خانه / صراط عشق / متون / عیار رهبری اپوزیسیون در مستند «ایستگاه پایانی دروغ» مشخص شد/اردوگاه دشمن بحران زده است

عیار رهبری اپوزیسیون در مستند «ایستگاه پایانی دروغ» مشخص شد/اردوگاه دشمن بحران زده است

گفت‌وگوی ویژه خبری امشب سبکه 2 سیما به بررسی بازخوردهای سیاسی و اطلاعاتی مستند «ایستگاه پایانی دروغ» با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس و مهدی صرامی کارشناس رسانه و فضای مجازی پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت‌وگوی ویژه خبری امشب سبکه 2 سیما به بررسی  بازخوردهای سیاسی و اطلاعاتی مستند «ایستگاه پایانی دروغ» با حضور پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس و مهدی صرامی کارشناس رسانه و فضای مجازی پرداخت.

پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس امشب در مورد بازخوردهای پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ» گفت: من این مستند را دیدم و توصیه می‌کنم همه بینندگان این مستند را ببینند. خود مستند گویای بسیاری از واقعیات است. این مستند دشمن را به خوبی نشان می‌دهد و حد هیمنه دشمن را نشان می‌دهد؛ این مستند توان داخلی و توانایی نیروهای امنیتی کشور را به خوبی به نمایش می‌گذارد و عنایت الهی که نسبت به کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به حدیث امام صادق (ع) مبنی بر احمق بودن دشمنان گفت:  این جز عنایت الهی چیزی نیست. برای اینکه ارزش این مستند مشخص شود لازم است بر فعالیت‌های مهم ضد انقلاب در یک سال گذشته مرور کنیم. عمده فعالیت ظاهری این‌ها به همایش منافقین در پاریس برمی‌گردد. در این همایش نژادهای افریقایی که اصلاً ایرانی نبودند و اروپایی‌هایی که با وعده‌های مالی به این مراسم آمده بودند حضور داشتند. خود گاردین یک تحقیقی را انجام داد که مطالب جالبی را از پشت‌ صحنه این حضور بیان کرده بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پیرامون دیگر فعالیت‌های جبهه ضد انقلاب در یک سال گذشته بیان داشت: یکی از اقدامات دیگر راه‌اندازی شبکه‌های جدید مثل شبکه ایران اینترنشنال بود که مشخص شد اسپانسر آن سعودی‌ها هستند. این شبکه به منظور تغییری که دنبال آن بودند راه‌اندازی شد. مسئله بعدی پروگاندا و تبلیغات مفصلی بود که ناظر بر رهبری اپوزیسیون در دنیا انجام می‌شد.

وی تاکید کرد: شاهد بودید که مصاحبه و مستندهای زیادی شبکه من و تو در مورد پهلوی و شاهزاده نشان می‌داد که مصاحبه این فرد از منظر یک رهبر بود و می‌خواست وضعیت فعلی کشور را چاره‌‌‌اندیشی کند.  اینها اتاق فکر و گروه‌های فرشگرد و ققنوس را راه‌اندازی کرده بودند این اقدامات عمده فعالیت‌های ضد انقلاب در یک سال گذشته بود.

تیرانداز با طرح این پرسش که مستند ایستگاه پایانی دروغ چه کاری با اپوزیسیون کرده است، تأکید کرد: سطح رهبری را در این مستند می‌بینید شاهزاده‌ای که اپوزیسیون معرفی کرده در بخشی از مستند نشان داده شد که  تمرین سان دیدن می‌کند. از یک ارتشی که می‌خواهد راه اندازی کند. در جای دیگر این مستند عنصر اطلاعاتی که این افراد را سر کار گذاشته بود پروژه‌ای را تحت عنوان کوروش دوم راه‌اندازی کرد. لطایف و جوک‌هایی را در این زمینه مطرح کرده بود. در همان اپوزیسیون دعوا شد که این کوروش دوم چه کسی است شاهزاده می‌گفت من هستم آن دلقک دیگری که مدتی در ایران بود می‌گفت من هستم این سطح رهبری است که در این مستند نشان داده شد.

