سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / مسلمانان مظلوم میانمار و لشگر شهدا

مسلمانان مظلوم میانمار و لشگر شهدا

بسم الله الرحمن الرحیم، الحمد لله رب العالمین.

مستحضر هستید که از اوایل قرن 17 اسلامِ عزیز، در شرق آسیا رواج پیدا کرد!

 شیخ قمی در کسوت یک تاجر مسلمانِ موفق، با ادب و خوشخلقی و دانشش، همچنین تعامل دلنشین برگرفته از سیرۀ نورانیِ رسول الله صلی الله علیه وآله، و اهلبیتِ مطهرشان علیهم السلام، دوستی مستحکمی را میان همگان بنا نهاد!

 به تبع خدمات بی پیرایه و مخلصانه اش میان مردم و دربار سلاطین، همچنین مهرورزی هایِ بی منت، از سوی یک عالم موحد و آشنا به ادیان و مذاهب، مردم سرزمینهای مختلف، از دین و مذهب و روحانیتِ شیخ خوششان آمد، و بسیاری مشتاقانه به دین اسلام، و مذهب اهلبیت رسول الله (ص) رو آوردند، و روز به روز تعداد این شیعیان در شرق آسیا و میانمار فزونی گرفت!

اکنون نیز اکثر مردم شافعی مذهب و مؤمن به اهلبیت رسول الله هستند و افتخار می کنند نام فرزندانشان را با نام اهلبیت مزین کنند

 اکنون هم مقبرۀ زیبایِ ایشان در برونیی به زیارتگاهِ مهمی برایِ حاجت مندان و سیاحان تبدیل شده!

طی این سالها، نگارش و زبان فارسی در سرزمین میانمار هم رواج زیادی پیدا کرد!

 و دلیل بر این سُخن وادعا، مکانها و قبرهایِ بسیاری است که بر روی آنها اشعارِ نغزِ جنابِ سعدی و حافظ نگاشته شده است!

تا اینکه پایِ نحسِ استعمار مکار، و خونریز وحشیِ اروپا، یعنی انگلیس شیطان صفت، به منطقه باز شد، و اتحاد و دوستی و عشق و ایثار و همزیستی مسالمت آمیز میان اقشار گوناگونِ مردم، با هر فرهنگ و اعتقاد، خدشه دار شد و آسیب جدی دید!

تاریخ و مردمِ نجیبِ میانمار، خوب بیاد دارند که طی چند قرن گذشته، مسلمانان و بودائیها و فرق دیگر،زندگی مسالمتآمیز و بسیار دوستانه و محترمانه ای در کنار یکدیگر داشتند!

اما انگلیسِ جنایت پیشه و آدم کش پرور، به حیله ها و بهانههای مختلف، مردم را به جان هم انداخت، و با ایجاد تفرقه میان آنان، حکومت استعماری خود را پیش برد و استبدادش را یاری رساند.

     

منطقۀ حاصل خیز «آراکان»، سرزمینی است که قرنها در آن مسلمانان و فرق گوناگون در کنارِ هم بدون ناامنی و ناراحتی، آنجا ساکن بودند!

به شهادت تاریخ و اسناد معتبر بین المللی، مسلمانان، شهروندانِ نوظهوری نیستند!

بلکه اجدادشان قرن ها در آنجا ساکن و فعال بودند!

 اینکه حالا بدون سند و مدرک، شایعه می‌‌کنند، این مسلمانان، شهروند این کشور نیستند، دروغی شیطانی است! که شیطان صفتان خوششان می آید و تبلیغ می کنند و برخی رسانه هایِ اجیر شده نشر می دهند!

اصلاً قبول کنیم این مظلومان اهل آنجا نیستند! خوب به چه دلیل و قانون و اخلاقی باید اینگونه ثروت شان بر باد رود؟ به ناموس شان بی حرمتی شود؟ کاشانه شان به آتش کشیده شود؟ فرزندانشان تکه تکه شوند؟ انسانها را بسوزانند! و

این اعمال وحشیانۀ غیر انسانی را در تاریخ از اسکندرها و چنگیزخانها و مغولها و صلیبی های افراطی و هیتلر و صرب هاو در این چند ساله از دست پرورده های غرب، همچون: وهابی های ظالم و القاعده و طالبان و داعش و النصره و بوکوحرام ودنیا شاهد بوده!

