سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پس از ظریف، آقای معاون اول هم به مضر بودن لوایح استعماری اعتراف کرد

پس از ظریف، آقای معاون اول هم به مضر بودن لوایح استعماری اعتراف کرد

جهانگیری با اعتراف به اینکه تصویب لوایح FATF عوارضی را با خود به همراه دارد، حل مشکلات اقتصاد کشور و مردم را منوط به تصویب این لوایح می‌داند و به عبارتی، بر خلاف برجام، این بار دولتی ها با علم و اعتراف مستقیم به این که FATF به ضرر کشور است، اصرار به تصویب آن دارند!

اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی در آيين توديع معاون هماهنگي و نظارت و معارفه معاونان جديد خود، در قسمتی از سخنرانی‌اش، به تکرار صحبت‌های غیر منطقی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت درباره FATF پرداخت.

 

به گزارش رجانیوز، جهانگیری در دفاعش از FATF به مشکلات اقتصاد کشور و مردم اشاره کرده و گفت: «ممكن است تصويب اين لوايح مانند هر لايحه ديگري عوارضي به همراه داشته باشد كه بايد براي رفع عوارض و دغدغه‌هايي كه نسبت به آن وجود دارد، چاره‌انديشي كنيم، ‌اما اين كه اصل آن را زير سئوال ببريم كاري نادرست است. هدف اصلي دولت اين است كه فرصت فعاليت اقتصادي و حل مشكلات مردم از بين نرود.»

 

به عبارتی، جهانگیری با اعتراف به اینکه تصویب لوایح FATF عوارضی را با خود به همراه دارد، حل مشکلات اقتصاد کشور و مردم را منوط به تصویب این لوایح می‌داند. 

بر خلاف برجام، این بار دولتی ها با علم و اعتراف به این که FATF به ضرر کشور است، اصرار به تصویب آن دارند!

 

لازم به ذکر است که خود جهانگیری در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری و در دفاع از برجام گفته بود که «یکی از مهمترین موفقیت هایی که در تاریخ ایران انجام گرفته است بدون تردید برجام است و ما به تمام اهداف تعیین شده در برجام دست یافتیم. ما در برجام حق هسته ای خود را به رسمیت رساندیم و تحریم های ظالمانه را علیه ایران برداشتیم و فضای ایران هراسی را به فضای ایران دوستی تبدیل کردیم.» بنا به این اظهارات جهانگیری، برجام توانسته است مشکلات کشور را که به گفته دولت ناشی از تحریم ها بوده، از پیش رو بردارد و اسحاق جهانگیری باید پاسخ دهد که اگر برجام مشکلات را حل کرده است، چرا اکنون مشکلات را به FATF گره می‌زنند و اگر مشکلات حل نشده و در گرو تصویب این لوایح است، چرا دولت با مردم فریبی از برجام برای ملت ایران یک فرشته نجات همه کاره ساختند؟

 

دانلود فیلم 

 

از طرفی باید به این نکته نیز توجه کرد که جهانگیری درحالی از لزوم تصویب بی چون و چرای FATF برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور صحبت می‌کند که هنوز بابت خسارتی که ارز مشهور به ارز جهانگیری به اقتصاد کشور و معیشت مردم زد، عذرخواهی نکرده است.

 

این گفته های جهانگیری و مشروط کردن حل مشکلات به تصویب لوایح FATF را باید جزوی از فشارهایی جریان حامی دولت که اصلاح‌طلبان باشند، با بهانه عوام فریبی برای تحمیل لوایج خسارت بار به کشور ایجاد شده است، دانست.

 

البته محمد جواد ظریف درباره FATF  و رابطه آن با مشکلات کشور، نظری متناقض با این صحبت‌های جهانگیری دارد.

 

ظریف در روز رای گیری CFT در مجلس، به صحبت هایی که از قول خودش در مجلس گفته شده بود اشاره کرده و گفت: «از قول من برخی دوستان مطلبی را مطرح کردند، نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد»

 

در همان جلسه مجلس ظریف تاکید کرد که در گفت و گویی که با رئیس بانک مرکزی داشته نیز به این نتیجه رسیده که FATF عامل گرانی ارز نبوده و هیچ ارتباطی بین لوایح چهارگانه و گرانی های اخیر نیست: «برخی از دوستان مشکلاتی را مطرح کردند، اولاً من خدمت عزیزان مطرح کنم که از آقای همتی (رئیس کل بانک مرکزی) سوال کردم که گران شدن ارز و ارزان شدن ارز هیچ ارتباطی به FATF نداشته است، بر اساس قانون پولشویی هم در زمانی که ورود ارز ممنوع شد و هم الان که ورود ارز آزاد شده، با رعایت مقررات پولشویی بوده است، لذا دوستان، مردم را نسبت به بعضی مسائل که دلایل دیگری دارد و برخی از این مشکلات ذکر شده، اشاره به FATF نکنند.»

 

علی‌ایحال این حجم از اصرار دولت و حامیان اصلاح‌طلبش بر تصویب لوایح استعماری FATF بیش از اینکه از روی دلسوزی شان برای مردم و منافع کشور باشد، برای سرپوش گذاشتن بر بی تدبیری دولت در تصویب برجام است.

 

شاید هم این اصرار ها به مثابه ابزاری برای غربزدگان باشد تا به وسیله آن مسیر برجام موشکی را صاف کنند و در نهایت کشور را دربست تسلیم غربی ها کنند.

 

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش طنز ایرانیان به قمپز در کردن اسرائیل

رسانه‌های معاند و صهیونیست، نابودی اسرائیل

آهنگ/ همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی

که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.