سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سپاه پاسداران یک لشکر الهی و شجره طیبه انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران یک لشکر الهی و شجره طیبه انقلاب اسلامی

بدون شک یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین اقدامات امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی ؛ پایه گذاری و تاسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است . امام خمینی رحمت الله علیه با چشم تیز بین و بصیرت مثال زدنی خویش روزهای سخت مبارزه با مستکبران جهانی را دیده و این لشکر الهی را پایه گذاری کرد .
استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار که هژمونی و حیات خود را با وجود انقلاب اسلامی در خطر می دید از همان ابتدای انقلاب با راه انداختن آشوبهای گروهکهای ضد انقلاب در مناطق مختلف کشور خصوصا آشوبهای منافقین ؛ جنگ تحمیلی ؛ تحریمهای گسترده و ….. سعی در تضعیف و به چالش کشاندن جمهوری نوپای انقلاب اسلامی نمود اما همه آن توطئه هابا مانعی بنام سپاه پاسدادان انقلاب اسلامی مواجه شد.
بدون تردید امریکا سپاه را عامل ناکامی همه طراحی های خود در خاورمیانه از یک سو و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی از سوی دیگر می‌داند.

سوال این است که واقعاً علت اقدام اخیر امریکا چیست؟ پاسخ این است که:

۱- آمریکا سپاه را عامل اخراج مفتضحانه خود از منطقه مهم خاورمیانه و ناکام گذاشتن تروریست‌ها در منطقه اسلامی می داند.

۲- امریکا با جنگ اطلاعاتی، امنیتی، رسانه، روانی و سایبری به میدان مبارزه با نظام اسلامی ایران آمده است. مواجهه هوشمندانه با پروژه نفوذ و سلسله جاسوسی‌های امریکا و مقابله با یارگیری امریکا در درون ایران از سوی سپاه انجام شده است.

۳- در همه دوران تحریم و در اوج تحریمها ؛ ورود سپاه به اجرای مگا پروژه هایی از نوع پالایشگاه تا راه‌آهن و جاده و گازرسانی، سد و… مانع اجرای تحریمهای ظالمانه آمریکا و غرب شد که خودکفایی بنزین آخرین شاهکار این جریان مقدس و مردمی است.

۴- سپاه ، محیط خاورمیانه اسلامی و خلیج فارس را برای امریکا ناامن کرده است. کشتی‌های آنان را کنترل می‌کند. بر همه پایگاههای امریکا در عراق و سوریه و حاشیه جنوبی خلیج فارس تا افغانستان اشراف دارد و این اشراف و اقتدار کاخ سفید را به دیوانگی کشانده است.

۵- سپاه محور بازدارندگی دفاعی در حوزه موشکی رسانه‌ای و جنگ روانی است.

۶- سپاه مردمی ترین نهاد خدمت به کشور است . در هر گوشه‌ای از کشور مشکل و یا خلأیی ایجاد شود همه چشم‌های مردمی و دولت به سپاه دوخته می‌شود. از دور زدن تحریمها تا مقابله با قاچاق، از سیل‌زدایی تا آبرسانی، از زلزله تا مقابله با تروریسم با محوریت سپاه انجام می‌شود. این عملکرد باعث شده است پروژه‌های براندازی همه‌جانبه با ناکامی مواجه و عصبانیت امریکا غلیان نماید.

و اما ترامپ یک بار دیگر ارزشمند ترین برگه ای که می توانست ابزاری برای فشار بر ایران به حساب آید را سوزاند تا منطقه و جهان را وارد مرحله جدید رویارویی ایران و آمریکا نماید. آمریکابا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی ایالات متحده بیش از آنکه برای ایران چالش ایجاد کند برای خود چالش بزرگتری را ایجاد کرده است. مضاف بر این سپاه پاسداران و ایران مدت ها است که پیش دستی کرده و تدابیر مورد نیاز در قبال احتمال چنین اتفاقی را اتخاذ کرده اند. شاید تنها چیزی که آمریکایی ها به هیچ وجه انتظار آن را نداشتند آن بود که شورای عالی امنیت ملی ایران به سرعت برق نیروهای آمریکایی در منطقه را تروریست تلقی کند وبالطبع سطح رویارویی را بالاتر ببرد.
از این پس نیروهای ایرانی و متحدین آنها در منطقه دقیقا همان برخوردی را که ایرانی ها با داعش می کنند با نیروهای آمریکایی خواهند داشت و طبیعتا جان همه سربازان آمریکایی د ر منطقه به دلیل اینکه امکان تماس و هماهنگی با نیروهای ایرانی ویا متحدین آنها وجود ندارد در خطر خواهد بود و می توان گفت هر خونی از سربازان آمریکایی در این منطقه ریخته شود از این پس به گردن ترامپ و دولت اش می باشد. از این پس حتی کشتی های تجاری آمریکا که می خواهند به خلیج فارس تردد کنند امکان تماس با نیروهای سپاه پاسداران که حافظ امنیت تنگه هرمز می باشند را ندارند، چون طبق قانون آمریکا تماس با تروریست ها جرم است، و با توجه به عدم هماهنگی احتمال اینکه آنها توقیف شود و یا با آنها برخورد شود بسیار زیاد است.

از طرفی ترامپ احساس مي‌كند كه به دلايل سياست داخلي نياز مبرمي به گرفتن نتيجه‌اي در قضيه ايران دارد و ادامه بن‌بست موجب خواهد شد تا با شروع مبارزات انتخاباتي در موضع دشواري قرار گيرد.

بدون تردید مردم و نظام جمهوری اسلامی و همه نخبگان و جناحههای سیاسی کشور با تمام وجود و با وحدت خود در مقابله با این ظلم آشکار به میدان خواهند آمد و مقابله به مثل خواهند کرد .

 

محسن شاطرزاده
۲۱ فروردین ۱۳۹۸

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لوح/به همه‌ی ملّت عزیزمان سلام و درود میفرستم

امام خامنه‌ای ایده الله تعالی

بیش از ۲۰۷ هزار طرح عمرانی سپاه پایان یافته و یا در دست اجراست

سردار سید ضیاءالدین جزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.