خانه / صراط عشق / متون / نمایش وحدت شیعه و سنی در سایه «خون بس»+ تصاویر

نمایش وحدت شیعه و سنی در سایه «خون بس»+ تصاویر

سنت حسنه خون بس بین دو خانواده شیعه و سنی از شهرهای کوهدشت و جوانرود برگزار شد و خانواده مقتول از خون فرزندشان گذشت کردند.

تیر ماه سال 95 «فرشاد ناصری» جوان 23 ساله و شیعه کوهدشتی که در شهر جوانرود مشغول خدمت مقدس سربازی بود، توسط هم خدمتی خود که اهل تسنن است به قتل رسید.

اکنون باگذشت حدود سه سال از آن حادثه با حضور امام‌جمعه کوهدشت، فرمانده تیپ انصار الرسول جوانرود، فرمانده سپاه کوهدشت، فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه، ریش‌سفیدان و بزرگان محلی، رئیس و اعضای شورای شهر کوهدشت و برخی دیگر از مسؤولان، آئین صلح و سازشی در مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار و قاتل با رضایت خانواده مقتول بخشیده شد که نمایش بی‌نظیر و بسیار محکم وحدت و یکدلی مسلمانان شیعه و سنی بود.

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی در این مراسم با اشاره به آیه 219 سوره بقره و اهمیت انفاقِ بخشش اظهار کرد: امروز روزی است که کمر شیطان شکسته شد چراکه شاهد نمایش صحنه زیبای وحدت شیعه و سنی بودیم.

وی ولایت را در اسلام امری مهم برشمرد و افزود: در عملیات مرصاد، کوهدشت با رشادت‌های خود، بسیار خوش درخشید و هیچ‌وقت گلوله‌ای بر ضد نظام در این شهر شلیک نشده و نخواهد شد.

امام‌جمعه کوهدشت ضمن قدردانی از رضایت و عفو خانواده مقتول اظهار داشت: همه طوایف کوهدشت واقعاً بزرگوار هستند و اولاد قباد هم دارای مردمی نجیب و با تعصب است که دارای شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و شخصیت‌های بزرگ دینی و سیاسی است.

طهماسبی خطاب به مسؤولان خاطرنشان کرد: با ارائه برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مسئله اسلحه حل خواهد شد.

سرهنگ کرم کونانی نیز در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از بخشش خانواده مقتول بیان کرد: جوانمردی و بخشش، از خصوصیات مردم متدین این دیار است که در دفاع مقدس رشادت‌ها و جان‌فشانی خود را در حمایت از انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

محمدرضا آزادبخت نیز در این مراسم با اشاره اهمیت عفو و بخشش درراه خداوند متعال، اظهار کرد: امروز در قبال کردزبانان عزیز که هم‌وطن هستیم، بزرگواری خانواده مقتول در رضایت دادن به قاتل فرزندشان، کوهدشت را بیش‌ازپیش سرافراز و سربلند کرد.

قاضی‌زاده یکی از برادران اهل تسنن جوانرود در حاشیه این مراسم گفت: این خاطره خوش از بزرگواری کوهدشت هیچ‌وقت از یادمان نخواهد رفت و تمام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس خون صلح یا خون بس از آیین‌های حسنه و دیرین مردم استان لرستان و غرب کشور است که با وساطت ریش‌سفیدان و معتمدان موجب فراهم آمدن زمینه گذشت اولیای دم مقتول از قاتل و باعث از بین رفتن کدورت‌ها می‌شود و نیز نشان‌دهنده بزرگ‌منشی و جوانمردی مردمان این دیار است.

منبع: فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب صوتی شب های پیشاور (1)/ مقدمه

مناظره ی سید محمد اشرفی شیرازی معروف به سلطان الواعظین که از علمای شیعه ی قرن چهاردهم بوده

نماهنگ «کجاستی مهدی»

نماهنگی با حضور چند هزار نفری کودکان شیعه افغانستانی.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.