مگر آقای ترامپ در حضور رسانه ها و مردم نگفت که داعش را حزب دمکرات آمریکا به مدیریتِ آقایِ اوباما و خانم کلینتون، وزیر خارجه اش پدید آوردند!؟

همین هفته گذشته هم در رسانه ها گفته شد، تعدادی از سران گروهک داعش که در دیرالزور به محاصره رزمندگان اسلام در آمده بودند، با هلی برد توسط آمریکایی ها از معرکه و مرگ، نجات داده شدند!

تا آشکارتر نشود که بسیاری از سران و فرماندهان اصلیِ داعش جلاد، از افسران عالی رتبۀ اسراییلِ کودک کش، و ارتش آمریکا هستند، که چهره شان همواره پوشیده از لنز دوربین هاست!

آری همانطور که داعش بی رحمانه می کُشد و سر می برد و انسانهایِ بیگناه غیر مسلح را آتش می زند،

این بوداییان مشرک و افراطیِ تحریک شده، همانگونه عمل می کنند!

گویا مربی و فرمانده شان یکی است!

 درحالیکه، غربِ مکار به مدیر میدانی بوداییان در منطقه، مدال نوبل می دهد! آقای اوباما رییس جمهور آمریکا و خانم سوچی، در پیش چشم همگان و رسانه ها، دست در گردن و کمر هم، آرام راه می روند و می خندند

 خوب این ظالمان باید هم دروغ بگویند، تا ظلم و قتل عامشان را توجیه کنند

در حالیکه مظلومان میانمار، سابقۀ قرنها حضور در برمه و میانمار داشته و دارند! و قبور اجدادشان نیز گواهِ این ادعایِ صادق است!

از طرفی اگر این افراد، بسیار اندک هستند، پس چرا از اینان اینقدر در هراسند؟! پس ماجرا چیز دیگری است!

خام نشویم و فریب حجمِ بسیار اخبار رسانه هایِ دشمن انسانیت را نخوریم! که اکثراً متعلق به صهیونیست هاست!

 باید هوشیارانه توجه داشته باشیم که این منطقۀ آراکان، از لحاظ ژئوپلوتیک در منطقه جنوب شرق آسیا، بسیار مهم است! و بعد از جنگ جهانی دوم نیز مورد توجه بسیاری از استعمارگرانِ شرق و غرب قرار گرفت!

     

میانمار حدود 60 میلیون جمعیت دارد! که 10 درصد آن مسلمان هستند!

مسلمانان میانمار بسیار خوش فکر و با سواد و اهل کار و فن آوری و ثروتند و مناطق حاصلخیزی داشتند!

اما بسیاری از آنان بخاطر ناامنی و ملاحظاتی، در تقیه گذران می کنند! تا به فرزندانشان آسیب نرسد و کشته و سوزانده و قطعه قطعه نشوند! و ثروت شان هم به تاراج نرود

خوب امروزه دولت نظامی میانمار، مانند استعمارگران، به دروغ می‌‌گوید: تعداد مسلمانان آنجا بسیار اندکند بخصوص می گویند از تعداد مسیحیان هم کمترند!! تا امتیازی بر مسلمانان نباشد! و تحت فشار بیشترشان قرار دهند!!

(البته آمار مسلمانان را در اکثر کشورها کمتر اعلام می کنند! و این یک روال دیرین استعماری است)

خوب نظامیان میانمار  حقایق را کتمان می کنند و دروغ آشکار می‌‌گویند تا بتوانند خواستههای خودشان را اِعمال کنند و مسلمانان را بیشتر در تنگنا قرار دهند!

ما در رسانه ها عده ای بی خانمان را می بینیم و شاید تصور کنیم اینان فقیران و بی سوادان وآنجا هستند!

نه این چیزی است که رسانه های دشمن در پی آن هستند تا با القایِ آن، نابودی ستمدیدگان را توجیه یا کمرنگ نشان دهند!

براستی چه تعداد عکاس یا مستند ساز و هنرمند واز ایران به منطقه رفته و آثارشان را می بینیم؟

متاسفانه ما همواره در این موارد، از تولیداتِ دروغین یا لوث شده دیگران تغذیه می شویم!

و دولت ما و جبهۀ فرهنگی ما برنامه ای در این باره نداشته و یا ندارد! نمی گوییم پس از 5 سال نمی خواهند داشته باشند!

بساری بیاد دارند، در قبل از انقلاب اسلامی، محمدرضا پهلوی، که نگاهش مدام به خارج از ایران بود!

