سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هنوز جوهر امضای ترامپ خشک نشده، اصلاح‌طلبان باز هم ساز FATF را کوک کردند

هنوز جوهر امضای ترامپ خشک نشده، اصلاح‌طلبان باز هم ساز FATF را کوک کردند

انتظاری که از نمایندگان مجلس می‌رود این است که اکنون که با تروریستی نامیدن سپاه از سوی امریکا، مشخص شده است که تعریف امریکا از تروریست چیست، مصوبه لوایح استعماری پالرمو و CFT را ابطال کند. چرا که بنا به گفته دبیر اجرایی FATF، ملاک تروریستی بودن یک گروهی، صرفاً تعریف سازمان ملل نبوده و نمایندگان نباید به این موضوع دلخوش باشند.

هنوز تروریست نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط امریکا به یک هفته نرسیده که اصلاح‌طلبان توجیه تراشی های خود برای اصرارشان بر تصویب لوایح استعماری FATF  را از سر گرفته اند.

 

به گزارش رجانیوز، دولت امریکا با قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی، موسوم به FTO، به طور شفاف منظور خود از گروه های تروریستی را نشان داد.

 

اما در ایران، درست در همان روزی که نمایندگان مجلس در حمایت از نیروهای مسلح با لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صحن علنی مجلس حاضر شده بودند، محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه سپاه از نظر FATF گروه تروریستی نیست و تعریف امریکا از تروریست با سازمان ملل فرق دارد، گفت: « بايد اين مسائل از يكديگر تفكيك شود. هرچند كه به لحاظ رواني، اقدام كاخ سفيد فضاي سنگيني عليه بحث FATF ايجاد كرده اما بايد در هر بحثي، منافع ملي در نظر گرفته شود.»

 

علی نجفی خوشرودی نیز که از حوزه انتخاباتی بابل و تحت حمایت اصلاح‌طلبان وارد مجلس شده است، در این باره گفته است: « لزوماً ارتباطی میانFATF و تحریم سپاه پاسداران وجود ندارد.»

 

اصلاح‌طلبان مدعی هستند که در تعریفFATF برای تروریسم، تعریف سازمان ملل ملاک است. کما اینکه علی مطهری که دارای مواضعی همسو با اصلاح‌طلبان است و به لحاظ فکری جزو این جریان به حساب می‌آید، در مهر ماه سال گذشته در مصاحبه‌ای در این باره گفته بود: « مرجع تعیین مصداق تروریست، سازمان ملل است و این سازمان فقط چهار گروه داعش، القاعده، النصره و طالبان را به عنوان  گروه‌های تروریستی معرفی کرده است و تروریست نامیدن گروه‌ها به این آسانی نیست.»

 

دبیر اجرایی اف ای تی اف، اظهاراتی خلاف این ادعاهای اصلاح‌طلبان دارد

دیوید لوییس دبیر اجرایی FATF در مصاحبه خود با BBC در پاسخ به این سوال که: «بعضی از گروه‌ها هستند که بعضی کشورها تروریستی می‌دانند اما بعضی کشورهای دیگر خیر، درباره آنها چه اتفاقی می‌افتد؟» می‌گوید: «به عنوان مثال ما از کشورها می‌خواهیم هرگونه تامین مالی تروریسم را اقدامی مجرمانه معرفی کنند و در مورد ایران چیزی که منتظر آن هستیم و امیداریم انجام دهد، آن است که استثنائاهایی که برای گروه‌های مشخصی در نظر گرفته است را بردارد». لوئیس در پاسخ به این سوال که «اسم گروه‌هایی که می‌گویید چیست؟»، گفت: «فکر می‌کنم همه می دانیم کدام گروه‌ها هستند». وی در واکنش به این نکته که «برای روشن شدن ماجرای برای مخاطبان اسامی آنها را بگویید»، گفت:‌ «این موضوعی بین ایران و تعداد دیگری از کشورهاست.

 

این سخنان دیوید لوییس نشان می دهد که مبنای FATF بر خلاف گفته های اصلاح‌طلبان، برای تروریسم، فقط لیست سازمان ملل ملاک نبوده و نظر«تعدادی از کشورها» هم برای FATF ملاک و شاخص ارزیابی خواهد بود و ایران «باید همه استثناها را کنار بگذارد» و گروه هایی که توسط «تعداد دیگری از کشورها» به عنوان تروریسم شناخته شده اند را تروریستی بداند.

 

به عبارتی دیگر، تعریف تروریسم از نظر ایران باید تابع تعریفی باشد که تعدادی از کشور ها از آن دارند. یعنی اگر امریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریستی بداند، ایران نیز در پذیرش لوایحFATF باید تعریف امریکا و امثالهم را هم ملاک قرار دهد. نه فقط تعریف سازمان ملل.

 

انتظاری که از نمایندگان مجلس می‌رود این است که اکنون که با تروریستی نامیدن سپاه از سوی امریکا، مشخص شده است که تعریف امریکا از تروریست چیست، مصوبه لوایح استعماری پالرمو و CFT را ابطال کند. چرا که بنا به گفته دبیر اجرایی FATF، ملاک تروریستی بودن یک گروهی، صرفاً تعریف سازمان ملل نبوده و نمایندگان نباید به این موضوع دلخوش باشند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دوچرخه بازی اصلاح طلبان پیشرفت تهران را عقب انداخت/ همت ویژه زاکانی برای تکمیل متروی تهران

در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت اما بعد از گذشت ۳۰ ماه تعداد ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹ عدد و طول خطوط آن به ۳۰۳ کیلومتر رسیده‌ است.

طنز/ بند کفش!

غربگرا‌ها و نیکی هیلی‌ نماینده آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.