سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترامپ موافقت خود را با حفظ بخشی از نظامیان آمریکا در سوریه اعلام کرد

ترامپ موافقت خود را با حفظ بخشی از نظامیان آمریکا در سوریه اعلام کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به درخواست گروهی از نمایندگان و سناتورهای کنگره، اعلام کرد صددرصد با باقی‌ ماندن بخشی از نظامیان آمریکایی در سوریه موافق است.

در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده از دو ماه پیش اعلام کرده بود که تمام نظامیان آمریکایی از سوریه خارج می‌شوند و شدیدا هم روی این شعار تبلیغ کرده بود اما اکنون به‌نظر می‌رسد از تصمیم خود عقب‌نشینی کرده است.

شبکه «اِن.بی.سی. نیوز» گزارش داد که ترامپ در یادداشتی به کنگره ایالات متحده، موافق «صد در صدی» خود با حفظ کردن بخشی از حضور نظامی آمریکا در سوریه را اعلام کرد.

بر این اساس، چندی پیش (22 فوریه) گروهی از نمایندگان و سناتورها دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات طی نامه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا درخواست کرده بودند که بخش کوچکی از نظامیان این کشور را در سوریه نگه دارد و دلیل آن را حفظ ثبات و ممانعت از احیای گروه تروریستی داعش عنوان کردند.

ترامپ نیز با پاراف کردن مستقیم روی نامه، می‌نویسد «من 100% موافق هستیم. تمام اقدامات (لازم) در حال انجام است» و مجددا آن را به فرستندگان در کنگره بازارسال کرد.

آمریکا هم اکنون بیش از دو هزار نظامی در شرق رودخانه فرات دارد که طبق گفته یک مقام ارشد کاخ سفید، 400 نظامی آمریکایی در دو منطقه جداگانه از سوریه مستقر می‌شوند که نیمی از آنها در پایگاه ایالات متحده در منطقه «التنف» واقع در مرز عراق و اردن و نیمی دیگر در منطقه امن احتمالی در شمال سوریه و مرز ترکیه خواهند بود. (جزئیات بیشتر)

ترامپ روز ۲۸ آذرماه با اعلام اینکه مأموریت ادعایی نظامیان آمریکایی در شکست داعش به پایان رسیده از قصد خود برای خارک کردن آنها از خاک سوریه خبر داد.  

م

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ غلامان فاطمه سلام الله علیها

ما غلامان کوی جانانیم،بهترین خانه را غلامانیم

شلیک پیام ایران به محافظت‌‌شده‌ ترین نقطه زمین.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.