خانه / صراط عشق / متون / پروین‌های زیادی در جامعه ما مهجور مانده‌اند

پروین‌های زیادی در جامعه ما مهجور مانده‌اند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: شعر پروین اعتصامی ویژگی‌هایی را داشت که باعث شد تا ماندگار شود و ادبیات سنتی را احیا کند به طوریکه سبکی که او به کار برد سبک مناظره‌ای بود.

هرا ساعی  در جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی در سالن آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز اظهار کرد: باید خیلی زودتر به پروین می‌پرداختیم چراکه پروین‌های زیادی در جامعه مهجور مانده‌اند.

وی افزود: به همت وزارت ارشاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین جشنواره‌ای در سطح بین‌المللی برگزار شد و امیدواریم ادامه آن باعث معرفی هر چه بیشتر این بانو شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه به بخش‌های مختلف زندگی پروین در این جشنواره پرداخته شده است، افزود: پروین اعتصامی در زمانی زندگی می‌کرد که زنان در آن دوران، فضا و امکانات لازم را برای فعالیت خود نداشتند و نگاه باز و علمی در جامعه حاکم نبود که همه دختران تحصیل کنند.

وی ادامه داد: پروین اعتصامی در آن دوران با کمک و حمایت‌های پدر بزرگوار خود در فضای ادبی تربیت شد و توانست استعداد خود را کشف کند به طوریکه از همان کودکی با ملک‌الشعرای بهار ارتباط داشت و از او کمک می‌گرفت.

ساعی با بیان اینکه البته در شعرهای پروین اعتصامی رگه‌هایی از ادبیات دنیا دیده می‌شود و در کنار آن نسبت به ادبیات سایر کشورها اهمیت می‌داده است، افزود: در آن دوران شعرا به خاطر دوران مشروطیت اشعاری از اشخاص حماسی و حق‌طلب عنوان می‌کردند و شاعران زیادی در آن فضا صحبت می‌کردند ولی وجهه شعر پروین در کنار حق‌طلبی، پیگیری  حقوق زنان بود که  این موضوع او را ماندگار کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: شعر پروین اعتصامی ویژگی‌هایی را داشت که باعث شد تا ماندگار شود و  ادبیات سنتی را احیا کند به طوریکه سبکی که او به کار برد، سبک مناظره‌ای بود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به شعرهای پروین توجه ویژه‌ای دارند، گفت: یکی از کارگردان‌ها تعریف می‌کرد که حضرت آقا در زمان کسالت خود در سال ۹۳ شعری از پروین گفتند و وقتی از ایشان پرسیدند که این شعر از کیست، ایشان پاسخ داده‌اند که این شعر از پروین اعتصامی است و باید زندگی این بانوی فرهیخته در قالب فیلم و سریال آماده شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته با برخی کارگردان ارتباط گرفته‌ایم و فیلمنامه نیز آماده است.

ساعی گفت: جای افتخار دارد که یک بانوی شاعره تبریزی به این مقام رسیده و به پروین دیگری تبدیل شده است از این‌رو باید از این قبیل جشنواره‌ها زیاد برگزار شود و با افتخار بگوییم که بانویی داشتیم که در دوران خفقان چنین درخشیده است.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی پروین اعتصامی آمده است که همسر او توهین‌های زیادی به او کرده و او را آزار می‌داده است از این‌رو آنها طلاق می‌گیرند و سپس فعالیت در دانشسرای تهران فضای خوبی در کتابخانه برای او ایجاد می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زنانی که خوش درخشیده‌اند، می‌توانند الگوهایی برای نسل ما باشند و نباید از آنها غافل شد، نباید اجازه داد تا موانع ایجاد شده در زندگی  باعث توقف ما شود.

منبع: فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

زنان هرچه در جامعه خود را بیشتر حفظ کنند کمتر آزار می بینند

زنان هرچه خود و ارزش‌های وجودی خود را در جامعه حفظ کنند کمتر مورد آزار روحی و جسمی قرار خواهند گرفت.

نگاهی به تاثیر حجاب بر سلامت جامعه

حجاب علاوه بر تأمین سلامت روحی و فکری فرد در تامین سلامت جامعه نیز نقش مهمی دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.