و اجازۀ رشد به مردم، و بخصوص جوانانِ داخل کشور را نمیداداو از کشورهای بنگلادش، هند، پاکستان، فیلی پین، و میانمار یعنی برمۀ قدیم، پزشک و متخصص به ایران میآورد تا کمبودهای داخلی را کمی کاهش دهد و جلوی اعتراض ها و پچ پچ ها را بگیرد! که چرا برنامه ریزی نمی شود تا جوانان ایرانی پزشک و مهندس شوند و به هم میهن هایشان کمک کنند

 جالب است در زمان طاغوت، تعدادی مسلمانِ متخصصِ ایرانی تبار، از میانمار برای کار به ایران آمدند!

و نقش خوبی در ساخت و تعمییر و نگه داری پالایشگاه آبادان داشتند و حتی مسجد زیبایی را هم در آنجا بنا کردند، تا به عبادات شان بپردازند!

پس مردمی که امروزه می بینیم آواره و بی چیز و نیازمند شده اند، مردمی فرهیخته و متخصص و ثروتمند و باهوش و متدین هستند که ارادۀ شیطانی بلوک غرب و چین آنها را به فلاکت کشانده! و خدا نکند ماهم با

بی تدبیری و اعتماد به اغیار چنین شویم!

لذا نیکو و بجاست برای صحت و سلامتی و عزت رهبر عزیزمان بیشتر دعا کنیم! و به فرزندان ایثار گر و فداکارمان، همچنین خانواده های بی ادعا و صبورشان، بیشتر بها دهیم و احترام گذاریم

     

خانم «آنگ سان سوچی» دختر یکی از نظامیان میانمار است که می بینید پس از این همه کشتار وحشیانه، توسط غرب به اصطلاح متمدنِ طرفدار حقوق بشر و آزادی، مورد تشویق هم قرار گرفته!

 مثلاً در اواخر هفته گذشته، او در مجلس نمایندگان انگلیس مورد تشویق فراوان و اغراق آمیز قرار گرفت!

خانم سوچی، مجری اهداف غرب است! او سالهای متمادی در آمریکا و انگلیس اقامت داشته و برای این روزها و این رفتارهای خشونت بار علیه مسلمانان تربیت و مأمور شده!

خوب هم می داند اگر به سازِ غربی های استعمارگرِ منفعت جو نرقصد، بلافاصله کس دیگری را بجایش می گمارند!

لذا عجیب هم نیست که آقای اوباما رئیسجمهور سابق آمریکا، در دورۀ ریاست جمهوریش، دو بار به میانمار رفت! و با این خانم مزدور و قاتل، ملاقات های کاری و محرمانه انجام داد!

 سؤالی که برای اهل اندیشه و تحلیل مطرح است، اینستکه چرا این خانم در این چند ساله اینقدر مهم شده؟

 توجه کنید: در این چند سالِ اخیر، از قدرتِ مطلقۀ نظامیان میانمار کمی کاسته شده!

و از طرف دیگر، مردم و سیاسیون از سوچی بخاطر وعده هایش، مطالباتی دارند!

حال او به بهانههای مختلف و برای محکم کردن جایگاه خود، سعی میکند نظر بودائیان را که اکثریت مردم میانمار را تشکیل میدهند، جلب کند تا در انتخابات، قدرت بیشتری بدست آرد!

 بدین خاطر، نسبت به جنایاتِ وحشیانۀ ارتش و شبهنظامیان افراطی میانمار نسبت به مسلمانان، متعمداً واکنش نشان نمی‌‌‌دهد! و دست آنها را برای افزایش این فاجعۀ انسانیِ غرب پسند، باز گذاشته است!

هدف اصلی آمریکا هم در جنوب شرق آسیا، در وهلۀ نخست، حمایت از غرب زدگان، و

نظامیان مسلمانکش است!

    و در مرحلۀ بعد، رصد قدرت چین، و ناکارآمد کردن قدرت اقتصادی چین!

    توجه و تأمل کنیم که بیش از 80  درصد واردات نفتیِ چین از طریق تنگۀ مالاکا صورت میگیرد!

 و سالانه بیش از پنجاه کشتیِ بزرگ، از این تنگۀ مهم و استراتژیک عبور میکند!

 پس هر کشور یا قدرتی که بر این تنگه کنترل داشته باشد، گلوگاه انرژی چین را نیز در اختیار خواهد داشت!

آمریکا مدتهاست که برایِ تصرف این منطقۀ حساس، نقشه می کشد! و در این راه هرچه آدم لِه شود و قوانین جهانی خدشه دار شود، اصلاً برایش مهم نیست

 آری اینست فرایند محصول تربیت لیبرالیسم جهنمی، و انسانِ لیبرال و دموکرات مسلک!

