خانه / صراط عشق / متون / فرمانده «سنتکام» به دیدار رئیس‌جمهور عراق شتافت !

فرمانده «سنتکام» به دیدار رئیس‌جمهور عراق شتافت !

فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا(سنتکام) پس از تروریست خوانده شدن نیروهایش از سوی ایران، به دیدار رئیس‌جمهور عراق شتافت، تا شاید بتواند از فشارها و شرایط امنیتی تحمیل شده بر نیروهای آمریکایی بکاهد.

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده گروه تروریستی موسوم به «سنتکام»، در بغداد به دیدار «برهم صالح» رفت. دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کاخ «السلام» صورت گرفت.

مکنزی در این دیدار، خواستار کاهش تنش در منطقه شد و ادعا کرد که آمریکا به «حمایت و پشتیبانی از نیروهای عراق برای نابودی تروریسم» ادامه خواهد داد. این دیدار در حالی صورت گرفت که آمریکا هفته جاری نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و متقابلا نیز شورای عالی امنیت ملی ایران، نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) را گروهی تروریستی اعلام کرد.

در پی این موضع گیری ایران، یک مقام عراقی گفت که نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های خود تدابیر امنیتی را تشدید کرده و همزمان، هواپیماهای شناسایی را در اطراف پایگاه‌ها به پرواز در آورده‌اند.

گروه‌ها و مسئولان عراقی نیز به اقدام وزارت خارجه آمریکا در تروریست خواندن سپاه،شدیدا واکنش نشان دادند. «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، هم در واکنش به اقدام آمریکا گفت که این اقدام، برای عراق و منطقه پیامدهای منفی خواهد داشت. به گفته کارشناسان، آمریکا توان ماجراجویی جدید در منطقه را ندارد و در صورت دست زدن به هر اقدامی، این کشور بیش از دیگران متحمل ویرانی و خسارت خواهد شد.

به همین خاطر، نظامیان آمریکایی در منطقه به شدت آسیب پذیر بوده و باید هر گونه خطری را به جان بخرند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دل نوشته فرمانده کل ارتش برای سربازان ایران اسلامی

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی

اگر نفت ما را در هر جای دنیا بدزدند مقابله به مثل می‌کنیم

سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.