خانه / صراط عشق / متون / هشدار رئیس‌شورای علمای شیعه پاکستان به دولت درباره بازگشت «شیعه کشی»

هشدار رئیس‌شورای علمای شیعه پاکستان به دولت درباره بازگشت «شیعه کشی»

رئیس‌شورای علمای شیعه پاکستان در واکنش به حملات تروریستی علیه شیعیان این کشور، از دولت اسلام آباد به خاطر بی‌توجهی نسبت به این مسئله، انتفاد کرد و یکبار دیگر خواستار جلوگیری از حملات علیه شیعیان شد.

«سید ساجد علی نقوی» به حمله تروریستی اخیر علیه شیعیان در شهر کویته واکنش نشان داد و از عملکرد دولت جدید پاکستان در این رابطه انتقاد کرد.صبح جمعه انفجار بمب در بازار میوه یک منطقه شیعه‌نشین شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان، 20 کشته و 48 زخمی برجای کذاشته است. دیروز نیز یک موتورسیکلت بمب گذاری شده در منطقه مرزی «چمن» ایالت بلوچستان منفجر شد و به مرگ یک نفر و جراحت هشت تن دیگر انجامید.

این حملات تروریستی در حالی صورت می‌گیرند که «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، وعده داده بود جلوی شیعه کشی در این کشور را می‌گیرد.

سید ساجد علی نقوی اظهار داشت: حمله به شیعیان، دسیسه دشمن برای ایجاد اختلاف و شعله‌ور کردن آتش درگیری‌های فرقه‌ای است و باید نسبت به این موضوع هوشیار بود.وی گفت: تروریست‌ها بار دیگر حملات خود در پاکستان را از سر گرفته‌اند و هر چه زودتر باید آنها را مهار کرد.

نقوی افزود: اگر به مصوبات طرح ملی مبارزه با تروریسم عمل می‌شد، شاهد کشتار بی‌رحمانه مردم پاکستان توسط تروریست‌ها نبودیم… مبارزه با تروریسم نیازمند عملیات بدون امتیاز و مشارکت تمام نهادها،سازمان‌ها و ارتش است.رئیس‌شورای علمای شیعه پاکستان خاطرنشان کرد: بدون ریشه‌کن کردن تروریسم، هیچ مشکلی در پاکستان، به ویژه بحران اقتصادی، حل نخواهد شد.وی افزود: برای مبارزه با شبه ‌نظامیان تکفیری، رهبران آنها را باید دستگیر کرد.نقوی با خانواده شهدا و زخمی‌های حادثه تروریستی کویته، به ویژه قوم هزاره، ابراز همدردی کرد.

اعتراضات مردم درشهرهای مختلف

مردم پاکستان از جمله هزاره‌های سراسر این کشور با برگزاری تجمعات اعتراضی، خواستار اقدام جدی دولت اسلام آباد برای تامین امنیت شیعیان شدند.آنان با در دست گرفتن پلاکاردهایی اعلام کردند: کشتار مردم هزاره در شهر کویته، نوعی نسل‌کشی است و اگر فورا متوقف نشود، عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فعالان اجتماعی پاکستان نیز با راه انداختن کمپین هایی، به کشتار مردم مظلوم کویته اعتراض کرده و خواستار برخورد فوری دولت پاکستان با تروریست‌ها شدند.

ایالت بلوچستان بزرگ ‌ترین ایالت کشور پاکستان بوده و حدود ۴۴ درصد از خاک این کشور را دربرمی‌گیرد. بلوچستان با وجود گستردگی، کم‌جمعیت‌ترین ایالت پاکستان است و تنها درحدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب صوتی شب های پیشاور (2)/ شب اول و دوم مناظره

کتاب صوتی مقدمه مناظره ی سید محمد اشرفی شیرازی معروف به سلطان الواعظین که از علمای شیعه ی قرن چهاردهم بوده است با دو نفر از عالمان حنفی مذهب افغانستان در رفع شبهات دو مذهب شیعه و سنی

کتاب صوتی شب های پیشاور (1)/ مقدمه

مناظره ی سید محمد اشرفی شیرازی معروف به سلطان الواعظین که از علمای شیعه ی قرن چهاردهم بوده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.