سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تهدید به ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

تهدید به ساخت کنیسه در مسجدالاقصی

در پی بازگشایی مصلای «باب‌الرحمه» مسجدالاقصی پس از 16 سال، نهادهای افراطی صهیونیست نشستی فوری تشکیل دادند و تهدید کردند، کنیسه‌ای در این ورودی مسجدالاقصی می‌سازند.

پس از بازگشایی «باب‌الرحمه» توسط فلسطینی‌ها پس از ۱۶ سال، اتحادیه موسوم به اتحادیه سازمان‌های هیکل (معبد ادعایی صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی) نشستی فوق‌العاده تشکیل داد تا راه‌های پاسخگویی به این اقدام را بررسی کند.

بر اساس گزارش «العرب الیوم»، در این نشست چند تصمیم به شرح زیر گرفته شد؛

*دعوت به ورود گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در روز پنجشنبه (دو روز دیگر) با هدف تسلط بر باب‌الرحمه.

*تأکید بر عزم این گروه‌های افراطی برای ایجاد کنیسه‌ای در مصلای باب‌الرحمه و اشاره به این موضوع که باب‌الرحمه بهترین مکان برای ساخت این کنیسه است.

*برگزاری تظاهرات گسترده در روز پنجشنبه ، درخواست برای اخراج اوقاف اسلامی فلسطین از مسجدالاقصی و اعلام حاکمیت کامل رژیم اسرائیل بر مسجدالاقصی.

تنش‌ها در باب‌الرحمه مسجدالاقصی  پس از آن شدت گرفت که رژیم صهیونیستی ۲۸ بهمن باب‌الرحمه از ورودی‌های مسجدالاقصی را با زنجیر و قفل مسدود کرد و طی درگیری با فلسطینی‌های معترض به این اقدام، بیش از ۲۰ نمازگزار زخمی و دهها نفر دیگر بازداشت شدند.

پس از آن، صدها فلسطینی همچنان به تحصن خود در برابر باب‌الرحمه (در بخش شرقی مسجدالاقصی) ادامه دادند و خواستار بازگشایی آن  شدند. سرانجام در سوم اسفندماه فلسطینی‌ها برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ تا کنون وارد مصلای باب الرحمه شدند .

ص

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طبیعت زیبای گالیکش

استان گلستان

ایران ثابت کرد توانایی انهدام تمام پایگاه‌های هوایی صهیونیست‌ها را دارد

تنبیه رژیم صهیونیستی توسط جمهوری اسلامی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.