سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / علمای لبنان: عصر مقاومت شاهد زوال اسرائیل خواهد بود/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان

علمای لبنان: عصر مقاومت شاهد زوال اسرائیل خواهد بود/ تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان

تجمع علمای مسلمان در نشست هفتگی خود در لبنان ضمن بررسی اوضاع این کشور و منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد عصر مقاومت شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

در بیانیه هیئت اداری تجمع علمای مسلمان آمده است ایالات متحده آمریکا با ایجاد رعب و وحشت میان کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای منطقه برای تحمیل سیاست‌ها و طرح‌های سیاسی‌اش تلاش می‌کند و کشورهای مزدور و دنباله‌رو باید سیاست‌های دیکته‌شده آمریکا را حتی اگر خلاف منافع و خواسته‌های ملت‌هایشان باشد، اجرا کنند.

این بیانیه آورده است: این عصر و دوران به‌حق، عصر پیروزی اراده ملت‌هاست، عصر صعود و پیشرفت محور مقاومت و عصر افول و زمانه‌های شکست، عصر پیروزی‌های بزرگ مستضعفان بر مستکبران و در نتیجه عصری است که شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

این بیانیه از موضع میشل عون رئیس جمهوری لبنان و استقبال وی از خورخه آریاسا وزیر خارجه ونزوئلا که حاکمیت واقعی دولت لبنان را نشان داد، تمجید کرد به‌ویژه با توجه به اینکه اقلیت بزرگی از لبنانی‌ها در ونزوئلا و کشورهای اطراف آن زندگی می‌کنند و منافع لبنان در ادامه ارتباط و تعامل با گزینه‌های ملت‌ها بر اساس انتخابات دموکراتیک آنها نه بر اساس آنچه آمریکا دیکته می‌کند، قرار دارد.

تجمع علمای مسلمان لبنان از اینکه برخی مسئولان لبنانی (در اشاره به وزیران وابسته به جریان غربگرای 14 مارس) از وزیر ونزوئلایی استقبال نکردند، ابراز شگفتی کرد.

در این بیانیه به دولت لبنان به‌سبب تصویب مجوزهای جدید نفتی تبریک گفت و خواستار تسریع در تصویب هرآنچه شد که می‌تواند سبب کوتاه شدن زمان برای بهره‌برداری از ثروت‌های نفتی شود و اینکه نباید به دشمن صهیونیستی اجازه سیطره بر ثروت‌های لبنان داده شود.

تجمع  علمای لبنان با زیر سؤال بردن موضع روسیه در قبال تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه به راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره در فلسطین اشاره کرد و از ادامه این راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز تمجید کرد و افزود این راهپیمایی‌ها، موفقیت چشمگیر خود را ثابت  کرد که یکی از نتایج آن، اقدام شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف نوار غزه در برپایی چادرهای اعتراض در تل‌آویو به‌سبب وضعیت امنیتی متشنج در این مناطق همجوار غزه است و به همین سبب باید این فعالیت‌ها را تا رسیدن به اهداف آن در برچیدن محاصره نوار غزه و وارد کردن نیازهای پزشکی و غذایی و عمرانی تشدید کرد.

این بیانیه اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در بازداشت عمران الرجبی نگهبان مسجدالاقصی و حمله به وی را پس از آنکه مانع هتک حرمت مصلای باب الرحمه از سوی یک نظامی صهیونیست شده بود، محکوم کرد و به محافظان مستقر در مسجدالاقصی و مصلای باب الرحمه به‌سبب ادامه ایستادگی و مقاومت درود فرستاد و از جهان اسلام و اعراب خواست از محافظان و مراقبان مسجدالاقصی با همه شیوه‌ها حمایت کنند.

سفر هیئت لبنانی به آمریکا با محوریت اقتصاد

رسانه‌های لبنان از سفر هیئتی از این کشور به آمریکا برای گفت‌وگو درباره وضعیت اقتصادی لبنان خبر دادند. روزنامه البناء به‌نقل از منابع پارلمانی لبنان گزارش داد این هیئت در سفر به آمریکا، وضعیت اقتصادی لبنان و ضرورت ادامه حمایت دولت آمریکا از این کشور را در دیدار با مسئولان آمریکایی تشریح خواهد کرد. منابع پارلمانی برای این سفر حساب باز کرده‌اند به‌ویژه اینکه این سفر در راستای تکمیل سفر هیئت پارلمانی به واشنگتن در مراحل گذشته بوده و موفق به کاهش تحریم‌های اقتصادی علیه لبنان و نهادهایش شده بود. به‌گفته این منابع، آمریکایی‌ها پایبندی بخش بانکی لبنان به قوانین بین‌المللی را در نظر خواهند گرفت.

تنش در روابط لبنان و قبرس

روزنامه النهار لبنان از تنش در روابط این کشور و قبرس خبر داد. این تنش پس از آن صورت گرفته است که وزارت خارجه لبنان در آستانه سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و در سایه اعلام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه این سفر در چارچوب کمک به اسرائیل برای اجرای طرح خود مبنی بر انتقال گاز طبیعی به اروپا قرار دارد، نامه‌هایی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی و وزیران خارجه قبرس، یونان و ایتالیا ارسال کرد که طی این نامه‌ها به پروژه احداث خط لوله انتقال گاز میان فلسطین اشغالی، قبرس و یونان و از آنجا به ایتالیا اشاره کرده است.

تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان

رسانه‌های لبنانی از تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان خبر دادند. بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی روز جمعه حریم هوایی لبنان را نقض کرد.

ارتش لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد یک فروند هواپیمای جاسوسی دشمن اسرائیلی، روز پنجم آوریل از آسمان شهرک الناقوره وارد حریم هوایی لبنان شد و پس از پرواز بر فراز مناطق بیروت و حومه و بعبدا و ساعت‌ها پرواز، آسمان لبنان را  ترک کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ پاسخ تنبیهی

کارتونیست: سیدمحمدرضا موسوی

مجازات و تحقیر اسرائیل تیتر اول رسانه‌های جهان

حمله موشکی و پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی، بازتاب‌های بین‌المللی این عملیات هنوز ادامه دارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.