سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وقتی می‌گویند حتی آب خوردن دست دشمنان است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود

وقتی می‌گویند حتی آب خوردن دست دشمنان است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وقتی می‌گویند شما نمی‌توانید و حتی آب خوردن دست دشمنان غرب است نتیجه‌اش تحقیر می‌شود و وقتی تحقیر کردند افراد حقیر می‌شوند.

حسن رحیم‌پورازغدی در دانشگاه نیشابور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای وظایفی تمدنی و جهانی است و باید توقعمان از خودمان افزایش یابد، این مهم است که یک ملت خودش را چگونه تعریف کند و براساس این تعریف توقع و سطح زندگی تغییر می‌کند.

به گزارش جهان‌نیوز، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ملت‌هایی که خودشان را تحقیر می‌کنند و صاحبان قدرت و رسانه را تعریف می‌کنند، کارایی مردم و کشور را پایین می‌آورند و امیدها، تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حقیر می‌شود. براساس احادیث فردی که حقیر شده باشد، چیزی برای از دست دادن ندارد و هر خیانتی را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گویند شما نمی‌توانید و حتی آب خوردن دست دشمنان است، نتیجه‌اش تحقیر می‌شود و وقتی تحقیر کردند افراد حقیر می‌شود. آسیب‌های اجتماعی از تحقیر شدن می‌آید و یکی از نکات مهم بیانیه گام دوم انقلاب قرار دادن و تعریف کردن خود در سطح برتر تمدن‌سازی متصور است.

رحیم‌پور ازغدی بیان داشت: باید تلاش کنیم تمدنی بسازیم که از مزایایی شرق و غرب استفاده کنیم، ولی مشابه این دو نباشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: همه ائمه(علیهم‌السلام) و حتی امام زمان(عجل‌الله فرجه) کارشان سیاسی است و مبارزه با جور و ایجاد عدالت تمام سیاسی است، تنها کاری که امام زمان

(عجل الله فرجه) برای اولین بار انجام می‌دهد، برانداختن تمام حکومت‌های فاسد است، ما سیاست‌زده نیستیم، ولی سیاسی هستیم.

وی گفت: شیعه انگلیسی اسلام غیرسیاسی است، ولی شیعه واقعی عزاداری را در کنار سیاست می‌داند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دشمنان فکر می‌کردند میزان مشارکت در انتخابات امسال ۱۵ درصد می‌شود

  اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم

استثمار و تحقیر زن از پادگان تا کارخانه

فمنیسم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.