سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / مهدویت / آخرالزمان خوانی / 2 عیدی خدا در آغاز نوروز 1398

2 عیدی خدا در آغاز نوروز 1398

خدایِ مهربان و حکیم در آیۀ 115سورۀ مؤمنون یادآور می شود:

ما را عبث و بیهوده نیافریده، و بسویش بازمیگردیم!

أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّ مَا خَلَقْ نَا كُمْ عَبَثًا وَ أَنَّ كُمْ إِلَيْ نَا لَا تُرْجَعُونَ  

همچنین از آیۀ 36 سورۀ توبه نیز درمیابیم، خدایِ عزیز و حکیم برای موجودی که خلق خواهدکرد، در کتابش،برنامه و مسیر و مقصدِ معینی تعیین کرده است بنامِ”دینِ قیم“!

البته پس از این مرحلۀ ابتدایی از دین، اگر بخواهیم، می توانیم به درجاتِ عالی تَرِ دین، گام نهیم، و به بهشتِ جاودان رسیم!

جالب است: این برنامه ریزیِ الهی، حداقل به زمانِ خلقتِ آسمانها و زمین بازمیگردد!

یعنی بقول فیزیک دانها و زمین شناسانِ جهانی، حدود 15 میلیارد سال قبل!

درحالیکه حضرت آدم علیه السلام، حدودِ10 هزار سال قبل خلق شده!

إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِي كِتَابِ اللَّهِ يَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ ۚ  فَلَا تَظْلِمُوا فِيهِنَّ أَنفُسَكُمْ ۚ وَ قَاتِلُوا الْمُشْرِكِينَ كَافَّةً كَمَا يُقَاتِلُونَكُمْ كَافَّةً ۚ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ   ﴿ توبه ٣٦

پس نخستین وظیفۀ هریک ازما، یا بعبارت صحیح تر، رفتارِ درقبالِ الله، دغدغه داشتن به یافتن و دانستنِ برنامۀ خالق مان است، که غافل نباشیم، صحیح رفتارکنیم، تا در دنیا و آخرت، سرافراز باشیم!

البته از منظرِخداوند، انسانهایِ در دنیا، همواره در دومسیرِ کلی، به اختیارِ خود درحرکت هستند:

1)                مَسیرِ حزبِ الله

2)                مَسیرِ حزبِ شیطان

لا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ كَانُوا آبَاءَ هُمْ أَوْ أَبْنَاءَ هُمْ أَوْ إِخْوَانَ هُمْ أَوْ عَشِيرَتَ هُمْ أُولَئِكَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمَانَ وَ أَيَّدَهُم بِرُوحٍ مِّنْهُ وَ يُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولَئِكَ حِزْبُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ  ﴿ المجادلة: ٢٢

با معجزۀ الهی، پیروزیِ انقلابِ اسلامیِ ایران، رَغَم خورد، و درجهان، شروع به نورافشانی کرد!

البته علیرغم سعیِ وافرِاصحابِ حزبِ شیطان، که نمی خواستند درظلماتی که فراهم شده بود، انقلابی الهی رخ دهد!

ولی شیطان ضعیف تر از آنستکه بتواند دربرنامه و صراطِ خالقِ آسمانها و زمین، خلل یا کندی پدیدآرد!

هرچند، بَدان و بَدکاران هرگز ازپای ننشسته، مدام بَر وسوسه و فریب و خسارت آفرینیهای خود میافزایند، تا خوبان را ناامید یا سست کنند؛ سپس ازپای دراندازند، که جهنمی شوند!

پس همواره در”محضرِ ربوبی“، خوبان و بدان، درحزب خویش درتلاشند!

درحالیکه خدایِ حَنان نیز بر قانون و وعدۀ خود استوار است:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْ كُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدَامَ كُمْ ﴿ محمد: ٧

                  1) نخستین عیدی خدا به ما و خوبان عالم، در آغازِ بهارِ امسال و نوروز الهی، طبقِ “برنامه و مسیر و مقصدِ” تعیین شده، جلوه گرشد!

