سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دوستان ملت ایران را بهتر بشناسید

دوستان ملت ایران را بهتر بشناسید

سیل با همه‌ی خطرات و تلخ‌کامی‌هایش باعث شد که دوستان واقعی مردم ایران بیش از پیش مشخص شوند، دوستانی که در مواقع خطر و نیاز، به کمک مردم ایران می‌آیند و با این که خودشان در سختی زندگی می‌کنند اما دلشان برای مردم ایران هم می‎تپد و به دنبال کمک به هرطریقی هستند. در این میان دشمنان مردم ایران را هم بهتر می‌شود شناخت. همان‌هایی که زمانی سفره هفت سین در کاخ سفید پهن می‌کردند و امروز اجازه کمک رسانی به مردم ایران را هم نمی‌دهند.

سیل یک اتفاق ناگوار طبیعی است. اتفاقی که خسارت‌های جانی و مالی فراوانی را ممکن است با خود به ارمغان بیاورد. اما می‌شود امروز نیمه‌ی پر لیوان را هم دید. می‌توان در اوج غم و غصه از این که سیل می‌تواند در کنار همه‌ی تلخی‌هایش، بعضی‌ جاها کاممان را شیرین کند نیز سخن گفت. امروز و به واسطه سیل همبستگی اجتماعی بیشتر شده است و سیل نه‌تنها مردم ایران با هر لباس و گویش و شغلی که حتی مردم کشورهای دوست و همسایه را نیز به ما نزدیک‌تر کرده است. 

 

به گزارش رجانیوز این روزها گشت و گذار در میان صفحات مجازی مردم کشورهای همسایه و دیدن اخبارِ واکنش آن‌ها به سیل در ایران شگفت انگیز است. گویا شیرینی پایان حکومت داعش در منطقه تازه دارد اثرات خود را به جای می‌گذارد. اثراتی که بیش از همه مدیون شهدای مدافع حرم هستیم. شهدایی که با از خودگذشتگی در راه دفاع از حرمین شریفین قدم برداشتند و در این راه یکی از جبارترین ستمگران تاریخ را سرجای خودشان نشانده و دنیا را از شرشان خلاص کردند. حالا بعد از گذشت سال‌های سخت جنگ در کشورهای منطقه، همبستگی بین کشورهای خاورمیانه بیشتر هم شده است. تاجایی که درمورد سیل اخیر در بسیاری از کشورهای منطقه جنبش مردمی و همگانی برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان ایران شکل گرفته است. 

 

 

کمک‌های مردم عراق

 

 

چندی پیش عکسی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد دختر بچه‌ای عراقی، با شکستن قلک خود، قصد کمک به سیل‌زدگان ایران را دارد.

 این دانش‌آموز عراقی در نامه‌ای به ایرانیان نوشته است:

 

« من «نور الزهراء» از نجف اشرف، همه دارایی خودم را به کودکان سیل‌زده ایرانی هدیه مى‌کنم.»

 

جالب است این کودک در انتهای نامه‌ی خود نوشته است «حب الحسین یجمعنا» که این خود نشان از پیوند مذهبی محکم بین مردم عراق و ایران دارد.

 

کم نبوده‌اند کشورهایی که از طرف دولت آن‌ها کمک‌هایی صورت گرفته است؛ اما در کشورهای منطقه موضوع از آن جهت کمی فرق می‌کند که کم‌ها به صورت مردمی جمع آوری می‌شود. برای مثال مردم عراق با دعوت رسمی مقاومت اسلامی نجباء، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای سیل‌زدگان می‌کنند.

 

 

نجباء با برپایی کمپینی تحت عنوان «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا شما زیر آب هستید و نوبت یاری ما رسیده است» دفاتر نمایندگی خود در استان‌های بغداد، بصره، نجف، کربلا، دیوانیه، دیاله، بابل، میسان، مثنی، ذی‌قار و صلاح الدین را به عنوان مراکز دریافت کمک‌ها اعلام عمومی کرده است.