وی در مورد پاشیده شدن انسجام اپوزیسیون پس از انتشار این مستند، تصریح کرد: انسجام و برنامه‌داشتن و کارهای شبه‌علمی که به رهبری بی‌بی‌سی دنبال می‌کردند القا می‌کردند که بعد از اینکه ما ایران را گرفتیم برای ایران برنامه داریم عمق تحلیل اینها این بود ما برای اینکه بتوانیم ایران را بی‌دردسر بگیریم منافقین را ابتدا جلو می‌اندازیم و احتمالاً ۲ میلیون کشته می‌گیریم بعد با آرامش اداره کشور را دنبال می‌کنیم اینها سطح اداره کردن کشور آنها است.

تیرانداز خاطرنشان کرد: منافقین، سبزها و سلطنت‌طلب‌ها با حمایت‌های عجیب و غریب سرویس‌های اطلاعاتی همراه هستند. اسکورتی که «زم» را می‌برد در حد رئیس جمهور بود. اینها همه به یک اتحادی علیه جمهوری اسلامی رسیده بودند. ما در رصد رسانه‌ای که انجام دادیم متوجه شدیم که چه اتفاقاتی در اردوگاه اینها افتاده است و علیه هم چه صحبت‌ها و اتهاماتی به یکدیگر می‌زنند و یک فروپاشی اتفاق افتاد. جریان اپوزیسیون یک شکست سنگینی خورد و به نظرم این فضا بسیار قابل تحلیل است.

صرامی: پشت صحنه اپوزیسیون را در جلوی چشم مردم قرار دادند

در ادامه مهدی صرامی کارشناس رسانه در این باره گفت: ما شاهد بودیم این مستند تأثیرگذاری خوبی داشت این مستند پیدا و نهان جریان اپوزیسیون را نشان داد و یک فضای مشمئزه‌کننده را به مخاطب نشان می‌دهد. فضایی که در داخل اینها وجود دارد اما بسیاری فکر می‌کنند با روکش رسانه‌ای بر روی آنها این موضوعات پنهان است عملاً هنری که دوستان به وجود آورنده این مستند انجام دادند این بود که فضای پشت صحنه و داخل اپوزیسیون را جلوی چشم مردم آوردند. هر عقل سلیم و وجدان بیداری می‌تواند قضاوت صحیحی داشته باشد. واقعیت این است که برخی از این جریانات اپوزیسیون در سال‌های گذشته توانسته بودند روح و روان جامعه را اذیت کنند و آن را به هم بریزند و بعضاً خود را به عنوان مرتبط با جریان مطلع داخلی معرفی می‌کردند و از این فضا سواستفاده می‌کردند و باعث می‌شد در دل برخی از خانواده‌ها تلاطم‌‌هایی ایجاد شود.

وی ادامه داد: این افراد توانسته بودند حتی ضربات اقتصادی به کشور بزنند. تشویش‌هایی که ایجاد می‌شد تا حدی بر فضای به هم ریختگی بازار نیز تأثیر می‌گذاشت. در این مستند برخی به احمق بودن خودشان اعتراف کردند.

صرامی با طرح این سؤال که چگونه جریان اپوزیسیون توانست در سال‌های اخیر به جریان خبری تأثیرگذار تبدیل شود، گفت: برخی این سؤال را در فضای مجازی پرسیده‌اند که چگونه است این افراد توانسته‌اند چنین کاری انجام دهند و این افراد سطحی چگونه توانسته‌اند تأثیرگذار باشند. از آن طرف هم باید گفت برای در صحنه نگه داشتن دستگاه‌های امنیتی دشمن هزینه می‌کنند. جواب این است تا زمانی که زیرساخت‌های فضای مجازی و اطلاع‌رسانی ما در سطوحی به دست بیگانگان باشد و در لایه‌ مدیریتی آن نقش داشته باشند با افراد سطح پایین که در فیلم دیدیم و با هزینه‌هایی که کردند این کار را ادامه می‌دهند. البته بحمدالله نیروهای امنیتی ما ضربه خودشان را به اینها زدند و اینها را خنثی کردند. 