شیطان بزرگ، ابرقدرتِ نظامِ سلطه، علناً اعلام کرد، بلندی هایِ جولانِ سوریه که غصب شده بود، دیگر به کودک کُش هایِ ظالمِ صهیونیست تعلق دارد!!

لَختی نگذشت، مکرِخدا هم عیان شد! وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِين ﴿آل‌عمران: ٥٤

همه مسلمانان دنیا، اعم ازشیعه و سنی، یک پارچه، برآشفتند و متحد و همدل تر، فریادزدند:

دستور ابلیسِ لعین را برنمی تابند و اجازه نمیدهند تکه ای ازسرزمین مسلمانان غصب شود!

حتی دولتمردانِ کشورهای اروپایی که درنابودی مسلمانان، باشیطان بزرگ متحدند، بخاطرِمنافِعِشان درسلطه و غارتِ منطقۀ خاورِمیانه، سریع به صحنه درآمدند و ازطریق بازویشان درچپاول، یعنی سازمان ملل متحد، اعلام رسمی کردند که با این رفتارِآمریکا مخالفند!

آری این تکبرِ دشمنِ حربیِ حزبالله، موجبِ همدلیِ گستردۀ مسلمانانِ گیتی، با هرمذهب و آیینی شده!

همچنین خوبانِ کشورهایِ دنیا، در اروپا و آسیا و آفریقا و اقیانوسیه که وجدانی و فطری، فکر و عمل می کنند، با سوریۀ مظلوم، همدرد و همدل شده اند، که تازه ازچنگِ داعش خونریز، که مولودِ آمریکا و اسراییل است درآمده!

یعنی بسیاری از مسلمانان و مستضعفان عالم، با دوری از صف هایِ مُلَوَّنِ حِزْبُ الشَّيْطَانِ، گامی دیگر به صَفِ حِزْبُ اللَّهِ کشیده شدند! عیدی از این گرانبهاتر؟!

و شیطان بزرگ، ناباورانه و حیرت زده و منفعل، درناکامی و انزوایِ بیشتر، درغلطیده!

چون متخصصانِ جبهۀ شیطان، سالها خوابِ این سناریویِ غم انگیز را برایِ ایرانِ اسلامی تدارک میدیدند و تبلیغ میکردند!!

و برخی غرب زده ها و دشمن شادکن هایِ داخل و خارج هم کورکورانه، مدام درمطبوعات زردشان و رسانه ها و منبرهایشان در دانشگاه و حوزه، همساز، جیغِ بنفش می کشیدند!

براستی چندسال و چندهزار میلیارد دلار، با چندهزار متخصصِ جنگِ روانی به زبانهایِ گوناگون نیاز بود تاچنین افشاگریِ اثربخش، و نقاب برداریِ جانانه از فراماسونرها و ایللومینات هایِ تحتِ فرمانِ ابلیسِ لعین بشود تا فرجامِ وحدت آفرینِ نورانیش، نصیبِ حزبالله گردد؟ الحمدلله

آموخته ایم، هرگاه کاری که ازعهدۀ بشر برنیآید، و درسطح وسیع و جهانی به منصۀ ظهور رسد را “آیه” انگاریم! و اگرآنرا در راستایِ “برنامه و مسیر و مقصدِخدایِ قرآن بیابیم، بِدان،”آیۀ الهی گوییم و مؤمنانه همراهیش کنیم!

ناگفته نماند: اهلِ سلوکِ قرآنی، اندیشه و خردِ تربیت شده، آگاهند که اینبرنامۀ عالیِ عالین ابتدا ازسال 1356، تقریباً با شهادتِ آقامصطفی خمینی (ره)، سپسپیروزیِ انقلابِ اسلامیِ ایران درسالِ 1357 آغازشد!