از آنطرف، پس از تحولات در منطقۀ ما و حضور رسمیِ آمریکا در عراق، و تسلط بر چاههای نفت منطقه، چین هم حضورش را در کشورهایِ منطقه تقویت کرد! تا مانع دستیابی آمریکا بر تنگۀ مهم مالاکا شود!

 تا دریافت نفتش با خدشه روبرو نگردد!

لذا کوچ اجباری مسلمانان و یکسانسازی قومی و مذهبی در میانمار، در دستور و برنامۀ چین قرار گرفته!

فجایعِ وحشتناک و غیر انسانی در میانمار و کشته و شهید شدن مسلمانان آنجا، کاملاً آگاهانه توسط نظامیانِ موردِ حمایت چین انجام میشود! تا هرگونه بهره برداری را از دولت آمریکا برباید!

یعنی رقابتی کثیف بین آمریکا و چین است، و در این میان، مسلمانانِ بیگناه، در روز روشن، در جلویِ دیدگان خواب آلودِ مدعیان حقوق بشر و حفظ محیط زیست و آزادی و برابری وهر روز قتل عام و در بدر  می شوند!!

 

Image result for ‫کشتار میانمار‬‎

 

و خطر ناک تر از همه اینکه: در هفتۀ گذشته با تبلیغات وسیع اعلام شد:

 200 تروریستطالبان، و 300 چچنیِ داعشی بسوی میانمار حرکت کردند!

عقل سلیم متعجب می شود! این گروهها که همگی ساخته و پرداختۀ خود غرب هستند! و هنوز از باتلاقِ عراق و سوریه رهایی نیافته اند، که توان باز شدن میدانی و جنگی دیگر داشته باشند

مگر اینکه حیلۀ شیطانی دیگری، برنامه ریزی شده، و این بدبخت هایِ حلقه به گوش آمریکا، باز باید در صحنۀ شطرنج سیاست و منافع شیطان بزرگ، پیشمرگ شوند و سربازان آمریکا دور از خطر بمانند

 آمریکا هدفمندانه چین و نظامیان میانمار را وادار به انجام کاری کرد که خودش درصدد انجام آن بود!

آمریکا دوست ندارد که مسلمانان در کنار بودائیها، همچون گذشته زندگی مسالمتآمیز و شرافتمندانه ای داشته باشند.

اکنون آمریکا برای به زانو در آوردن چین و جلوگیری از رشد اقتصادی چین، دست به هر عمل نفرتانگیزی میزند.

     

خوب ما هم به کارنامه مان در این چند سال کشتار مردم میانمار نیک بنگریم تا ببینیم کار ثمر بخشی درباره مسلمانان میانمار انجام داده ایم یا نه؟!

 هنگامیکه به مردم کشورهای همسایه و یا حتی اروپایی که نگاه می کنیم، که چطور با محدودیت هایِ دولت ها یشان، خطر را به جان خریده و غوغایی در حد وسع خودشان به راه انداخته اند، شرمنده می شویم!

آیا شنیده اید خانم اردوغان از ترکیه به منطقه رفته و فعالیت داشته! ما چه؟

براستی این سازمان هایِ زنان و کودکان وبا بودجه هایِ کلان،  چه کرده و می کنند؟

کاش علمای بزرگوار و محبوب ما بیشتر از محکوم کردن، به صحنۀ عملی می آمدند و با تحصن و نامه نگاری و روشنگریبا حوزه های علمیه جهان و علمای متعهد و اندیشمندان و صاحب نظران جهانی، طرحی نو در می انداختند جای میرزای شیرازی و آیت الله بروجردی و شهید مطهری و علامه خالیست

کاش اساتید دانشگاه های ما با ارتباط و هماهنگی با دانشگاهها و اساتید صاحب نفوذ جهان به میدان می شتافتند

کاش دولت ما درخواست جلسه اضطراری در کنفرانس اسلامی و جنبش غیر متعهدها و سازمان ملل ورا جداً پیگیر می شد تا کارنامه قوی در این چندساله را شاهد بودیم! اما

کاش مجلس شورای اسلامی ما از طریق بین المجالس اسلامی و غیر اسلامی، تلاشی قابل قبول می داشت! آخر ایران اسلامی، ام القرا است

کاش قوه قضاییه ما با ارتباط با همتایان خود و مجامع و افراد حقوقی جهان، خواستار عدالت، و باز شدن پرونده حقوقی برایِ مجرمان و آدم کشان حرفه ای می شد! و خود در این راه و محاکمه، پیش قدم می شد

کاش سازمان فرهنگ و ارتباطات ما، کمی تکان می خورد و نشان میداد بالاخره توان حرکت کردن و به حرکت در آوردن را آموخته، و بودجه های مملکت به هدر نرفته و سازمان است که بود و نبودش فرق دارد!

