سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / داعش مشغول احیای هسته‌های خاموش در عراق و سوریه است

داعش مشغول احیای هسته‌های خاموش در عراق و سوریه است

یک عضو گروه تروریستی داعش، که خود را به شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تسلیم کرد، از تلاش تازه این گروه تروریستی در ایجاد هسته‌های مخفی در مناطق مختلف عراق و سوریه خبر داد.

«منصف المخایر» ایتالیایی‌الاصل، که قبلا عضو داعش بوده و دو ماه پیش خود را تسلیم نیروهای دموکراتیک سوریه کرده است، از تلاش تازه داعش برای ایجاد هسته‌های خاموش و مخفی در مناطق مختلف عراق و سوریه خبر داد و گفت، داعش با انتقال صدها نفر از عناصر خود به مناطق مختلف ، در حال آماده شدن برای اعلام موجودیت و انجام حملات جدید است.

به گزارش خبرگزاری فارس، با تنگ‌‌تر شدن حلقه محاصره عناصر داعش در شهرک «باغوز»، حدود ۸۰۰ نفر از جنگجویان این گروه، به اسارت کردهای مسلح درآمده و حدود ۲۰۰۰ نفر از زنان و فرزندان‌شان نیز به کمپ‌ها منتقل شده‌اند و این تعداد همچنان رو به افزایش است. کردهای مسلح قصد دارند اسیران را به زادگاه‌شان(در اروپا) برگردانند، اما دولت‌های غربی از پذیرفتن آنها خودداری می‌کنند.

المخایر قصد رها کردن داعش را داشت، اما توسط عناصر این گروه دستگیر شد. او همچنان به ایجاد خلافت معتقد است، اما داعش را به حکومت‌داری به سبک «مافیا» متهم می‌کند و می‌گوید که سرکرده‌های داعش فقط به ‌دنبال پول هستند و قانون خودشان را نیز بدون مواجه شدن با هیچ مجازاتی، نقض می‌کنند.

این تکفیری ایتالیایی‌الاصل گفت، فرماندهان داعش پول‌ها را دزدیده و به ترکیه و عراق و اروپای غربی فرار کرده‌اند. این در حالی است که آنها به مردم دستور می‌دهند بمانند و از اسلام دفاع کنند! وی افزود: باور من، این است(حمایت از خلافت) و تغییرش نمی‌دهم. اما در اینجا و در درون تشکیلات داعش، چنین چیزی وجود ندارد… عدالتی وجود ندارد.

طی روزها و هفته‌های اخیر منابع متعددی در عراق، از جمله نمایندگان پارلمان این کشور، از تلاش‌های تازه آمریکا برای ایجاد هسته‌های جدید داعش در این کشور خبر داده‌اند. منابع کرد در سوریه نیز از وجود پیوند میان عناصر داعش و نیروهای آمریکایی در غرب سوریه خبر داده‌اند.

افشا‌گری جدید

دیروز «حاکم الزاملی » از رهبران جریان« صدر» عراق فاش کرد: اطلاعات به‌دست آمده حاکی از این است که «ابوبکر بغدادی» سرکرده اصلی داعش و شمار دیگری از سرکردگان این گروه تروریستی در شهرک «الباغوز» سوریه حضور دارند. تروریست‌های داعش به این نکته اعتراف کرده‌اند که سرکرده این گروه نزد آمریکایی‌ها است.وی افزود: بسیاری از تروریست‌های داعش تابعیت خود را تغییر داده و نهادهای اطلاعاتی عراق هم به این مسئله پی برده‌اند.

الزامی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم عراق به هتل پنج ستاره‌ای برای تروریست‌های داعش

 تبدیل شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/دلا ز معرکه محنت و بلا مگریز/ غزلی از رهبری معظم انقلاب

تو راست معجزه در کف، ز ساحران مهراس

ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست

ارزیابی روزنامه گاردین از حمله ایران به اسرائیل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.