این کارشناس رسانه با بیان اینکه باید یک مرور تجربه انجام دهیم که از کجا داریم این ضربات را می‌خوریم، تصریح کرد: تحلیلی که از حوادث امنیتی داریم این است که این حوادث با توجه به اینکه فضای کشور امن است اما از طریق فضای مجازی توانسته‌اند به نیروهای نظامی ما مثل اهواز و خاش ضربه بزنند. این ضربه ناشی از توانمندی دشمن نبوده بلکه ناشی از این بوده که دشمن توانسته در لایه‌های مدیریت فضای مجازی ما نفوذ داشته باشد. البته مردم به خوبی ریشه این موضوع را دنبال می‌کنند. با شکایت‌هایی که مردم اهواز، کرج و شهرهای دیگر دارند دنبال می‌کنند نشان می‌دهد مردم مطلع شدند که ناامنی‌هایی که در کشور در چند سال گذشته داشته‌ایم ناشی از جریان نفوذی بوده که از بستر فضای مجازی در کشور القا شده است و توانمندی آن وجود دارد که با اینها در کشور مقابله شود.

رحمانی: دستگیری عبدالمالک ریگی در تاریخ فعالیت‌های امنیتی دنیا بی‌سابقه است

در ادامه این گفت‌وگو رحمانی کارشناس ارشد مسائل امنیتی در مورد اینکه سرویس‌های امنیتی خارجی چه روش‌هایی برای ضربه زدن به ایران انجام می‌دهند، گفت: دستگیری عبدالمالک ریگی که تقریباً در همین زمان‌ها انجام شد اگر نگویم در تاریخ فعالیت‌های امنیتی دنیا بی‌سابقه بوده کم سابقه است. کشورهای غربی و دشمنان انقلاب از روز اول با توجه به اینکه فرصت‌های بسیار زیادی انقلاب اسلامی در منطقه از دست اینها خارج کرد رؤیای سقوط نظام را در سر می‌پرورانند. 

وی ادامه داد: از همه روش‌ها و فرصت‌هایی که بود استفاده کردند. جنگ اطلاعاتی و امنیتی ما با سرویس‌های غربی به رهبری سرویس‌های آمریکایی و انگلیسی یک ریشه ۴۰ ساله دارد. آنها همچنان این رؤیا را قویاً در سرشان می‌پرورانند. چراکه برخلاف برخی از افراد در درون کشور که متأسفانه گاهی ناامیدی را در افکار عمومی ما می‌دمند؛ قدرت و صلابت انقلاب اسلامی را هر روز بیش از پیش در منطقه شاهد هستند و پیش‌بینی می‌کنند که تداوم این وضعیت فرصت‌های بیشتری را در آینده برای جهانخواری آن‌ها از دست‌شان خارج می‌کند. 

رحمانی افزود:‌ آن‌ها هیچگاه در مخالفت با جمهوری اسلامی و مبارزه با آن چشم نمی‌پوشند و ما در تمام این مراحل به خوبی نشان دادیم که توانسته‌ایم در مقابل تمام توطئه‌ها به خوبی و به موقع عکس‌العمل نشان داده و اقدام لازم را انجام دهیم. در این ۴۰ سال جنگ امنیتی بین ما و سرویس‌های غربی ما به خوبی روان‌شناسی، توانمندی، قابلیت‌ها و روش‌های آنها را در کارکردهای اطلاعاتی و امنیتی شناخته‌ایم تا حدود زیادی توان آن را پیدا کرده‌ایم که بتوانیم حتی پیش‌بینی کنیم آنها در آینده از چه روش‌هایی استفاده خواهند کرد.

این کارشناس ارشد مسائل امنیتی اضافه کرد:‌ آنچه در فتنه ۸۸ اتفاق افتاد و یا در اقدامات پیش از آن همه‌اش از پیش برای ما شناخته شده بود و ما آمادگی مقابله با آن را داشتیم. اما در اینجا یک نکته‌ای را تأکید می‌کنم که جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی پایبند به حدود، قوانین و ضوابطی است که آن را شرع و اخلاق تعیین می‌کند. اگر ما بدون توجه به این حدود و ضوابط می‌خواستیم عمل کنیم بسیاری از این حوادث و اتفاقاتی که با آن مواجه هستیم اساساً اتفاق نمی‌افتاد اما پایبندی ما به اخلاق و شرع ایجاب می‌کند که ما فرصت دهیم تا حرکتی از طرف مقابل انجام شود و ما به پاسخگویی و خنثی‌سازی آن اقدام کنیم.

