سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اکثر افراد حاضر در راهیان نور جوان هستند

اکثر افراد حاضر در راهیان نور جوان هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آرمان دفاع مقدس را موتور محرک انقلاب اسلامی دانست و گفت: راهیان نور نماد مقاومت و پیروزی بوده و حمایت ملت ایران از نظام به برکت خون شهدا است.

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در همایش روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر افزود: روز ملی راهیان نور یک روز مهم و بسیار تاریخی است که در تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت ‌شده است.

وی با بیان اینکه یک حماسه سرنوشت ساز در هشت سال دفاع مقدس برای اسلام رقم خورد، گفت: دفاع مقدس مقطعی تاریخی و بسیار مهم است که به ‌جز صدر اسلام در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام تکرار نشده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حتی افراد غیرایرانی که دل در گرو انقلاب اسلامی داشتند نیز در جریان دفاع رزمندگان در دفاع مقدس در این مناطق حاضر شدند و این حماسه بزرگ را آفریدند.

وی راهیان نور را امتداد حرکت عظیم عاشورا دانست و گفت: آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و برقراری پیوند بین نسل جوان با نسل اوایل انقلاب از فلسفه وجودی راهیان نور است.

وی با ‌اشاره به اینکه فتح الفتوح امام خمینی(ره) تربیت نسل جوان، مؤمن و انقلابی بود، تصریح کرد: وجه تشابه بین حماسه دفاع مقدس با کاروان راهیان نور، جوان بودن این 2 حرکت است که بیش از 95 درصد از داوطلبان دفاع قدس نسل جوان بودند و امروز نیز اکثریت افراد حاضر در کاروان‌های راهیان نور جوان هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هدف از حضور در راهیان نور را آشنایی با پیام شهیدان دانست و عنوان کرد: محتوای اصلی پیام شهدا این است که آنان به دنبال رونق حیات معنوی جامعه هستند.

سردار جعفری با بیان اینکه ملت حمایت همه‌ جانبه‌ای به برکت خون شهیدان از نظام دارند، گفت: این حمایت با وجود تحریم ‌های همه ‌جانبه و فشارهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس تنها برای دفاع از خاک ایران اسلامی نمی‌‌جنگیدند بلکه برای دفاع از نظامی که مبتنی بر اسلام است حضور پیدا کردند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا مردم را به دفاع از اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه توصیه کرده‌اند، گفت: دفاع مقدس تنها برای دفاع از خاک نبود درواقع دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی بود.

 مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیان سراسر کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 20 هزار نفر روحانی از سراسر کشور به عنوان همراه در کاروان راهیان نور حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده بیان کرد: حضور روحانیان و راویان در کاروان‌های راهیان نور و هوشیار کردن جوانان در خنثی کردن توطئه‌های دشمن تاثیرگذار است.

وی افزود:جوانان و نوجوانان ما درشرایط کنونی نیازمند بحث‌های معرفتی، دینی و اعتقادی هستند که سازمان بسیج اساتید و طلاب، همراه هر کاروان راهیان نور،یک روحانی راوی اعزام کرده است.

وی گفت: این روحانیان به صورت روزانه بحث‌های معرفتی، اعتقادی، دینی و اسلامی را برای جوانان بیان می‌کنند که این یک ظرفیت مناسب برای شناساندن ارزش‌های دینی و رفع شبهات جوانان است.

حجت‌الاسلام شفیع پور ادامه داد: قرارگاه اعزام روحانیان همراه کاروان در خوزستان تشکیل شده و همه استان‌ها را موظف کرده‌ایم که با کاروان‌های خود روحانی راوی اعزام کنند.

حضور زائرانی از ۵۳ کشور دنیا

در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع‌مقدس

رئیس ‌ستاد مرکزی راهیان‌نور به حضور زائرانی از ۵۳ کشور دنیا در مناطق عملیاتی هشت‌سال دفاع‌مقدس ‌اشاره کرد و گفت: در حرکت عظیم راهیان‌نور ۲۵ هزار راوی، بیش از ۷۰ هزار خادم داوطلب و ۱۵ هزار مبلغ روحانی ما را همراهی می‌کنند.

به گزارش تسنیم از خرمشهر، سرتیپ بهمن کارگر در همایش ملی روز راهیان‌نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با ‌اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر حرکت راهیان‌نور در سال‌های اخیر توسط بسیجیان و سپاه پاسداران، بیان کرد: امروزه 11 قرارگاه در راهیان نور باحضور تمامی دستگاه‌ها به فعالیت در این زمینه می‌پردازند.

وی با ‌اشاره به تصویب سند ملی راهیان نور و اجرای آن در قالب مقررات در سطح کشور، ادامه داد: براساس این سند 40 دستگاه سطح کشور موظف به کمک‌رسانی به حرکت عظیم و ملی راهیان نور هستند.

سردار کارگر، عنوان کرد: در نخستین سال نزدیک به یک میلیون و 800 هزار نفر از مناطق مختلف راهیان نور دیدن کردند که این میزان در سال 96 به 6 میلیون و 800 هزار نفر ارتقا پیدا کرده و پیوسته در حال افزایش است.

وی با‌ اشاره به این‌که 58 یادمان عملیاتی در استان‌ها میزبان حرکت راهیان نور هستند، خاطرنشان کرد: بیش از 2500 نفر در سال گذشته از راهیان نور غرب بازدید کردند که در حال حاضر راهیان نور دریایی در دست اقدام است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران جوان،

زایمان های غیرطبیعی در کشور

سرچشمه ی شگفت انگیز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها از خدیجه سلام الله علیها

لولاک لما خلقت الافلاک ولولا علی لما خلقتک ولولا فاطمه لما خلقتکما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.