سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ضرورت پرداختن به مسائل جهان اسلام در مسابقات بین‌المللی قرآن

ضرورت پرداختن به مسائل جهان اسلام در مسابقات بین‌المللی قرآن

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پرداختن به مسائل جهان اسلام و تبیین رنج و ستم‌های مسلمانان را به‌عنوان دو موضوع بسیار مهم در سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مورد تأکید قرار داد.

جت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: یکی از نتایج ارزشمند و بسیار مهم برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن از سوی سازمان اوقاف تعامل گسترده ایران اسلامی به‌عنوان ام‌القرای جهان اسلام و مرکز فعالیت‌های فرهنگی در جهان اسلام با کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و شکست سیاست انزوای سیاسی ایران است.

وی افزود: علیرغم همه شیطنت‌هایی که کشورهای وابسته انجام می‌دهند، ایران اسلامی به‌عنوان یکی از مراکز بزرگ قرآنی هرساله مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را برگزار می‌کند که در این مسابقات از کل جهان اسلام شرکت می‌کنند و بازتاب بسیار خوبی هم در منطقه و هم کشورهای اسلامی دارد.

پژمانفر اظهار کرد: این موضوع یکی از مسائلی است که باید بر روی آن کار جدی و سرمایه‌گذاری بسیاری صورت بگیرد تا ما بتوانیم در سال آینده در کنار برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بیانیه‌ای در د فاع از مسلمانان و افشای ظلم‌هایی که به مسلمانان در جهان به ویژه اروپا صورت می‌گیرد به‌عنوان بیانیه پایانی منتشر و منعکس کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم یادآور شد: نکته‌ای که باید به آن اشاره ‌کنیم این است که ما تلاش کردیم در کنار برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن، مباحث دیگری را هم در حوزه قرآنی مطرح کنیم به نظر من این موضوع خیلی مهم است و پرداختن به مسائل جهان اسلام می‌تواند از مسائلی باشد که در دستور کار این مسابقات قرار بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان رضایت خود از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: انتظارمان این است که این مسابقات نسبت به سال‌های قبل در حد بهتر وکیفی تری برگزار و مؤثر‌تر باشد.

وی درخصوص این سؤال که به نظر شما آیا مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری برآورده شده است یا نه متذکر شد: انتظارات رهبری انتظارات واقعی و دست‌یافتنی است، اما متأسفانه ما هنوز به این موضوع دست نیافته‌ایم و امیدواریم با برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال آینده برخی از آنها را برآورده کنیم.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در محضر قرآن _ سوره تکویر

قاری گیلانی محمد صالح مهدی زاده به سبک سعید مسلم

درمحضر قرآن _ صالح مهدی زاده قاری نوجوان

سوره تکویر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.