و با امدادهایِ غیبیِ درجنگهایِ 3 3 روزۀ لبنان بیشتررُخ نمود!

و بعد دراربعین هایِ حسینی درکربلا، دلهایِ بسیاری درکمندِ نورانی حسین (ع) پدر بزرگوارِ مهدیِ منجی (عج) اوج گرفت!

و اکنون در راستایِ همانبرنامه و مسیر و مقصدِ الهیماجرایِ عجیبِ جولانِ سوریه، بهشتیان آینده را ازسراسرِ جهان بِخود جلب و منسجم تر میکند!

گویی خبرهایی در راه است…

                  2) دومین عیدی خداوند در آغازِسالِ جدید، بارانهایِ فروانی است که خبر ازبرکاتِ بسیاری برای هموطنان مان دارد، انشاءالله

هرچنداز بی مسؤلیتیِ برخی مدیرانِ ارشد و میانیِ نظام، و بی کفایتیِ بعضی دولتمردانِ پُرگویِ کم عمل، یا دروغگو شدیداً گِله مند و شاکی هستیم!

زیرا بخاطرِ غفلتِ عمد یا غیرِعمد، موجبِ خسارتهایِ بسیار زیاد و غیرِقابلِ جبرانِ مادی و معنوی به آحادِ مردم و میهنِِ عزیزمان شده اند!

پیش بینیِ حادثۀ سیل، دراین زمانه با امکانات پیشرفته، بسیارساده بود، و هواشناسی های داخلی و خارجی نیزهشدارداده بودند، تا ازقبل، صحیح مقابله و مراقبه کنند!

نه اینکه بعد از مرگِ سهراب، درپِیِ نوشدارو باشند و ازجیبِ مردم و بیت المال، پول درمانی کنند!! فعلاً بگذریم…

آری، ماجرا و آغازِشگفتی ها، از برگزارنشدنِ 4شنبه سوزیِ پایانِ سال شروع شد!

گویی هرساله، التهابی خاص درمردم، بخصوص جوانان رخ میداد و علیرغم اخبار و هشدارها و آسیبهایِ درصحنه؛ بسیاری بی اختیار، به این ورطۀ خطرناکِ دشمن پسند کشیده میشدند!

و پس ازپایانِ این رفتارِغم انگیزِ غیرِدینی، ملی و تاریخی، افسوس و افسردگی و ندامت و حسرتِ جانکاه رخ نمایی میکرد! ولی خسارتها مانده، جبرانِ زیانها غیرِممکن بود!

متاسفانه بزرگانِ ما و اصحابِ فکر و رسانه نیز به این آیه و مقولۀ چشمگیرِ پرسود و راه بازکن، توجه نکردند و نپرداختند!! که:

چه شد؟ چرا امسال، این بی میلیِ شدید درمردم و جوانان رخ داده تاهمگان را به درجاتِ بالاترِ تقوایِ بیشتر، و بیشتر عَبد بودن فراخوانند و سپاسگزارِ”رَبّ الْعَالَمِينباشند!

تمرین ملِوانی کنند، در قبالِ ناخدایِ عالم و عالمیان…

فراموش نکنیم: چند سالی است دشمن باتوجه به تحقیقاتِ علمی، و غلوِ درآن، با فتنۀ درآمیختنِ راست و دروغ، مردمِ ایران را میترساند و مدام القا میکند:

                      چه نشسته اید، ایران واردِ پدیدۀ خشکسالی شده! و تاچند سال دیگر همه جا، کویرِلوت شده! نسل ایرانی منقرض میشود…

                      بخاطرِبرداشت هایِ نامناسبِ آبهایِ زیرزمینی و حفرِچاه هایِ عمیقِ غیرِکارشناسی، بکمکِ رانت و رشوه، لایه هایِ خاک پوک شده، هرساله، چند سانتیمتر نشستِ خاک و کوچک تر شدنِ ایران را شاهدیم…