 

در فراخوان این جنبش آمده است:

« از کم بودن مبلغ کمک خجالت نکشید، هر چند کم باشد. حتى هزار دینار یا یک وسیله کوچک یا پیام یاری هم قابل قبول است. این فرصتى براى پاسخ دادن به نیکى ملت مسلمان ایران است.»

 

 

کمک‌های مردم لبنان 

 

در لبنان نیز وضعیتی شبیه عراق حاکم است. مردم این کشور که علاقه‌مند به انقلاب اسلامی و ایران هستند به صورت خودجوش و مردمی کمک‌ها خود را جمع‌آوری کرده و به ایران می‌فرستند. طبق گزارش خبرگزاری صداوسیما لبنانی‌ها از طرف 10 سازمان و جمعیت مردم نهاد لبنانی کمک های نقدی خود به سیل زدگان ایران را به سفارت ایران در بیروت تحویل داده‌اند. احمد حیدر نماینده سازمان‌های مردمی لبنان در جمع اصحاب رسانه، ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار ایرانی و آرزوی شفا برای مجروحین سیل اخیر گفته است: 

«ما همدردی خود را با مردم عزیز ایران اعلام می کنیم، این کمک‌ها نشانی از اینست که ما هرگز شما را فراموش نمی کنیم، مردم ایران در روزهای سخت کنار ما بودند.»

 

عده‌ای از سلبریتی‌ها در این ایام با لجن‌پراکنی در صفحات مجازی خود مدعی شده بودند که مردم عراق و لبنان کجا هستند و چرا کمکی از سوی آن‌ها به سمت ایران نمی‌آید. این ادعا در صورتی مطرح شده بود که همان زمان از طرف لبنان و عراق و تعداد دیگری از کشورهای منطقه مردم برای جمع‌آوری کمک و ارسال به ایران تلاش می‌کردند و ارسال این کمک‌ها به خاطر کارشکنی کشور محبوب این سلبریتی‌ها یعنی امریکا با مشکل رو به رو شده بود. 

 

احمد حسینی کاردار سفارت ایران در لبنان درباره همین کارشکنی امریکایی‌ها گفته است:

« تروریسم اقتصادی امریکا ضد ایران ، امروز مانع ارسال کمک‌های بشر دوستانه و حتی تحویل آن به هلال احمر ایران شده است و همین امر علت اصلی تحویل کمک‌های مردمی لبنان به سفارت ایران شده تا ما این کمک‌ها را به دست سیل زدگان برسانیم. »

 

 

دانلود فیلم 

 

 

در این میان حزب الله لبنان به صورت جدی بر علیه کارشکنی خباثت‌گونه‌ی آمریکایی‌ها ابراز مخالفت کرد و با انتشار بیانیه‌ای این عمل را محکوم نمود. در بیانیه منتشر شده آمده است: 

«در حالی که ایرانی‌ها به صورت انسانی و اخلاقی با حادثه سیل در این کشور برخورد می‌کنند اما آمریکا به صورت وحشیانه به دلیل تحریم علیه تهران مانع رساندن کمک‌های انسانی به ویژه از طریق بانک‌ها به این کشور می‌شود… دولت وحشی آمریکا علاوه بر این، برای قرار دادن نام سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریسم و تحریم آن برنامه ریزی می‌کند در حالی که سپاه در کنار نیروهای مسلح نقش بزرگی در رویارویی با سیل و کمک به آسیب دیدگان و نجات شهروندان ایفا می‌کند.»

 

 

کمک‌های مردم سوریه 

 

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در اولین اقدام طی پیامی جان باختن شماری از هموطنان مان در اثر وقوع سیل‌های ویرانگر را به رئیس جمهوری و ملت ایران تسلیت گفت.

 

در ادامه این پیام آمده است: 

«کاملا اطمینان داریم که رهبری و مردم جمهوری اسلامی ایران قادرند پیامد‌های این فاجعه را پشت سر گذاشته و با غلبه بر آن، تمام ویرانی‌ها را دوباره بازسازی کنند… اینجانب به نام خود و به نام ملت عرب سوریه همدردی خود را با شما در این مصیبت مورد تاکید قرار می‌دهم و رحمت واسعه برای قربانیان، صبر و شکیبایی برای خانواده‌های آنان و شفای عاجل برای مجروحین را از درگاه خداوند بلندمرتبه مسئلت دارم»

 

مردم سوریه نیز با جمع آوری کمک‌های مردمی و سپردن آن‌ها به سفارت‌خانه ایران و دفتر نمایندگی ولایت فقیه سعی کردند تا نقشی در کمک رسانی به مردم سیل‌زده شهرها ایران داشته باشند. 

