خانه / صراط عشق / متون / بی‌چشم‌ و رویی نشریات اجاره‌ای اکنون بهترین فرصت مذاکره است!

بی‌چشم‌ و رویی نشریات اجاره‌ای اکنون بهترین فرصت مذاکره است!

دو روزنامه زنجیره‌ای همزمان با اقدام خصمانه دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران مدعی شدند اکنون بهترین فرصت مذاکره است!

به گزارش مشرق، روزنامه سازندگی در گزارشی  با عنوان «چشم در برابر چشم» نوشت: «کاخ سفید در اقدامی غیرمعمول و برخلاف عرف بین‌المللی، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد».

این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «نزدیک به چهار دهه است که رقابت‌های میان ایالات متحده و ایران بسان بازی شطرنجی شده که در جریان آن به جای رقابت دو ضلع، شاهد حضور ضلع سومی نیز هستیم، بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که گاه در زمین ایران بازی می‌کنند و گاه در زمین ایالات متحده. این رقابت‌ها محصول افزایش نفوذ استراتژیک ایران در حاشیه خلیج فارس، خاورمیانه و شمال آفریقا است».

سازندگی در ادامه نوشت: «دیپلماسی، تنها راه پایان دادن به تنش‌هاست».

روزنامه شرق نیز در گزارشی با عنوان «آیا می‌شود با ترامپ گفتگو کرد» نوشت: «بسیاری از تحلیلگران معتقدند سال جاری، اوج درگیری سیاسی و دیپلماتیک ایران و آمریکا خواهد بود و برخی نیز احتمال درگیری نظامی را محتمل می‌دانند اما نگارنده معتقد است اتفاقاً ماه‌های آتی، بهترین زمان مذاکره با ترامپ است… ترامپ در آستانه فعالیت‌های انتخابی 2020 نیازمند یک برگ برنده تعیین‌کننده است. مذاکره با ایران و احیای برجام می‌تواند این برگ برنده را در اختیار او قرار دهد. اگرچه ترامپ سعی خواهد کرد احیای برجام را به عنوان یک توافق جدید قلمداد و معرفی کند، اما می‌توان در همین شرایط نیز منافع ایران را تأمین کرد».

این رویکرد شرق در حالی است که قبلا نیز در اوج بزک توافق با آمریکا تیتر زده بود «امضای کری تضمین است».

همچنین مدیر مسئول شرق در گفت‌وگو با حسین دهباشی اذعان کرده بود که طیف متبوع وی در ماجرای جا انداختن لزوم توافق، به خلاف‌گویی و اغراق و بزک کاری متوسل شده‌اند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

استاد آمریکایی: انقلاب اسلامی از ایران قطب قدرت ساخت

ایران قوی

هم‌دستی اصلاح‌طلبان و دلال‌ها برای ملتهب کردن بازارها و فشار روی دولت

اصلاح طلبان غربگدا و اصول گرایان مدعی، ترامپ و بایدن و انتخابات آمریکا.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.