                      کمبود و نبودِآب، موجب نزاع و کشتنِ یکدیگر و خوردن همدیگرمیشود…

                      تقابل و نفرتِ شدید شیعه و سنی درایران، مانندِآتشِ زیرِخاکستر استکه بزودی بِجنگ بین این دو، و به دخالتِ عربستان و کشورهایِ وهابی مسلک، منجرخواهد شد…

                      مردم ایران دیگر مانندِگذشته درصحنه نیستند! از انقلاب بیزارند…

                      همه دزدند! و هرکس بفکرِ خویشه… بدزد تا ندزدیدند…

این جنگ روانی هوشمندانه و کارشناسی شدۀ دشمنِ لَعین، شاید برعده ای اثرگذاشت! حتی بدون فکر و انصاف، تاحد خود این شایعات را پخش کرده، یا دراینجا و آنجا مانندِ بلندگوی دشمن، خبرپراکنی کردند! بدون اندیشه درعاقبت این رفتارِغیرِاخلاقی و ملی!

کاش اینها لَختی فکر می کردند:

                      چرادانشکده های تخصصی آموزش زبانِ فارسی را نظامِ اسراییل، درسرزمینِ غصب کرده اش، مدام راه اندازی میکند، و فارغ التحصیلانش را بکارمی گمارد؟! بِکدام کار؟

برایِ آماده کردنِ تصاویرِ پُرنو و مقالات و پیامک هایِ مسخره و زهرآلود و تفرقه افکن! و ارسالِ آن از طریقِ شبکه هایِ مجازی بسویِ هموطنان مان که از اصلِ ماجراها بی خبرند و فرستندۀ پیامها را نمی شناسند، ولی شده اند: مجریِ دشمنِ پنهان!!

                      کاش فراموش نکنیم، که بلافاصله پس از جاری شدنِ سیل درترکمن صحرا، هییت های مذهبیِ شیعیانِ همجوارشان در بندرگز، ” اربعینی وارو خودجوش، غذای گرم و لباس و پتو به هموطنانِ سنی مذهب شان رساندند!

یعنی قبل ازاینکه دولت یانهادها کاری کرده، یاصدا و سیما فراخوان کند!

                      فراموش مان نمی شود که کیلومترها دورتر ازحادثۀ سیل، نوجوان واکسیِ فقیر، تمام درآمدش را به عزیزانِ سیل زده هدیه کرد!

                      بسیج قهرمان و همیشه درصحنۀ منطقه و سراسرِکشور، سراسیمه برای امدادرسانی شتافتند!

                      با اِذنِ رهبرِدلسوز و بیدارمان، فوری سپاه و ارتشِ غیور و کارآمد، باتمامِ امکانات، متخصصانه، به رفعِ مشکلاتِ اساسی پرداختند و دلِ آسیب دیدگان را شاد و قوی کردند!

که البته این، نوعی آمادگی و تمرینی هم بود، علیهِ جنگِ شهریِ احتمالیِ دشمن ساز!

                      کاش سیمایِ ج.ا.ا. نشان میداد که درآمریکا هنوزخساراتِ طوفان و آتش سوزی و سیلِ دورانِ اوباما و ترامپ جبران و ترمیم نشده، و مردم، بیچاره و درمانده، وامانده اند!

و شاید درآرزویِ آمدنِ بت من و سوپرمن و مردِعنکبوتی هستند!!

(حال خوب دانسته میشود چرا آمریکاواروپا، بسیج و سپاه و ارتش را تحریم کرده اند!)

خوب این ذَکاوَت و درکِ موقعیتِ امام و امت، تمام رشته هایِ دشمنانِ گرگ صفتِ آمادۀ دریدن و ایجادِ ناامنی در ایران را پنبه و خنثی کرد!