رحمانی در مورد چگونگی به دام افتادن شبکه‌های اپوزیسیون گفت: اگر تصمیم‌گیری در رابطه با اینکه جنگ امنیتی و جنگ براندازی علیه جمهوری اسلامی آیا ادامه پیدا کند یا نه؟ به سرویس‌های امنیتی کشورهای اروپایی، غربی و آمریکایی سپرده شده بود همه آنها پاسخ منفی را تا به حال داده بودند. آنها به ناتوانی‌ خودشان در این زمینه باور دارند اما چون آنها دستوربگیر از مقامات سیاسی در سطوح بالاتری هستند مجبورند در پاسخ به آنها هر اعمال و رفتاری را انجام دهند. در حالی که خودشان در بسیاری از موارد متوجه آن هستند که چنین اقداماتی به فرجام نمی‌رسد. مثلاً شارلاتانی مثل پمپئو می‌شود وزیر خارجه امور آمریکا که همه تلاشش برای جلب رئیس جمهور پولدار آمریکا است تا بتواند منافعی را شخصاً به جیب بزند سازمان‌های مختلف باور می‌کنند تن به کارهایی دهند خودشان هم به نتیجه آن امیدی ندارند.

وی تصریح کرد: ما با توجه به شناختی که از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی آن‌ها به دست آورده‌ایم می‌توانیم پیش‌بینی کنیم آن‌ها به چه سمتی حرکت می‌کنند. گام و اقدام بعدی آن‌ها چیست ما در همین مسیرهای پیش‌بینی‌ شده تله‌ها و کمین‌هایی می‌گذاریم و خواسته یا نخواسته آنها در دام ما قرار می‌گیرند این روند و روال که پیش از این‌ها آغاز شده همچنان ادامه خواهد داشت و پیش اینکه آن‌ها اقدام مؤثری را علیه ما انجام دهند ما موفق خواهیم بود که در سر بزنگاه آن را خنثی کنیم که در لایه‌های پنهان و چه در سطح افکار عمومی برای افشا خنثی‌سازی و ایمن‌سازی افکار عمومی در مقابل اقدامی که آن‌ها انجام می‌دهند.

تیرانداز: پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ» را یک رسوایی بزرگ برای جریان اپوزیسیون خارجی می‌دانم 

تیرانداز در تحلیل اینکه جریان اپوزیسیون بیشتر نقش یک اپراتور را دارد تا مغز متفکر گفت: من معتقدم ماجرای زم و اعوان و انصاری که در این مستند به آن پرداخته شده دیگر تمام شد. شاهد بودید پمپئو و جان بولتون به پشتوانه اینها شعار داده بودند که ایران ۴۰ سالگی انقلابش را نمی‌بیند. این رسوایی بزرگی که اتفاق افتاد عیار اینها را مشخص کرد. از فردا به این افراد پول توجیبی هم نمی‌دهند، پول مفت به کسی نمی‌دهند، اینها بدبخت می‌شوند و اینها در اداره امور زندگی‌شان خواهند ماند. این فرد در یک مستند واضح نشان داده عیارش چه مقدار است. 

