سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / انگلیس با 282 پرسنل نظامی در جنگ یمن به سعودی‌ها کمک می‌کند

انگلیس با 282 پرسنل نظامی در جنگ یمن به سعودی‌ها کمک می‌کند

وزیر دفاع انگلیس اعتراف کرد، ۲۸۲ نفر از پرسنل این وزارتخانه با نیروهای مسلح عربستان در جنگ علیه یمن همکاری دارند.

حضور پر رنگ کشورهای غربی در جنگ علیه یمن و در کنار آل‌سعود، باعث تشدید جنایات ائتلاف سعودی علیه زنان و کودکان یمنی شده است. کشورهای غربی با فروش سلاح‌های مدرن به عربستان و امارات، در کشتار مردم یمن سهیم هستند. علاه بر این، نظامیان این کشورها در جنگ یمن، حضور مستقیم نیز دارند.

به گزارش فارس، یک رسانه انگلیسی گزارش داده پرسنل نیروی هوایی سلطنتی این کشور به هواپیماهای ائتلاف سعودی که در حال بمباران کودکان یمنی هستند، خدمات‌رسانی می‌کنند. پایگاه «میرور» گزارش داده این موضوع را «مارک لانکستر» وزیر دفاع انگلیس، بیان کرده است. او اعتراف کرده ۲۸۲ نفر از کارکنان غیرنظامی وزارت دفاع انگلیس با نیروهای مسلح عربستان همکاری می‌کنند.

به نوشته میرور، وظیفه این افراد ارائه خدمات پس از فروش برای تسلیحاتی است که شرکت صنایع دفاعی «بی.‌ای.‌ئی سیستمز» به عربستان فروخته است. ریاض، از این سلاح‌ها برای کشتن نزدیک به ۶۰ هزار نفر در یمن استفاده کرده است. لانکستر تاکید کرده که پرسنل نیروی هوایی انگلیس در حال ارائه خدمات «پشتیبانی مهندسی» و «آموزش‌های کلی» برای هواپیماهای فروخته‌شده توسط انگلیس به عربستان هستند.

وزیر دفاع انگلیس این اظهارات را در پاسخ به سؤالات یک نماینده پارلمان انگلیس مطرح کرده است. این نماینده حزب کارگر انگلیس گفته است: «حمایت‌های انگلیس به ادامه جنگ سعودی کمک می‌کند. ما طرف ائتلاف سعودی هستیم و این به معنای آن است که انگلیس وارد جنگی مخفیانه در یمن شده است.»

میرور نوشته انگلیس از سال ۲۰۱۵ به بعد، به ارزش پنج میلیارد پوند جنگنده، بالگرد، پهپاد، بمب و موشک به عربستان فروخته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

باز هم بگویید قدرت نظامی ایران بلوف است!

علی عبدی - کارشناس مسائل فلسطین و رژیم صهیونیستی

کاریکاتور/ سیلی به اسرائیل

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.