این نخستین بار نیست که مردمِ عزیز ایران، وحدت و شعورِ بالای شان را به رُخِ جهانیان میکشند و خداوند هم به پاسِ شعار و عمل صالحانه شان: “من نباشم تا تو باشینصرت هایش را اَفزون می کند! آری این، یکی از رُموزِ پیروزی هایِ مسلمانانِ ایران است!

همچون ملوانانِ مخلص و بی باکِ جانثار، که گوش بفرمانِ ناخدایِ انقلابند!

هرچند، ملت مُصرانه خواهانِ مجازاتِ خیانت کاران و مقصرانی هستند که:

                      گرگان رود و قَرَه سو یا کانالهای آب را ازقبل لاروبی نکردند! و بودجه ای برایش تخصیص ندادند! حالا چندین برابرِ آنرا ازجیبِ مردمِ مظلوم هزینه میکنند!

                      متاسفانه جلویِ ساخت و سازها، وتجاوز به نوارِساحلی و پیرامونِ رودخانه ها را نگرفتند، ولی گویا پول رومیزی و زیرمیزیِ خوبی گرفتند!

البته بجاست، دولت پیشدستی و قبل ازدیگران اعلام کند: دراین ایام پربارش و احتمالِ سیلاب، بجایِ درآماده باش بودنِ نوروزی و درکشیک بودن، چه تعداد مدیرانِ کشوری، به مرخصی و سفرِداخل و خارج رفتند و درمحدودۀ محلِ کارشان نبودند

کدام مدیرانِ ارشد و باهوش!! به این افرادِ دولتی، مرخصی داده اند؟ چرا؟!

آیا نمی دانند فرقِ مدیران، با کارمندان، در اینگونه ایام است؟!

یامیدانند و عمداًموجب اینگونه زیانها و ناراحتیهایِ مردم میشوند! تابخیالِ خود، مردمِ درمانده برآشوبند و…؟ اَللّهُمَّ اَصلِح کُلَّ فاسِدٍ مِن اُمورِ المُسلِمین!

به هرحال امیداست قوه قضاییه به عملِ تاریخیِ خود خوب عمل کند!

درضمن میدانیم که درمقابلِ قلیلی مدیرانِ فرومایۀ پَست، خِیلِ کثیری ازمدیرانِ متعهد و متخصصِ باسابقه، درسطوحِ گوناگون فعالند، که بشدت، ولی بی سَروصِدا کار و تلاش و تولید میکنند! که اگر اینان نبودند، تاحال وقایعِ ناجور و سختی را مواجه بودیم!

درخاتمه شکرگزارِ خدایِ مهربانِمان هستیم که برنامه های یهود و نصاری، علیه ملت مان را به هم ریخت و ناکام گذاشت! باسیراب کردنِ حداقل 23 استان کشور، وقتی میزانِ بارِش هایِ امسال نسبت به ایام مشابه سال قبل، 185 درصد بیشتر میشود! یعنی: خلاف آنچه دشمن می پنداشت و تبلیغ میکرد و برنامه ریزیِ کوتاه و بلند مدت داشت!

و این سیلیِ صداداری است برگوشِ دشمنانِ بشریت، درآستانۀ ظهورِمنجیِ آدم و عالم؛ که خالقِ آسمانها و زمین، روزی رسان است! نه مشتی شیطان پرستِ یاوه گویِ مشرک!

آری این بارانهای پُربَرکتِ احیاءکننده، و همدلی بیشتر و جانانۀ شیعیان و سنی ها؛ همچنین، وحدت و انسجام و دوستی عمیق ترِ مردم ایران ازهر قوم و زبان و مکان، نشانی است، از اشراقِ بیشترِ نورِ الهی، که نوید سالهایِ امن تر و بارونق تر و مرتفع تری میدهد!