وی با تأکید براینکه پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ» را یک رسوایی بزرگ برای جریان اپوزیسیون خارجی می‌دانم، اظهار داشت: آن کاری که ما باید به آن توجه داشته باشیم این است که اهداف اینها را بشناسیم. دشمنان دست از کار نمی‌کشند این ابزارها و آدم‌های فعلی را کنار می‌اندازند و با شیوه‌های جدید وارد می‌شوند. دوره مصرف اینها تمام شد حالا باید دنبال سناریوهای جدید اینها باشیم. هدف اصلی اینها آن چیزی که ما به عنوان یک فعال رسانه فهم می‌کنیم این است که القای بی‌اعتمادی نسبت به ساختار نظام، ارکان نظام و مسئولین نظام است. اینها اعتماد را هدف گذاشته‌اند مبتذل‌ترین روش همین کاری بود که در آمدنیوز انجام می‌شد البته سطوح حرفه‌ای هم داشت که بی‌بی‌سی دنبال می‌کرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه نارسایی در هر کشوری وجود دارد، تصریح کرد: در هر کشوری ۲ مسئول بد و یا چهار آقازاده بد وجود دارد اینها با تکنیک «برجسته‌سازی» موارد کوچک را بزرگ می‌کنند و القا می‌کنند کل مسئولین جامعه فاسد هستند و کل ساختار دنبال زجر دادن مردم است. نوع اخباری که اینها مخابره می‌کردند اخبار زجرآور بود. انگار که سیستم جمهوری اسلامی می‌خواهد مردم را اذیت کند. من بعضی مواقع ناراحت می‌شدم از اینکه می‌دیدم نوع کار اینها توهین به شعور مردم بوده است. موضوعاتی که بچه‌های کوچک هم باور نمی‌کردند. یعنی اگر یک مقداری روی آن فکر می‌کردند متوجه دروغ و دغل اینها می‌شدند. اما آنها با شیوه‌های مبتذل این مسائل را نشان می‌دهند. 

تیرانداز با تأکید براینکه آمدنیوز سطح فکری مردم را پایین می‌دید و این توهین به جامعه است، خاطرنشان کرد: پس از انتشار این مستند دیدیم که نه خودشان هستند که سطح فکرشان پایین است، قیاس به نفس می‌کنند. این فرد قبلاً خبرهایی داده بود که در ایران رمالی می‌کنند بعد معلوم شد یک رمالی خودش را سرکار گذاشته که جمعه‌ها لباس صورتی بپوش و پنج‌شنبه شمع آبی روشن کن و اگر این کارها را بکنی رهبر آینده کشور می‌شوی. سطح فکر پایین خودشان را داشتند به مردم تعمیم می‌دادند. البته لایه‌های بالاتر و پیچیده‌تر را بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی انگلیس دنبال می‌کند. بعضی از رسانه‌‌ایی، تریبون‌ها و حتی بعضی از مسئولین سابق که در کشور مسئولیت داشتند دارند دنبال می‌کنند که بگویند همه بد هستند و ما خوبیم و این کارشان مشروعیت‌زدایی از دیگران است تا بگویند ما خوب هستیم. یادشان رفته نظام ما نظام الهی است و عزت و ذلت با خداوند است. مگر می‌شود کسی برای خودش آبرو بخرد. این بی‌حیثیت شدن اینها باید درس عبرت قرار گیرد. موضوع اعتماد مهم است و رسانه‌ها باید اخبار دقیق، به موقع و مفید را منتشر کنند و اجازه ندهند فضای دروغ‌پردازی‌ها شکل گیرد. 

صرامی: اردوگاه دشمن واقعاً بحران‌زده است

صرامی در مورد ناامیدی بین اپوزیسیون ضد انقلاب گفت:‌ الحمدالله نشان داده شد اردوگاه دشمن واقعاً بحران‌زده است. بارها دیدیم که خودشان بر ضد خودشان و رهبریت‌شان صحبت می‌کنند و یک فضای بی‌اعتمادی بین آنها است. با وجود هزینه‌های بالایی که غرب در سطوح بالا بر روی این عناصر انجام می‌دهد؛ این عناصر توانایی اداره به قول خودشان یک روستا را ندارند و حتی اینها توانایی اداره زندگی شخصی خودشان را هم ندارند و باید تنها اینها را با خودشان مقایسه کرد.

