بیانیه گام دوم می‌تواند سوژه برای کار هنری باشد. در ایام دهه فجر بمب‌باران تبلیغات و تحریف بود؛ بی‌بی‌سی و دیگران با نگاه خودشان 40 سال انقلاب را تحلیل می‌کردند و می‌خواستند همان نگاه را القاء کنند. یک گذشته تیره و تار و یک آینده‌ای که معلوم نباشد چیست.

جمال شورجه، کارگردان سینما نیز گفت: سینما خاکریزی است که دست سکولارها و لیبرال‌هاست؛ همان طور که پاره دیگری از هنرهایمان چنین است.

این کارگردان سینما اهتمام بسیج در فعالیت‌های سینمایی را موجب بازپس‌گیری سنگرهای از دست رفته فرهنگی دانست و افزود: بدون برنامه، نگاه و استراتژی نمی‌توان در حوزه سینما فعالیت کرد.

رحیم مخدومی نیز در ادامه این نشست گفت: برای رصد صحیح جریان فرهنگی باید به سیره رهبر معظم انقلاب تاسی داشت. حضرت آقا وقتی آن‌طوری که بنده اطلاع حاصل کرده‌ام، حدوداً هفته‌ای یک نشست با فعالان فرهنگی که در خط مقدم هستند نه در ستاد؛ دارند. داغ داغ با کسانی که در خط مقدم فرهنگی مبارزه و تلاش می‌کنند، نکات را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: رمان هم همانند بسیاری از موضوعات فرهنگی و هنری در دست جریان انقلابی نیست چراکه موضوعات مهم انقلاب هنوز سیاستگذاری نشده است. بعد از 40 سال هنوز هیچ سیاست‌گذار فرهنگی برای نوشتن یک کتاب بزرگ از امام خمینی(ره) برنامه‌ریزی نکرده است و مداوم برای شش ماه و یک سال آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.

جمشید جم خواننده نیز در این نشست در سخنانی با بیان اینکه کمی از جریان موسیقی سهم جریان انقلابی شده است، گفت: با چنگ و دندان تلاش می‌کنیم سهمی از موسیقی کشور داشته باشیم تا موسیقی اصیل ماندگار شود. حدود هشت هزار هنرمند ثبت شده در رشته موسیقی در استان‌ها وجود دارند که سرشار از نیرو، عشق و انقلاب هستند. حیف است که این هنرمندان رها شوند درحالی که در تالارهای تهران آثار تهی از هنر و کلام ارائه می‌شود و در ماشین‌ها شنیده می‌شود.

وی به بودجه‌های کلان خانه موسیقی ‌اشاره کرد و ادامه داد: خانه موسیقی بودجه کلان دارد و ما اگر بودجه و پول داشته باشیم می‌توانیم هنرمندان درجه یک به دنیا تحویل دهیم.

رضا اسماعیلی شاعر و مسئول انجمن شعر بسیج در این نشست اظهار داشت: ما یک برند با عنوان «کنگره سراسری شعر بسیج» داشتیم که هم‌‌پای کنگره‌های بزرگ کشوری برگزار می‌شد که به خاطر مشکلات مالی برگزار نشد و امروز جریان هنری بسیج مطالبه احیای آن را دارد که با رویکرد جدید برگزار شود.

هوشنگ توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در ادامه این نشست گفت: مدیریت کلان فرهنگی ما زیاد دل خوش از بچه مسلمان‌ها نداشته است و دوست نداشته این عزیزان فعالیت کنند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: درحوزه فرهنگ و هنر بخاطر وجود یک جریان پیچیده ماسونی بعد از 40 سال هنرمندان انقلاب تنها پنج نفر معرفی می‌شود درحالی که نزدیک به دو هزار و 200 اثر فقط طی سه ماه مطالعه شده که به دستور رهبر انقلاب کتاب خواهد شد و در دهه فجر امسال رونمایی خواهیم کرد.

انسیه شاه‌حسینی، نویسنده و فیلمساز هم در بخش دیگر این مراسم درحالی که لباس سپاه برتن داشت گفت: اولاً از آقای ترامپ ممنونم که من را به آرزویم رساند تا لباس سپاه بپوشم چراکه همیشه آرزو می‌کردم سپاهی باشم.

سردار محمدحسین سپهر جانشین رئیس‌سازمان بسیج مستضعفین نیز گفت: اگر ما روحیه انتقادپذیری را از خودمان دور کنیم؛ قطعاً در تحقق آرمان‌ها و رسالت‌های اجتماعی و ملی موفق نخواهیم شد لذا از هرگونه نقد و تذکر با روی باز استقبال می‌کنیم چراکه هنرمندان بسیجی دغدغه انقلاب اسلامی و شهدا را دارند.

وی از تجمیع تمام ساختارهای هنری و فرهنگی بسیج تحت مدیریت سردار آزادی خبر داد و گفت: مدیران سازمان بسیج مستضعفین معتقد به حمایت از کارهای فرهنگی و هنری هستند. اعتبارات بسیج هنرمندان در سال 98 با افزایش 100 درصدی همراه خواهد بود تا در زمینه‌های مختلف هنری بحث آموزش و تولید آثار هنری انجام شود تا هنرمندان جوان انقلابی وارد عرصه شوند و زمینه تمدن‌سازی اسلامی درگام دوم انقلاب محقق شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حسن روح الامین نشان درجه یک هنری دریافت کرد

معرکه آب

حمله «سلیطه‌ها» به هنرمندان ایران دوست

شبه‌روشنفکران ایران‌ستیز رکیک‌ترین فحاشی‌‎ها را به علی نصیریان و عباس قادری انجام دادند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.