خانه / صراط عشق / متون / توصیه‌های پنج‌گانه آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی به ظریف

توصیه‌های پنج‌گانه آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی به ظریف

آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی از مراجع تقلید با بیان توصیه‌هایی پنج‌گانه به وزیر خارجه گفت: آنچه در سیاست خارجی باید توجه شود، سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که مورد تاکید رهبری هم قرار دارد و در این مسیر گام برداشته می‌شود.

آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با ظریف وزیر امور خارجه با اشاره اختلافات و انتقادات در وزارت خارجه تصریح کرد: بنده معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد؛ در مقابل دشمن باید وحدت خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه توصیه پنجگانه‌ای به وزیر امور خارجه ایران داشت و گفت: آنچه در سیاست خارجی باید توجه شود سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که مورد تاکید رهبری است و الحمد لله در این مسیر گام برداشته می‌شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد: سیاست ما بر اساس فرهنگ قرآنی و اسلامی است و بر این اساس با دنیا به غیر آمریکا و اسرائیل ارتباط داریم و طبق همان سه اصل باید داشته باشیم؛ اما اعتماد با ارتباط فرق دارد هیچگاه نباید اعتماد کرد چون طبق آیات قرآن هیچگاه کفار با ما کنار نخواهند آمد چون خوی سلطه گری و استعمار در وجود آنها است.

وی یادآور شد: در موضوع برجام دیدیم آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و اروپا هم مثل آمریکا چون جرات مخالفت ندارد بنا بر این باید محکم باشیم و مقابله کنیم چون اندکی نرمش موجب باج خواهی و زیاده طلبی خواهد شد. رهبر معظم هم فرمودند هرجا نرمش نشان دادیم ضرر کردیم و اعتماد مجدد به آمریکا نباید باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: امروز عربستان با پول آمریکا و اسرائیل و انگلیس با پول و تبلیغات وسیع اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی راه انداختن وزارت خارجه باید چهره حقیقی اسلام و تشیع را به دنیا نشان دهد.

وی گفت: ما معتقد هستیم مسؤولان وزارت خارجه افراد متدین و خیرخواه و پرتلاش هستند که ما تشکر و حمایت می‌کنیم و رهبری فرمودند آقای ظریف آدم متدینی هستند که برای ما حجت است.

این مرجع تقلید با اشاره اختلافات و انتقادات در وزارت خارجه خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد. در مقابل دشمن باید وحدت خود را حفظ کنیم و از اختلاف جلوگیری کنیم؛ امام فرمودند هرجا اختلاف باشد دشمن از همان راه ورود پیدا خواهد کرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قبل از به نتیجه رسیدن مبادله جیسون رضاییان، ظریف تلفنی گفت جان کری گفته ایران یکطرفه جیسون را آزاد کند

حجت‌الاسلام طائب

آقای ظریف تا دیر نشده پوزش بخواهید..

غربگدای مفلوک

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.