لذا به پاسِ هر دو عیدیِ گرانبهایِ خالقِ زنده مان که برنامه“و”مسیر“و”مقصدِمان را با قرآن مشخص کرده تا درآن تفقه، و عمل کنیم، بایدجداً عاشقانه، و عملی تر، شکرگزارباشیم! تا باتوکل بِخدایِ حَنّان و سُبحان، دردنیا و آخرت، بهره مندتر باشیم! انشاءالله

انوشه گیلانی نژاد

1398/1/17

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نوروز علما/ کمک آیت‌الله شهید بهشتی به همسر در نوروز

شهید آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی

شعر/ دگران خوب بدانند که عمار توایم

شعرخوانی به مناسبت نوروز ۱۴۰۳

4 دیدگاه

  1. سلام بحران آب ازخطرات بسیار بزرگ و تهدید کننده میهن مان بود که دشمن در تبلیغات بسیار از آن سود می جست
    از این بدتر شایعات دشمن ساخته است که قبل از بارش و بعد بارش ادامه دارد و حالا هم بدستور دشمن گفته میشود بخاطر گناهان مردم و مسولان عذاب خداوندی را شاهدیم
    در حالیکه نعمات و نزولات و بارش، رحمت خدا آمد ولی بخاطر مدیریت بسیار بد بارش تبدیل به سیل ویرانگر شد
    اما اگر رودخانه ها ومسیر های آب لایروبی میشد این کشته ها و خرابی ها را نداشتیم…
    در همسایگی ما در روسیه که چندبرابر ما بارش و برف میآید چرا چنین نمیشود؟
    یادمان باشد شکر نعمت نعمتت افزون کند…
    جالب است تعداد کشته سیلآب امسال را مقایسه کنیم با تعداد سیل تهران در چند سال گذشته که بیش از 140 نفر بود
    یا کشته های سوانح رانندگی در 2 روز اول نوروز امسال که بیش از 50 نفر بود…
    خدا همه شان را رحمت کند و به بستگان شان صبر دهد و خدا برایشان جبران کند

  2. وقتی سیل در ترکمن صحرا می آید، و عده ای تمام زندگی شان را از دست میدهند…
    زمانیکه کمک های مردمی به آنها میرسد، موجب شادی و فخر است، افراد آسیب دیده، به قدر نیاز غذا و لوازم بر میدارند!
    و در قبال دعوت خیرین که بیشتر بردارید میگویند: نه کافی است در کوچه همجوار مردم ندارند به آنها بدهید…
    اما متاسفانه وقتی خبر از پل دختر می آید خلاف این را می شنویم که عده‌ای به غارت و تاراج اموال هم میهنان مان پرداخته اند!
    گذشته از اینکه سوال ایجاد میشود که مگر گفته نشده بود که نیروهای انتظامی و بسیج امنیت جاهایی که با مشکل مواجه هستند را بر عهده میگیرند، پس چرا چنین شده؟!
    از سوی دیگر بسیار تعجب برانگیز است نوع رفتار ی که در پلدختر گزارش میشود، مگر آنجا روحانیت، سازمان تبلیغات، بسیج، صدا و سیما، آدمهای فرهیخته و مومن و خوش اخلاق کار فرهنگی و تربیتی نکرده اند که افراد اینگونه رفتار زشت بروز میدهند؟!
    جا دارد آسیب شناسی شده و به رفع اینگونه بی تربیتی ها همت کنیم که اینگونه اخبار شایسته ملت بزرگوار و شهید پرور ایران زمین نیست…
    هرچند نباید عمل قلیلی را به همه تسری داد! ولی بالاخره این معضل دردناک و خجالت آور رخ داده و باید تیمار و برطرف شود انشاءالله

  3. متن شیوایی بود. معلوم نیست چرا توجهی به این محبت‌های الهی نمی‌شود. ترویج چشم محبت‌بین از برتری‌های متن حاضر بود. خدا جزای خیر بدهد.

  4. سلام، تحلیل دقیق و سودمندی بود، ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.