کاش صدا و سیمایمان، از سویِ اتحادیه رادیو و تلویزیون های مناطق و جهان به اقدام هماهنگ و مفید دست می یازید

کاش مستند سازان و فیلم نامه نویسان و هنرمندان تجسمی، با پا به میدان گذاشتن، باز ردای انقلابی به تن می کردند و با ارتباط و همکاریِ هنرمندانِ دنیا، طرحی نو در می انداختند و لبخند بر لبان شهید آوینی، خالقِ اثر زیبایِ خنجر و شقایقمی نشاندند

کاش رسانه های ما با پرچمداری در دریدن ماسک به ظاهر زیبای جلادان، لرزه بر اندامِ خونخوارانِ می انداختند! و همکارانشان در جهان را به مدد فرا می خواندند! نه اینکه عقب مانند و حسرت بر دل ها نشانند

ای کاش دانشجویان ما بالاخره بغض فروخفته شان را آزاد می کردند و بر همگان باز پیشی می گرفتند و دست در دست دانشجویان گیتی، آرزوی امام خمینی (ره) در راه اندازی هسته های مقاومت در جهان را به منصه ظهور می رساندنداما حیف

یک لحظه چشم فرو بندیم و فکر کنیم، پدر یا مادر یا فرزند یا نوه تان را بکشند یا تکه تکه کنند یا بسوزانند یا هستی تان را بگیرند و از خانه و کاشانه و دیارتان بیرون تان کنندبدون اینکه پول و لباس و آذوقه و آینده و حمایتی داشته باشیدآیا همینطور عمل می کردیم؟ یا

جالب و حیرت آور است: تا دیروز تبلیغ میشد بودائیها آرامترین و مسالمتآمیزترین افراد روی زمین هستند!

اما با خونریزیهای این چند ساله متوجه میشویم که آن جوسازی و تبلیغات چقدر از حقیقت فاصله دارد! و یاوهای بیش نبوده!

 همانگونه که تبلیغ می شد، اگر بر گونۀ یک مسیحی سیلی نواخته شود، او آنطرف صورت خود را می آورد تا سیلی بخورد! که در ماجرایِ بوسنی هرزگوین معلوم شد مسیحیان چه موجودات ترسناک و خونریز و قصابی هستند

و همواره مردم آمریکا و اروپا که در همسایگی شان علیه مسلمانان و مستضعفان، جنایت می شود، پاک فراموش کرده اند انسانند و طرفدار حقوق بشر و حیوانات و محیط زیست و آزادی و برابری و

     

بله، باز در گوشه ای از جهان، و این بار میانمار! یهودیانِ افراطی به پشتیبانی شیطان بزرگ آمریکا، و جاده صاف کنیِ اعرابِ مرتجع، فسادی غم انگیزی را پیش روی عالمیان قرار داده اند!

اگر از منظر قران حکیم به رخدادهای پیرامون مان شفاف بنگریم، تحلیل ماجرا ها و وظیفه مان نیز نیک آشکار می گردد! در آیۀ 2 سوره عنکبوت می خوانیم:

أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لَا يُفْتَنُونَ

آيا مردم پنداشتند كه تا گفتند ايمان آورديم، رها مىشوند و مورد آزمايش قرار نمىگيرند؟

پس از زمانیکه ما به دنیا می آییم تا هنگامیکه از زمین مادی بسوی برزخ رحلت می کنیم، خدا خواسته، مدام در فتنه و امتحان باشیم! اکنون هم فتنه و آزمونِ میانمار میان مان نهاده شده تا هرکس بر اساس اعتقاد و ایمان و میلش، عملی انجام دهد! خواه با سکوت، یا یاری دشمن، یا عملی خدا پسندانه به یا للمسلمین مظلومان میانمار!

 فراموش نکنیم، شهید مظلوم دکتر بهشتی می گفت: بهشت را به بها دهند و نه به بهانه

چنانکه خدای مهربان در آیه 38 سوره مدثر می فرماید:

 كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ

هر كسى در گرو دستاورد خويش است!

لذا واکنش ما در حوادث پیش رو، بسیار برایِ دنیا و آخرت مان اثر گذار است! و بر اساس آن، جایگاه مان نزدِ خالقِ آسمانها وزمین، مشخص می شود! خواه مسلمان، یا از هر اهل کتاب آسمانی باشیم!

