خانه / صراط عشق / متون / روایت ‌اشپیگل و گاردین از نقش آلمان و انگلیس در کشتار مردم یمن

روایت ‌اشپیگل و گاردین از نقش آلمان و انگلیس در کشتار مردم یمن

برخی گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های غربی نشان‌دهنده این است که آلمان و انگلیس در حال تقویت ماشین کشتار ائتلاف سعودی در یمن هستند.

نقش کشورهای اروپایی در تجهیز عربستان و امارات برای کشتار مردم یمن مسئله جدیدی نیست و پیش از این بارها آمارهایی از فروش انواع سلاح‌های مدرن از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به عربستان و امارات برای ادامه جنایت در یمن منتشر شده است. اما گاردین و ‌اشپیگل روایت جدیدی از این همدستی را منتشر کرده‌اند.

براساس اطلاعاتی که روزنامه «گاردین» به دست آورده، در بحبوحه نقض‌های حقوق بشری نیروهای حوزه خلیج‌فارس در یمن بیش از ۴۰ تن از دانشجویان دانشکده‌ افسری سعودی در انگلیس تحت آموزش قرار گرفتند. براساس گزارش گاردین، این نیروها از سال ۲۰۱۵ در مدرسه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس موسوم به «سندهرست» و دانشکده نیروی دریایی سلطنتی آموزش دیده‌اند. وزارت دفاع انگلیس درباره جزئیات این برنامه توضیحی ارائه نکرده است اما اخیرا «جرمی هانت»، وزیر امور خارجه انگلیس از آلمان بابت توقف فروش تسلیحات به عربستان به دنبال قتل جمال خاشقجی انتقاد کرده بود. «لیوید راسل-مویل»، از قانونگذاران حزب کارگر هم به گاردین گفته: «آموزش افسران سعودی در انگلیس تنها گوشه‌ای از قدرت‌بخشی انگلیس به ماشین جنگی سعودی برای ویران کردن مردم یمن است.»

از سوی دیگر، نشریه آلمانی «اشپیگل» هم اعلام کرده طبق اطلاعاتی که به‌دست آورده، آلمان با صادرات تسلیحات به کشورهای عربستان و امارات متحده عربی موافقت کرده است. این نشریه نوشته دولت آلمان در جریان نشست محرمانه شورای امنیت فدرال فروش سلاح به این کشورهای عضو ائتلاف عربی مهاجم به یمن را آزاد کرد. این موضوع در فهرستی که در اختیار وزارت اقتصاد آلمان قرار دارد، ذکر شده است. در پی کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در اسلامبول، آلمان اعلام کرد صادرات تسلیحات به کشورهای یاد شده را متوقف کرده است.کشورهای اروپایی اما از آلمان خواسته بودند تا ممنوعیت صادرات تسلیحات به کشورهای غرب آسیا را لغو کند. تصمیم اخیر برلین در شرایطی صورت می‌گیرد که دو هفته پیش، دولت آلمان ممنوعیت صادرات تسلیحات به عربستان را تمدید کرده بود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

فقر در میان کودکان انگلیس از کنترل خارج شده است

کودکان انگلیس

 گزارش تکان‌دهنده اسکای‌نیوز از آزار جنسی هزاران نفر در مراکز روانی  انگلیس

۲۰ هزار آزار جنسی در مراکز روانی انگلیس درسال ۲۰۱۹

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.