سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / برهم صالح: فداکاری‌های «الحشدالشعبی» فراموش‌نشدنی است

برهم صالح: فداکاری‌های «الحشدالشعبی» فراموش‌نشدنی است

رئیس‌جمهور عراق از نقش «الحشدالشعبی» که به صورت داوطلبانه در جنگ علیه داعش شرکت کرد، قدردانی کرد و گفت: این فداکاری‌ها، فراموش‌نشدنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق در گفت‌وگو با روزنامه قطری «العرب» گفت فداکاری‌های «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) قابل فراموش کردن نیست.

وی گفت: «الحشدالشعبی، تشکیلاتی نظامی در سیستم امنیتی دولت عراق به شمار می‌رود و بر اساس قانون، الحشد مرتبط با فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق و تحت فرمان آن است.»

برهم صالح ادامه داد: «باید نقش الحشد را که به صورت داوطلبانه وارد جنگ علیه داعش شد و در این رویارویی به خوبی امتحان پس داد، ارج نهاد. این فداکاری‌های بزرگ برای پیروزی بر داعش قابل فراموش شدن نیست.»

رئیس‌جمهور عراق سپس به ارتباط این کشور با سوریه پرداخت و گفت: «عراق امروز به صورت عملی در کمک به سوریه سهیم است و هماهنگی امنیتی میان دو کشور برای مقابله با تروریسم در سطح بالایی در جریان است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد، عراق نمی‌خواهد به میدانی برای «تسویه‌حساب(-های سیاسی)» تبدیل شود و اجازه این اقدام را به دولتش نیز نخواهد داد. به گفته وی، اکنون یک اراده ملی و جدی برای تبدیل عراق به ایستگاهی حقیقی برای منافع مشترک منطقه‌ای وجود دارد.

برهم صالح صالح ضمن اشاره به اینکه در راستای منافع عراق است که روابط خود با آمریکا را بر اساس منافع ملت و کشور و نیز حفظ حاکمیت عراق و استقلال آن تقویت کند، ‌افزود: «ایران همسایه ماست و مشترکات فرهنگی و اجتماعی ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد، علاوه اینکه ما حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم و این موضوع مجموعه‌ای از منافع امنیتی، اقتصادی و سیاسی مشترک میان دو کشور را در پی دارد. منفعت ما در دعوت به کاستن از تنش‌ها در منطقه و ایجاد روابط با کشورهای منطقه بر اساس منافع اقتصادی و امنیتی مشترک نهفته است.»

رئیس‌جمهور عراق در ادامه تأکید کرد، اولویت اول این کشور عدم ورود به «سیاست‌ محورها» است و این به نفع عراق نیست که بخشی از درگیری هر طرفی علیه همسایگان باشد.

ق

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

معجزه / چرا مولا معجزات را برای امام حسن علیه السلام بازگو کردند؟

خواندن معجزات چه خاصیتی برای ما انسان ها دارد؟

رهبرمؤید انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است + فیلم

رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمدجواد باهنر در خطبه‌های نمازجمعه سال ۶۳ منتشر شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.