خانه / صراط عشق / متون / سیل مهربانی کشور های همسایه؛ از پاکستان تا یمن

سیل مهربانی کشور های همسایه؛ از پاکستان تا یمن

سیل اخیر با وجود تمام تلخی هایی که در پی داشت، نشان داد حس همدلی و همبستگی در جبهه مقاومت، چه در جنگ با داعش و چه در پشت جبهه، در جریان است و مردم لبنان، عراق، سوریه و فلسطین در سختی‌های به وجود آمده برای مردم ایران، در کنار ایرانی ها هستند.‌

سیل اخیر خسارات زیادی را در گلستان و لرستان به بار آورد و همچنان خوزستان را محاصره کرده است. تا کنون کمک های بسیاری از سوی مردم برای مناطق سیل زده و درگیر سیل جمع آوری شده است که به گفته رییس هلال احمر کشور، به مبلغی بیش از صد میلیارد تومان رسیده است.

 

به گزارش رجانیوز، علاوه بر مردم ایران، کشور های محور مقاومت نیز در کمک رسانی و هبستگی با مردم سیل زده ایران، سنگ تمام گذاشتند.

 

 

گرچه برخی کشور های اروپایی و منطقه با ارسال کمک‌هایی به مناطق سیل زده، سهمی در کمک رسانی به ایران داشتند، اما بی شک نقش کشور های هم‌پیمان اسلامی در این بین، پر رنگ تر از سایر کشور ها بود.

 

مردم سوریه از همان روز های آغازین سیل، با ایجاد کمپینی و با اشاره به ایستادگی ملت و دولت ایران در کنار مردم و نظام سوریه در جنگ این کشور با تروریسم، اقدام به جمع آوری و ارسال کمک‌ به ایران کردند. لبنانی‌ها نیز با شعار «در زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، در زیر آب هستید و نوبت یاری ماست» از همان ابتدا شروع به جمع آوری کمک های مردمی کرده اند تا به قول خودشان لطف مردم ایران را جبران کنند(هلق وقتها نرد الجمیل).

 

جوانان و بچه‌های فلسطینی نیز در حد بضاعت خود و با توجه به اینکه زیر آتش رژیم صهیونیستی هستند، با ایجاد کمپین‌هایی همدردی خود با مردم ایران را ابراز کردند.

 

بعنوان مثال کودکان فلسطینی و لبنانی با ارسال پیام‌هایی محبت‌آمیز به همدلی با یاس، کودک خردسال ایرانی که اسباب‌بازی‌های خود را در سیل از دست داده است پرداختند.

 

دانلود فیلم 

 

جدای از این کمپین‌های حمایتی، از روز پنجشنبه گذشته، پویش سراسری اهل وفاء در همبستگی با سیل‌زدگان ایرانی نیز در ۶ کشور فلسطین، لبنان، عراق، یمن، سوریه و تونس آغاز بکار کرد.

 

 

برگزارکنندگان این کمپین به عنوان اولین اقدام جهت کمک و همبستگی با ملت ایران در حوادث اخیر، مراسمی را در شهر غزه برگزار کردند که در آن اقشار مختلف از جمله شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، رزمندگان مقاومت فلسطینی و جمعی از خانواده های شهدا حضور داشتند.

 

 

در بین کشور های محور مقاومت نیز سهم عراق در کمک رسانی به مردم سیل زده ایران، بیش از سایرین بوده است.

مردم عراق، چه شیعه و چه سنی، در راستای طرح جمع آوری کمک های مردمی این کشور به سیل زدگان جمهوری اسلامی ایران، با راه اندازی کمپینی با نام «رد جمیل» (قدرشناسی)، اقدام به جمع آوری کمک کردند که نخستین محموله این هدایا و کمک های مردمی عراق، به همت حشدالشعبی عراق، روز چهارشنبه گذشته  در قالب یک صد تن مواد غذایی از بصره عازم مناطق سیل زده ایران شد.

 

جنبش نجباء عراق نیز علاوه بر راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا شما زیر آب هستید و نوبت یاری ما رسیده است» در عراق، کمک‌های جمع آوری شده را در قالب یک کاروان امدادی که در بر گیرنده بیش از صد خودروی حامل کمک‌های رفاهی و عمرانی بود، به مناطق سیل زده ایران اعزام کرد.

 

 

رییس فراکسیون بدر در پارلمان عراق نیز در گفتگو با پایگاه خبری بغداد الیوم، در رابطه با جمع آوری و ارسال کمک های بشر دوستانه این فراکسیون به ایران گفت: «فراکسیون بدر با حمایت‌های برخی خیرین اقدام به جمع آوری کمک‌های بشر دوستانه برای سیل زدگان ایران کرد و این اقدام به عنوان پاسخی از سوی عراقی‌ها برای حمایت‌های ملت و دولت ایران است که در جنگ با داعش در کنار ما ایستادند… کمک‌های مردم عراق دو روز پیش به اهواز رسیده است و محموله‌های دیگر نیز برای سیل زدگان ارسال خواهد شد.»

 

علاوه بر اینها روز گذشته نیز یگان مهندسی سازمان بسیج مردمی عراق(حشد‌الشعبی) برای کمک به مهار سیل در خوزستان، وارد کشور شد.

بنابر اعلام سفارت پاکستان در ایران، ارسال محموله کمک‌های بشر دوستانه پاکستان نیز که شامل ۵۰۰ چادر، ۲۵۰۰ پتو و بسته‌های کمک‌های اولیه است، از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

 

 

رزمنده‌های افغانستانی تیپ فاطمیون نیز با حضور در مناطق سیل زده جنوب کشور، به کمک نیروهای ایرانی آمده اند.

 

 

سیل اخیر با وجود تمام تلخی هایی که در پی داشت، نشان داد حس همدلی و همبستگی در جبهه مقاومت، چه در جنگ با داعش و چه در پشت جبهه، در جریان است و مردم لبنان، عراق، سوریه و فلسطین در سختی‌های به وجود آمده برای مردم ایران، در کنار ایرانی ها هستند.‌

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اجرای مرحله جدید مردمیاری نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه

سخنگوی ارتش یمن از حمله به یک کشتی آمریکایی خبر داد

سرتیپ یحیی سریع

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.