وی خاطرنشان کرد: سؤال این است که اینها چگونه می‌توانند با رسانه ژستی بگیرند که توانایی اداره کشور را دارند؟ ما باید به سمتی برویم که زیرساخت‌های خودمان را تقویت کنیم و مسیرهای ارتباطاتی خود را مستقل از دشمن کنیم که چنین عناصر سطح پایینی نتوانند در ذهن مردم تشویش ایجاد کنند و مدعی جریان‌سازی در فضای عمومی کشور باشند. اگر این مسئله باز شود نشان می‌دهد که داستان مثل این است که شبکه برق کشورمان را دست دو جوان روسی فراری دهیم و اینها شبکه برق ما را اداره کنند تصور این مسئله هم هیچ منطقی ندارد. ما در خصوص زیرساخت‌های مجازی‌مان باید مسیرها را ایمن‌سازی کنیم و مسئولین مربوطه فعالانه‌تر، هوشیارانه‌تر و دور از ساده‌اندیشی‌های اعتماد به خارج برای ایمن‌سازی اقدام کنند و زیرساخت شبکه ملی اطلاعات و پیام‌رسان‌های داخلی را تقویت کنند.

این کارشناس رسانه اضافه کرد: قطعاً شایستگی مردم خیلی بیشتر از اینها است و الحمدالله در این مستند هم دیدیم که در اردوگاه دشمن بحران است. در داخل کشور نواقصی هست که دشمن از طریق آنها به ما آسیب می‌زند اما اردوگاه دشمن یک اردوگاه بحران‌زده است. 

رحمانی: مردم شاهد ده‌ها ساعت از این نمونه مستندات در آینده نزدیک خواهند بود

رحمانی کارشناس ارشد مسائل امنیتی در ادامه نشست در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده هم ممکن است عملیات مشابهی را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: قطعاً دشمن با توجه به فشاری که نسبت به سرویس‌های اطلاعاتی خود می‌آورد باید منتظر باشد که توطئه‌های دیگری اعمال شود اما می‌خواهم به مردم عزیزمان اطمینان دهند که آسوده باشند و خیال‌شان باشد گمنامان جامعه اطلاعاتی کشور در هر جایی که لازم باشد حضور دارند و با اشراف خوب اطلاعاتی تقریباً تمامی مسیرهایی را که برای سرویس‌های بیگانه قابل پیمودن است را شناسایی کرده‌اند و به اندازه کافی برنامه‌ریزی برای خنثی‌سازی پیش‌بینی و تدارک دیده شده است.

وی اظهار داشت:‌ لازم است تأکید کنم علی‌رغم اینکه سرویس‌های بیگانه و کشورهای غربی عمدتاً جمهوری اسلامی را متهم به فعالیت‌های تروریستی می‌کنند که هیچ پایه و اساسی ندارد اما خودشان به اعتراف بسیاری از مزدوران‌شان که گوشه‌هایی از آن را شاهد بودیم هر لحظه برای هر نوع فعالیت تروریستی در داخل کشور برنامه‌ریزی می‌کنند و مهم‌ترین و بارزترین آن همین اقدامات تروریستی است که در یکی ۲ سال اخیر مشاهده کردیم. حتی در این موارد هم می‌خواهم اطمینان دهم که مردم نگران نباشند اشراف توسط گمنامان جامعه اطلاعاتی کافی است.

این کارشناس ارشد مسائل امنیتی با تأکید براینکه ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم دشمن سراغ چه افرادی می‌رود، افزود: روان‌شناسی کسانی که می‌توانند طعمه دشمن قرار گیرند که بخواهد دشمن از طریق آنها به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی در داخل و یا خارج کشور استفاده کند ما به دست آورده‌ایم. ما تعداد قابل توجهی از اینها را می‌شناسیم حتی می‌توانیم پیش‌بینی کنیم چه کسانی دارند آماده می‌شوند که در دام این توطئه قرار گیرند. بعضی از مواقع از گرفتاری اینها ممانعت می‌کنیم و به آنها هشدار و تذکر می‌دهیم که الحمدالله تعداد قابل توجهی از آنها مسیر حق را دنبال می‌کنند و تعداد قابل توجهی از اینها را که فکر می‌کنیم از این راه جواب نمی‌گیریم رها می‌کنیم و می‌گذاریم تا دشمن اقدام خودش را از طریق آنها انجام دهد و از بین همین‌ها کسانی هستند که به طور دقیق و با جزئیات فعالیت را انجام می‌دهند و ما خود را آماده می‌کنیم تا آن‌ها را خنثی‌سازی کنیم.

