سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / افزایش درآمد روستائیان با اجرای طرح‌های سپاه پاسداران

افزایش درآمد روستائیان با اجرای طرح‌های سپاه پاسداران

معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در نتیجه طرح های رستا (رونق، ساماندهی و تعالی اشتغال روستایی) سه هزار و 280 نفر سطح درآمدشان 300 تا400 هزار تومان در ماه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید فرهاد قادریان در نشست خبری طرح ملی رستا(رونق، ساماندهی و تعالی اشتغال روستایی) اظهار داشت: این طرح در سال اول دوره آزمایشی خود در تمام استا‌‌ن‌ها ۱۱۰ دهستان و ۴۰۰ روستا اجرا شده است.وی افزود: در سال اول اجرای این طرح در جریان ۲۱۰۰ اقدام توانمندساز ۷۰۰ شبکه شکل گرفت و درباره ۴۰۰ روستا مطالعه انجام شده که بر مبنای اطلاعات سامانه رصا که سامانه رصد، نظارت و پایش آنلاین اجرای این طرح‌هاست، تا کنون ۱۱۶۰ شغل سرشماری شده است. در راستای طرح رستا 3 هزار و 280 نفر سطح درآمدشان 300 تا400 هزار تومان در ماه و سه میلیون در سال افزایش یافت.معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با اشاره به اینکه آمارها حکایت از تخلیه روزانه سه روستا در کشور دارد گفت: آمارهای دیگر حاکی از این است که این اعداد درسال 98 بیشتر می‌شود.قادریان درباره نحوه رونق اشتغال روستایی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان رونق اشتغال روستایی را با توزیع منابع شروع نکردیم وتاکنون یک ریال هم تسهیلات پرداخت نکردیم چرا که معتقدیم بسیاری از مشکلات از نداشتن منابع و وام نیست. در اجرای این طرح هرچه پیش رفتیم به این پی بردیم که مشکلات اشتغال ناشی از منابع نیست.

وی افزود: بسیاری از مجوزها برای روستاییان در طرح‌های قبلی اشتغالی صادر شده است که مشکلات اشتغال روستا را حل نکرده در 80 درصد رسته‌ها اقتصاد روستا از اساس مستقل و بی‌ارتباط با اقتصاد شهر نیست. بنابراین ارزش زنجیره محصولات روستایی در صورتی ایجاد می‌شود که با برنامه‌ریزی شناسایی مزیت‌شناسی و آموزش فعالیت‌های اقتصادی شکل می‌گیرد.معاون اشتغال و معیشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با بیان اینکه 75 درصد رسته‌ها مشکل مهارتی دارند گفت: به محض اینکه مزیت‌های روستاها را شناسایی کردیم و آنها آموزش‌های لازم را فرا گرفتند موفق به ارتباط با شبکه‌هایی شدند که محصولات خود را توزیع کردند و توانستند منابع خود را تأمین کنند. از سوی دیگر در نیمه دوم سال 96 راهبردهای روستایی را شناسایی کردیم و با کمک روستاییان توانستیم سرمایه‌های سرگردان را تجمیع و یک فعالیت را شکل دهیم.

قادریان در بیان چشم‌انداز سال 98 گفت: هدف و برنامه‌ریزی برای فعالیت در هزار روستای کشور و تثبیت 10 هزار شغل روستایی را در برنامه داریم.

گفتنی است، قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور در پاییز 1395 با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق دورافتاده و محروم کشور و نیز برقراری امنیت پایدار مردمی، بسترسازی خدمت‌رسانی بیشتر نظام و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها، بوسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سکوت مرعوبین آمریکا در قبال عملیات مقتدرانه سپاه پاسداران

مفلس برجام ،ظریف غربگدا ،سکوت کرده

کتاب سربلند میدان ..را بخوانید

سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.