البته قانون خداوند را هم هرگز  فراموش نکنیم که در آیۀ آخر سورۀ بقره می فرمایند:

لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ   لَهَا مَا كَسَبَتْ  وَ  عَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ

خداوند هيچ كس را جز به قدر توانايىاش تكليف نمىكند!

آنچه [از خوبى‌] به دست آورده به سود او، و آنچه [از بدى‌] به دست آورده به زيان اوست!

یعنی هر کس با هر بضاعتی که دارد، بهشت و جهنمش را خودش می سازد!

خداوند حنان و سبحان هم، به اعمال و واکنش هایِ ما در صحنه های گوناگون عمرمان، در رعایت بایدها و نبایدهای الهی جزا می دهد!

اگر صحیح عمل کنیم: لَهَا مَا كَسَبَتْ  به نفع خودمان است!

و اگر خدای ناکرده بد عمل کنیم: عَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ  به ضرر خودمان است!

با این مقدمه یِ کوتاه، بسیاری از پرسش هایی که امروزه در شبکه های اجتماعی، یا میان مردم فهیم و پرسشگرمان، مطرح است، یا حتی تشکیک هایی که دشمن مکار فعال، سؤال پروری می کند، پاسخ داده می شود!

اما این مباحث بسیار مفید و آینده ساز نباید ما را از سرچشمه ای که گل آلود است، غافل کند، یا به موارد فرعی سوق دهد!

همواره در دنیا، یهودیانِ بی ایمان و افراطی، آتش فشانی می کنند! و خداوندِ قادر متعال هم، آتش نشانی میکند!

چنانکه در آیه 64 سورۀ مائده به این موضوعِ عجیب و درس آموز در طولِ تاریخ بشریت، در برافروختن شعلۀ آتش جنگ، توسط یهودی ها، و اطفاء و خاموش کردن آتش جنگ توسط خداوند، اشاره شده:

 كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ

هر بار كه {یهودیان} آتشى براى جنگ برافروختند، خدا آن را خاموش ساخت!

لذا چاره کار اینست که سرچشمه آلوده، نابود و محو شود! تا هر از چند گاهی، آتش، دامن گیر این و آن نشود!

به جنگهای جهانی توجه کنید! به پدید آمدن اردوگاه سوسیالیست و کمونیست نظر بیندازید! همه فسادها از این یهودیان افراطیِ بی دین و ایمان است!

هرچند در میان مومنان، خود را به ظاهر مؤمن نشان می دهند! ولی هر از چند گاهی خداوند، در صحنه ای خباثت و خشونت شان برملا می کند! مانند کشتار مردم عادی بی سلاح، در صبرا وشتیلا، یا کودک کشی و جنایات وحشیانه در نبردهای 33 و 22 روزه در لبنان و غزه!

طبق وعدۀ خداوند در ابتدایِ سورۀ اسراء، فساد یهودیان، جهانی خواهد شد! و خدایِ خالق آسمانها و زمین، در دو صحنه، در آستانۀ آخرالزمان، بوسیله عِبَادًا لَّنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍابتدا دولت یهود، سپس قومِ یهود را نابود می کند! إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ

و البته یهودیان هم از این موضوع بخوبی آگاهند! لذا باید به آنها آیه آخر سوره طه را یادآور شد

قُلْ كُلٌّ مُّتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا  ۖ  فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحَابُ الصِّرَاطِ السَّوِيِّ وَ مَنِ اهْتَدَىٰ

بگو: «همه در انتظارند. پس در انتظار باشيد. زودا كه بدانيد ياران صراط سوی كيانند و چه كسى راهيافته است

می دانید که: “صراط سوییکی از نام های امام زمان عج است

     

یا به عنوان مثال، در آیۀ 16 سورۀ مبارکۀ اسراء آمده است:

 وَ إِذا أَرَدْنا أَنْ نُهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنا مُتْرَفيها فَفَسَقُوا فيها فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْناها تَدْميراً

و چون بخواهيم شهرى را هلاك كنيم، خوشگذرانانش را وا مىداريم تا در آن به انحراف [و فساد] بپردازند، و در نتيجه عذاب بر آن [شهر] لازم گردد، پس آن را [يكسره‌] زير و زبر كنيم.

 خدا در این آیه خاطر نشان می شود: وقتی بخواهیم مردم شهری را هلاک کنیم، به مترفین و خوش گذرانان آنجا مهلت میدهیم تا با نافرمانی الهی، عذاب الهی بیشتری بر آنان محقق شود.

