خانه / صراط عشق / متون / امدادرسانی ۱۰۰ جهادگر شیرازی به سیل‌زدگان خوزستان/ طبخ روزانه ۱۵ هزار وعده غذا

امدادرسانی ۱۰۰ جهادگر شیرازی به سیل‌زدگان خوزستان/ طبخ روزانه ۱۵ هزار وعده غذا

عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه ظرفیت طبخ روزانه 15 هزار غذا در استان خوزستان را داریم، گفت: درمجموع بیش از 100 نفر نیروی هیأتی و جهادی در استان خوزستان از فردا برای خدمات‌رسانی فعال خواهند شد.

جعفر مهبودی، عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در گفتگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه درزمینه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اظهارداشت: با وقوع سیل در دروازه قرآن شیراز، ۱۰ منزل در منطقه سعدی دچار آب‌گرفتگی شد که امدادرسانی را آغاز کردیم که سپس سیل سعدی آغاز شد و مشغول به نجات جان افراد در این منطقه شدیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ منزل در وقوع این سیل آسیب دید، تصریح کرد: گروه رهپویان بازسازی و تعمیر ۲۰ منزل را آغاز کرد که این فعالیت هم‌اکنون به پایان رسیده است و بازسازی سایر منازل دیگر با مشارکت سایر گروه‌ها  در این منطقه آغازشده است.

 

 

مهبودی ادامه داد: درمجموع ۲۰۰ نفر از مجموعه در امر خدمت‌رسانی به مردم منطقه سعدی شیراز حضور داشتند و همچنان نیز گروهی در این منطقه در حال خدمت‌رسانی هستند.

عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه در شهرستان پلدختر گفت: آشپزخانه‌ای برای طبخ روزانه ۱۰ هزار پرس غذا در پلدختر تأسیس شد تا صبحانه آش رشته، و نهار و شام طبخ کند که درمجموع در این آشپزخانه ۴۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

 

 

وی ادامه داد: ۶۰ نفر نیز در قالب گروه‌های جهادی در این منطقه در حال پاک‌سازی منازل از گل‌ولای هستند که این فعالیت‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

مهبودی با اشاره به اینکه برای خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان دو گروه ارزیاب اعزام شد و جلساتی نیز با مجموعه‌های خدمت رسان منطقه صورت پذیرفت تا حضور هدفمندی داشته باشیم، گفت: تصمیم نهایی آن شد که موکبی در این استان در یک منطقه برپا کنیم و آب را خارج کنیم و تعمیرات لازم در ساختمان‌ها را انجام دهیم و به طبخ غذا بپردازیم.

عضو گروه جهادی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه ظرفیت طبخ روزانه ۱۵ هزار غذا در استان خوزستان را داریم، افزود: درمجموع بیش از ۱۰۰ نفر نیروی هیأتی و جهادی در استان خوزستان از فردا برای خدمات‌رسانی فعال خواهند شد.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان خوزستان هم‌اکنون نیازمند برخی خدمات فرهنگی جهت افزایش روحیه و نشاط هستند لذا تصمیم شده است در روزهای پیش روی در این زمینه نیز فعالیت‌هایی داشته باشیم تا وضعیت نهایی منطقه مشخص شود و فعالیت در راستای بازسازی منازل را آغاز کنیم.

فیلمی از فعالیت‌های عمرانی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز در منازل سیل‌زده سعدی را مشاهده کنید:

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ دیوانه منم من که روم خانه به خانه

خواهد به سر آید، شب هجران تو یا نه؟

لحظه نجات یک نفر از سیل با هلی‌کوپتر

بالگرد امدادی نجات داد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.