رحمانی تأکید کرد: اگر گاهی مردم عزیز ما حس می‌کنند در برخورد با یک پدیده‌ای تأخیری شده نگران نباشند. بعضی وقت‌ها باید به یک ایده خوب برسیم یعنی بعضی از وقت‌ها اگر پدیده‌ای به قبل از نتیجه برسد و با آن برخورد شود جامعه از آن به درک درستی نمی‌رسد و یا نتیجه خوبی از آن نمی‌گیریم. ده‌ها ساعت از این نمونه مستندات وجود دارد که همه آنها ثبت شده و در آینده نزدیک مردم شاهد آن خواهند بود که به وضوح نشان خواهیم داد که چطور از عناصر سست‌بنیان چه کسانی هستند. به زودی در مستندات بعدی این گونه فعالیت‌ها را برای مردم انتشار خواهیم داد.

تیرانداز: عموم مردم باید از لحاظ سواد رسانه‌ای رشد پیدا کنند

تیرانداز درباره تصویری که مستند «ایستگاه پایانی دروغ» ارائه داده است و همچنین چه اقداماتی باید انجام دهیم که شاهد بی‌تأثیری اقدامات اپوزیسیون در رسانه‌ها و جامعه باشیم، گفت: من از مردم خواهش می‌کنم آن‌هایی که این مستند را ندیده‌اند ببینند تصویر کاملا واضح است. یک وظیفه‌ای ما رسانه‌ایی‌ها داریم بالاخره دشمن که یک فضای رمز‌آلود و مبهمی از ایران  را نشان می‌دهد. در رسانه‌ این را لمس می‌کنیم که کوچک‌ترین جلسه‌ای در کشور انجام می‌شود و رسانه‌ها در کمترین زمان آن را منتشر می‌کنند چیزی به اسم محرمانه امروز در رسانه‌های کشور به آن معنا وجود ندارد الا اسنادی که طبقه‌بندی شده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد:‌ عموم مردم عیان و آشکار موضوعات کشور را می‌بینند و از رسانه‌ها دنبال می‌کنند. وظیفه ما رسانه‌ها این است که در این فضای رمزآلود و مبهمی که دشمنان به تصویر کشیده‌اند وظیفه رسانه‌ای را درست انجام دهیم. اخبار باید دقیق و به موقع منتشر شود. اخباری که با فاصله منتشر شود زمینه شایعه‌سازی‌ها را ایجاد می‌کند و بخشی از مردم هم متأسفانه باور می‌کنند. نکته بعدی همین سواد رسانه‌ای است عموم مردم باید از لحاظ سواد رسانه‌ای رشد پیدا کنند. بالاخره ما در دورانی زندگی می‌کنیم که رسانه‌ها در خیلی از موضوعات پیش‌قدم هستند. اگر سواد رسانه‌ای وجود نداشته باشد امکان بهره‌کشی از مردم و مخاطبان زیاد است. مردم باید مغالطه‌ها را بشناسند. تکنیک‌های القا را بدانند و اجازه ندهند با ترس و گره زدن‌های عوام‌فریبانه به مسائل حیاتی زندگی مردم آسیب ببینند. مثلاً اگر فلان موضوع اتفاق بیفتد جنگ می‌شود و یا دلار بالا و پایین می‌شود اینها ناشی از این است که سواد رسانه‌ای‌مان کم است اگر همه ما بتوانیم این سواد رسانه‌ای را ترویج کنیم و خودمان یاد بگیریم اجازه نمی‌دهیم کسی از مردم بهره‌کشی کند. آموزش و پرورش و رسانه ها موظفند که این اقدامات را انجام دهند و وظیفه رسانه انقلاب این است که ارتقای سواد رسانه‌ای را در مأموریت‌های خود قرار دهد.

انتهای پیام/

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اوج عزت و ایستادگی مردم غزه، پدیده‌ای الهی است

زیاد النَّخالة دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.