 اینکه مجرمان و قاتلان در میانمار، مردم مظلومی را میکشند و شاد و خندان از کنار آنها عبور میکنند و همان موقع عذاب الهی بر آنان جاری نمیشود! به معنای صحیح بودن کار آنها یا ناتوانی خالق آدمیان و آسمانها و زمین نیست! بلکه خدا این مهلت را قرار داده تا انسانها خودشان را در صحنه ها و فتنه ها و آزمون ها نشان دهند! آن مجرمانِ بد بخت، بجای توبه و پشیمانی، از این مهلتی که خدا به آنها داده مغرور شدهاند، اما بزودی به قعر جهنم کشیده میشوند و یاوری هم نخواهند داشت

چنانکه دیگر ظالمان را خدا در وقتش هلاک کرد و کسی نتوانست مانع کار پروردگار شود!

 کشته شدگانِ مظلوم نیز به بهشتِ جاودان هدایت می شوند، بجای اینکه چند روز کوتاهی روی زمین زندگی کنند و معلوم نباشد سرانجام شان چیست!

 از سویی عاملان و مجرمان نسلکشی میانمار مصداق آیۀ 35 سورۀ سبأ هم هستند:

وَ قَالُوا نَحْنُ أَكْثَرُ أَمْوَالًا وَ أَوْلَادًا وَ مَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ

و گفتند: «ما دارايى و فرزندانمان از همه بيشتر است و ما عذاب نخواهيم شد!»

آری جلادان میانمار نیز به کثرت خودشان فخر میکنند و می گویند بخاطر کثرت شان عذاب نخواهند شد!!

بیاد داشته باشیم، همانطور که در کتابهای آسمانی تذکر داده شده، اموال و اولاد و مقام وچیزی نیست که انسان را به خدا نزدیک کند! بلکه این ایمان صحیح و عمل صالح است که قرب به خدا را در پی دارد و بهشت را نصیب فرد می کند! اما شیطان لعین و وسوسه گر، بسیاری را در جهل مطلق فرو برده، تا به جنم بکشاندشان

     

در روزهای گذشته با شهادت شهید حججی، قلوب انسانها از هر صنفی، متأثر و به هم بسیار نزدیک و مهربان شد! نقش شهید حججی چه بود؟ و چگونه عمل کرد؟ با اینکه او در دنیا نیست و دیده هم نمی شود!

خوب این نکتۀ مهمی است که باید به آن توجه وافری داشته باشیم!

 از دوران انقلاب تاکنون حدود 300 هزار شهید دادهایم! خدای بی نیاز، می گوید: این شهدا نمردهاند! بلکه طبق کلام صریح قرآن کریم حیّ هستند و در حال بهره مندی از ارزاق الهیاند!

بسیاری از خانوادههای شهدا نیز از حضور شهیدانشان در کنارشان، و اثرگذاریشان در حل برخی مشکلات، و خواسته ها حکایت ها دارند!

بعنوان یک پرسش و نظریه، آیا امکان دارد خدایِ قادر متعال، به این 300 هزار شهید اجازه دهد تا در موضوعات اجتماعی هم اثرگذار باشند! مانند ماجرای عبرت آموز شهید حججی؟

که اگر چنین شود، مؤمنان، لشگری برزخی خواهند داشت! در حالیکه شیاطین، این قوت و سلاح را ندارند!

به عنوان نمونه به آیات 26 و 40 سوره توبه توجه عمیق تری بکنیم! خداوند با عبارت جُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا از جنود و لشکریانی سخن می گوید که به چشم سر دیده نمی شوند! ولی هر گاه خداوند اراده کند آنها به نصرت بندگان خدا می آیند!

 ماجرای فراموش نشدنی رخداد الهی طبس را، هنوز که هنوز است،  مردم دنیا بیاد دارند، که چگونه خداوند برنامۀ دقیق شیطان بزرگ را با همۀ هزینه های کلان و تمرینات مستمرش، نقش بر آب کرد!

در حالیکه مردم و رهبر و نظامیان ما خواب بودند، جنود رحمان، لشکر مسلح شیطان را زمینگیر ونابود کرد

در جنگ تحمیلی 8 ساله مان، از اینگونه امدادهایِ غیبی بسیار دیده و شنیده ایم، که همواره نقل مجالس و رزمندگان مخلص خداست! که بسیارشان هنوز شهید و آسمانی، نشده اند! و با ما در عمق عالم مادی، زندگی می کنند! و کتاب های بسیاری در این باره نگاشته شده

 یادمان هست که در دوران جنگ 33 روزه و 22 روزه هم، مبارزان مسلمان ـ چه شیعه و چه سنی ـ شهادت میدادند که در میدان جنگ، افرادی غیراز خودمان میآمدند و ما را کمک میکردند!

