سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ما از غنای ادبی پروین اعتصامی بهره نبردیم

ما از غنای ادبی پروین اعتصامی بهره نبردیم

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تبریز نام بلندی در عرصه دانش دارد، گفت: مراقب باشیم تا نام تبریز بلند و بلند آوازه بماند.

حسن جوادی  در جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی در سالن آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز اظهار کرد: تبریز خاستگاه و زادگاه ستارگان بلند آوازه در زمینه علم و دانش است و تاریخ و پربار و غنی دارد.

وی خطاب به مسوولان، مردم استان و کشور گفت: همه ما مسوولان یک وظیفه داریم و آن این است که اگر از این شهر غافل شویم و  روح نقد و نقادی همچنین پژوهش را فراموش کنیم دیگر معلوم نیست که ۱۰۰ سال دیگر نامی از این آوازه باشد و یا نه.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: چند سال پیش بنده در دانشگاه آتن بودم و یکی از اساتید آتنی در آن جلسه گفت که آتن صدها چهره و نام‌آور داشت ولی با غفلت از جوانان و رواج روح دانش و آموختن فضای اندیشیدن در شهر موجب شد که آتن امروز فرق زیادی با آتن سابق داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه تبریز نام بلندی در عرصه دانش دارد، گفت:  مراقب باشیم تا نام تبریز بلند و بلند آوازه بماند.

جوادی متذکر شد: البته امروز به مناسبت سالروز تولد پروین اعتصامی گردهم آمدیم و اگر قرار بود روز تولد همه شعرای تبریز حضور داشتیم، باید هر روز در تبریز بودم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جامعه‌ اصلاح نمی‌شود مگر اینکه روح شفقت و مهربانی در بین مردم ساری و جاری باشد.

وی تصریح کرد: ابیات پروین اعتصامی آینه‌ای است که درد و رنج درونی او را که ناشی از درد بیرون جامعه است، نشان می‌دهد به طوریکه اگر چنین روحی در بین مردم رواج نداشته باشد حتی اگر عدالت محض هم باشد، نمی‌توان انتظار اصلاح داشت.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: پروین اعتصامی شاعری بود که از لحاظ مضمون و محتوای قالب شعر مدرن آشنایی داشت و از آنها الهام می‌گرفت.

وی متذکر شد: پروین اعتصامی در سطح عوام و عموم مردم نیست و این نقطه ضعف برای ما می‌باشد که از غنای ادبی وی استفاده نکرده‌ایم.

منبع: فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چگونگی نهادینه کردن فرهنگ فاطمی در سبک زندگی زنان ایرانی

بانوان ما برای اینکه پیچ و خم‌های زندگی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند، می‌توانند از چند بعد راه بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) را که قطعاً راه سعادت و عبودیت است طی کنند.

چهره برجسته شهید صدرزاده الگوی جوانان امروز و فرداست

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور با حضور رئیس‌جمهور، از تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «سرباز روز نهم» و ««اسم تو مصطفاست» رونمایی شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.