سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / حزب‌الله تا زمانی که سوریه لازم بداند در این کشور باقی خواهد ماند

حزب‌الله تا زمانی که سوریه لازم بداند در این کشور باقی خواهد ماند

حملات اسرائیل در سوریه به شکست طرح آمریکایی-سعودی-اسرائیلی ارتباط دارد. اسرائیل تلاش می‌کند سوریه را از دستیابی به توانمندی موشکی که موازنه بازدارندگی را محقق می‌کند، بازدارد. حملات اسرائیل به سوریه دیگر قابل تحمل نیست و باید به آن پایان داد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم احیای شب عاشورا در منطقه الجاموس ناحیه جنوبی بیروت به ایراد سخنرانی پرداخت و در ابتدای این سخنرانی از ارتش و نیروهای امنیتی و تمام کسانی که در فراهم شدن فضای امن و مناسب احیای شب عاشورا سهیم بوده‌اند، قدردانی کرد.

 

نصرالله سپس در بخش از سخنرانی‌اش گفت: ما به آمریکا به عنوان دشمن می‌نگریم، اما برخی از کشورها در منطقه آن را متحد خود می‌دانند. آمریکا ملت‌های منطقه را با وضع تحریم تهدید می‌کند. این کشور حتی دادگاه بین‌المللی لاهه را هم تهدید کرده است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: من از برخی از جریان‌های داخلی لبنان که با ما در مورد دولت آمریکا اختلاف نظر دارند، می‌پرسم آیا می‌توانید یک دلیل برای دوستی آمریکا ذکر کنید؟ از هم پیمانان آمریکا در منطقه نیز می‌پرسم آیا تقویت اسرائیل توسط آمریکا به نفع کشور‌های منطقه است؟ آیا به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به نفع ملت فلسطین است؟ آیا نقض حق بازگشت و لغو کمک به آنروا در راستای منفعت لبنان و فلسطین است؟ آیا این آمریکا نبود که گروه‌های تکفیری را به منطقه آورد؟

 

سید حسن نصرالله ادامه داد: حاکم واقعی در برخی از کشور‌های عربی و اسلامی، سفیر آمریکاست. در برخی از کشور‌های عربی چه کسی جرات دارد دخالت‌های آمریکا را در امور داخلی کشور‌ها محکوم کند؟ ملت عراق علیرغم تهدید‌ها و فشار‌ها موفق شد دیکته‌گویی‌های آمریکا را رد کند.

 

او افزود: آنچه در لبنان و منطقه جریان دارد مسئله‌ای سرنوشت‌ساز برای همه لبنانی‌هاست. آیا چگونگی تعامل واشنگتن با مسئله فلسطین تاثیری بر لبنان ندارد؟ اگر داعش بر سوریه سیطره پیدا می‌کرد سرنوشت لبنان و عراق و اردن و کشور‌های خلیج فارس چه بود؟ امسال سال پایان داعش است. طولانی شدن حضور آن در برخی مناطق سوریه به حمایت آمریکا از این گروه تروریستی برمی‌گردد. داعش امروز در حال انتقال به افغانستان، پاکستان، مصر و یمن است.

 

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه “حزب‌الله تا زمانی که سوریه لازم بداند در این کشور باقی خواهد ماند” گفت: توافقی که در مورد ادلب (میان ترکیه و روسیه) صورت گرفت گامی در مسیر حل سیاسی بحران است، ولی موفقیت آن در گروی اجرای دقیق است. مسئله شرق فرات در گروی تصمیم آمریکاست. از برادران کُرد می‌خواهم که به آمریکا دل نبندند. آمریکا ممکن است شما را در هر بازاری بفروشد. از شما می‌خواهم که با دولت سوریه مذاکره کنید. 

 

او افزود: حملات اسرائیل در سوریه به شکست طرح آمریکایی-سعودی-اسرائیلی ارتباط دارد. اسرائیل تلاش می‌کند سوریه را از دستیابی به توانمندی موشکی که موازنه بازدارندگی را محقق می‌کند، بازدارد. حملات اسرائیل به سوریه دیگر قابل تحمل نیست و باید به آن پایان داد. محور مقاومت باید این حملات مکرر اسرائیل را بررسی و راه حلی برای آن پیدا کند.

 

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان گفت: حزب‌الله تهدید به جنگ می‌شود و آنچه در فضای مجازی علیه آن منتشر می‌شود جزئی از جنگ علیه حزب‌الله است. مقاومت در لبنان خط مقدم پیروزی‌ها در این کشور منطقه است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اسد در گفت‌وگو با پوتین: داعش، همزاد نازیسم است

بشار اسد رئیس جمهور سوریه

سوئد کشوری برای چه جور زندگی …

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.