 جالب است که حتی خود یهودیها و اسرائیلیها نیز میگفتند: در هنگامۀ نبرد، افرادی را میدیدیم! و از شدت ترس و رعب، مجبور میشدیم تسلیم شویم!

 این گزارش ها واقعیت دارد، که این نوع گزارش های فراوان، از زبانِ دوست و دشمن، قابل تأمل است!

و خوشبختانه این سخنانِ مستندِ افراد مختلف، کتاب هم شده! و در اختیار عموم قرار گرفته!

آری اگر خدا بخواهد، این اثرگذاری لشگر شهداء، می تواند بازهم مشاهده و تکرار شود!

هیچ بعید ندانیم، اگر مشیت خدا بر این تعلق گیرد، دست غیبی پروردگارید الله بوسیلۀ لشگر شهداء، برای هلاکت جانیان و عاملان کشتار در میانمار هم عمل خواهد کرد! آنگاه، قدرت و امداد الهی، مانند ماجراهای جنگ تحمیلی 8 ساله یا جنگ های 33 و 22 ، در جهان، جلوه گری و نور افشانی خواهد کرد

لذا در این زمانه حساس، بسیار دعاکنیم، و خواستارِ آمدنِ جُنُودًا لَّمْ تَرَوْهَا، و نصرت هایِ الهی باشیم!

البته این دعا و نیاز و تضرع، نباید لحظه ای ما را از وظایف خطیر مان غافل کند!

بلکه، از ما حرکت، و از خدا برکت! و در هر حالتی راضی باشیم به رضایت خدای حکیم و مهربان

حال در خاتمه به عنوان مثال، به یکی از خاطرات و گفتههای خود سربازان رژیم صهیونیستی اشاره ای میکنیم:

 با پایان یافتن تجاوز رژیم صهیونیستی که با شکست نیروهایِ ورزیده و زبدۀ این رژیم همراه بود!

 و بعد از سؤال و جواب از افسران میدانی، 300 تن از سربازان اسرائیلی شرکتکننده در نبردهای بنت جبیل، الخیام، یعترون و مارون الرأس که از نیروهای یگان ایگور و گولانی بودند، برای معالجه راهی مراکز درمانی اروپا شدند!

 این افراد مطالب عجیبی را به روزنامهها گفته بودند! که فرماندهان آنها مورد سرزنش واقع شدند!

چرا که گفته می شد آنها مسئول دیوانگی و جنون این سربازان شدهاند!

سرباز اسرائیلی: ما میدیدیم اشباحی با ما میجنگند!

مجری: چگونه؟ میتوانی توضیح بدهی؟

سرباز اسرائیلی: بارها به فرماندهان گفتیم که این مسأله واقعیت دارد! اما آنها ما را بدونِ دلیل، به مصرف مواد مخدر و قرصهای روانگردان متهم کردند!

برای صحت این موضوع، معاینههای پزشکی بسیاری روی ما انجام میدادند!

مجری: تو میدانی که اشباح وجود خارجی ندارند؟ میتوانی درباره توان استتار و خیزش رزمندگان حزبالله برایمان توضیح بدهی. سخن گفتن از این اشباح غیرمنطقی به نظر میرسد

سرباز اسرائیلی: من مطمئنم که آنها شبح بودند، چراکه آنها در آسمان پرواز میکردند!

با این گفته سرباز اسرائیلی، مجری و برخی از حاضران میخندند!

 و مجری رو به سرباز دیگری بنام راقی کرد و گفت:

تو در گزارشت گفته ای که مبارزانی بدون سر دیدهای؟ چطور چنین چیزی ممکن است؟

راقی: تنها من آنها را ندیدهام. تمام افراد یگان من این صحنه را دیده اند!

مجری: با دیدن آنها چه کار کردید؟

راقی: فرار کردیم!

مجری: آیا این امور به خاطر ترس، اضطراب و پریشانی میدان نبرد نبوده است؟

راقی: باید به شما بگویم نه تنها من، که تمامی سربازان دیدند که مبارزانی بدون سر به ما حمله میکنند...

عبد مالک یوم الدین

انوشه گیلانی نژاد

18/6/96   

عیدغدیرخم1438

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

صد رحمت به توپ میرزا آقاسی..

وعده صادق

۴۰ دستاورد عملیات قدرتمند «وعده صادق»

وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.