 

 

 

 

به گزارش دفتر نمایندگی ولی فقیه در سوریه، چند تن از نمایندگان مردم دو شهرک فوعه و کفریا در دیدار با آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده مقام معظم رهبری در سوریه ضمن ابراز همدردی با مردم ایران کمک‌های خود را تقدیم کردند.

 

نمایندگان مردم فوعه و کفریا همراه با کمک های خود نامه‌ای را نیز برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کرده و در آن به ایشان و مردم ایران تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرده‌اند که بزودی این بحران حل خواهد شد.

 

کمک های مزبور از ساکنان دو شهرک فوعه و کفریا جمع آوری شده که پس از سه سال محاصره در تیرماه سال 1397 موفق به خروج از این دو شهرک شدند.

 

 

کمک مردم فلسطین به سیل‌زدگان ایران 

 

مردم فلسطین که هر روز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند نیز در این میان مردم ایران را فراموش نکرده‌اند. جالب است که کودکان فلسطینی نیز با راه‌اندازی یک پویش، با درگذشتگان سیل اخیر در ایران ابراز همدردی کرده‌اند.

 

 

 

در این پیام محبت‌آمیز که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، آمده است:

 

«ما با شماییم، چون شما با ما هستید. وفادار شماییم، چون شما وفادار ما هستید. خانواده ما شیراز، آق قلا. فلسطین دوستدار شماست.»

 

این ابراز همدردی‌ از طرف مردم و کودکان فلسطینی در صورتی است که عده‌ای در داخل و خارج سعی دارند تا اختلافات مذهبی بین دو کشور را پر رنگ کرده و از آن طریق همدلی بین ایرانیان و فلسطینیان را ازبین ببرند.

 

 

کمک‌های مردم کشمیر 

 

داستان‌های زیاد و عجیبی نسبت به ارادت کشمیری‌ها به انقلاب اسلامی ایران وجود دارد. آن‌ها همواره در حمایت از انقلاب اسلامی در صف اول بوده‌اند و این بار نیز با حضور پر شور برای حمایت از سیل زدگان ایران همراهی خود را با ایران اسلامی نشان دادند.

 

مردم مسلمان کشمیر ضمن برپایی کمپ های جمع آوری کمک و ابراز همدردی با مردم ایران برای افرادی که در سیل دچار حادثه شده‌اند اقدام به جمع آوری کمک کردند.

 

 

گزارش‌ها حاکی ازین است که کشمیری‌ها در شهرهای سرینگر، کارگیل و دیگر مناطق اقدام به جمع آوری کمک‌های خود جهت ارسال به ایران کرده‌اند.

 

گفتنی است مردم کارگیل مجموعه‌ها و موسسات مختلفی را با نام امام خمینی و دیگر شخصیت های نظام دائر کرده و تلاش می‌کنند تا از آرمان‌ها و اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران الگوی رفتاری بگیرند.

 

 

باید گفت که سیل با همه‌ی خطرات و تلخ‌کامی‌هایش باعث شد که دوستان واقعی مردم ایران بیش از پیش مشخص شوند، دوستانی که در مواقع خطر و نیاز، به کمک مردم ایران می‌آیند و با این که خودشان در سختی زندگی می‌کنند اما دلشان برای مردم ایران هم می‎تپد و به دنبال کمک به هرطریقی هستند. در این میان دشمنان مردم ایران را هم بهتر می‌شود شناخت. همان‌هایی که زمانی سفره هفت سین در کاخ سفید پهن می‌کردند و امروز اجازه کمک رسانی به مردم ایران را هم نمی‌دهند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

باز هم بگویید قدرت نظامی ایران بلوف است!

علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.