سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ترامپ دوباره زانوی غم بغل گرفت

ترامپ دوباره زانوی غم بغل گرفت

ترامپ مجبور شد بار دیگر اعترافات سختی انجام دهد و از شکست های متعدد کشور خود در برابر مقاومت ایران هم بگوید. وی در این سخنرانی به شکست سیاست‌های آمریکا در عراق و سوریه اذعان کرد و سیاست‌های خارجی کشورش را درباره این دو کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت: دولت واشنگتن باید بر درست کردن زیرساخت‌های آمریکایی به جای مبارزه در جنگ‌های بی پایان تمرکز کند.

او یک شومن تمام عیار است اما دیوانه نیست. برخلاف تحلیل های داخلی که او را پیش بینی ناپذیر معرفی میکنند اتفاقا در حال عمل کردن به وعده های انتخاباتی خود است؛ چه آنجا که در مورد خروج از برجام و توافق آب و هوایی پاریس عمل میکند و چه آنجا که دستور خروج نیروهای آمریکا از سوریه را میدهد. همه برنامه ریزی شده و دارای دلایل کافی میداند.

دونالد ترامپ بار دیگر از هدر رفتن پول های آمریکا در منطقه غرب آسیا گفت و از لزوم خارج کردن نیروهای آمریکایی از این منطقه دفاع کرد. او بار دیگر از بی نتیجه بودن سیاست های آمریکا در قبال منطقه نفوذ ایران صحبت کرد.

کنفرانس سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کاران آمریکا برگزار شد. دونالد ترامپ پس از اینکه پرچم آمریکا را در آغوش گرفت در سخنرانی طولانی خود در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران مدعی شد موفق‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سال حضور در کاخ سفید بوده است.

 وی البته مجبور شد بار دیگر اعترافات سختی انجام دهد و از شکست های متعدد کشور خود در برابر مقاومت ایران هم بگوید. وی در این سخنرانی به شکست سیاست‌های آمریکا در عراق و سوریه اذعان کرد و سیاست‌های خارجی کشورش را درباره این دو کشور مورد انتقاد قرار داد و گفت: دولت واشنگتن باید بر درست کردن زیرساخت‌های آمریکایی به جای مبارزه در جنگ‌های بی پایان تمرکز کند.

رئیس جمهوری آمریکا در این سخنرانی دو ساعته بر قعطیت دولتش برای خروج نیروهای آمریکایی تاکید کرد و ادامه داد: ما گروه کوچکی از سربازانمان را خارج می‌کنیم و می‌خواهیم آنها را به خانه برگردانیم. می‌خواستیم چهار ماه در سوریه باشیم اما پنج سال شد. این واقعاً خنده دار است.

ترامپ همچنین سیاست‌های خاورمیانه‌ای دولت‌های قبلی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و به نخستین سفرش به عراق در ۲۰۱۷ اشاره کرد که در آن تمامی چراغ‌های هواپیما را پیش از فرود به دلایل امنیتی خاموش کردند. وی در این باره گفت: فکر کنید! ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم و نمی‌توانیم با چراغ‌های روش واردش شویم! چقدر بد است!

رئیس جمهوری آمریکا همچنین جیمز ماتیس، وزیر دفاع سابق آمریکا و ژنرال‌های دیگر در عراق و سوریه را بابت کم کاری و کندی در پایان دادن به حضور داعش در این کشورها مورد انتقاد قرار داد و گفت که بیش از ژنرال‌ها از سربازان متوجه شده که چه اتفاقاتی در این کشورها رخ می‌دهند. ترامپ همچنین گفت که رئیس جمهوری نیست که پشت میزش بنشیند، بلکه به صورت مستقیم در تمامی سیاست‌های نظامی و تعهدات برای خروج گسترده از خاورمیانه دخیل است.

ترامپ از چه مساله ای صحبت میکند؟

اشاره او به سفر 5دیماه 97 به عراق است که هواپیمای حامل رئیس جمهور آمریکا شبانه و بدون اطلاع دولت عراق وارد «پایگاه هوایی عین‌الاسد» در استان الانبار در غرب بغداد شد. در این سفر ترامپ که سرزده وارد عراق شده بود حاضر نشد به دیدار رئیس جمهور عراق برود و از مسئولان عراقی خواست تا به دیدار ترامپ در یک پایگاه آمریکایی شرفیاب شوند(!) اما عراقی ها نپذیرفتند و همین باعث شد تا ترامپ بدون دیدار دولتمردان عراق پس از سه ساعت این کشور را ترک کند.

او پیش از این هم از اینکه آمریکا در سال‌های گذشته چند تریلیون دلار در غرب آسیا (خاورمیانه) هزینه کرده انتقاد کرد. او نوشت: « بعد از این همه حماقت برای هزینه کردن 7 تریلیون دلار در خاورمیانه، حالا وقت این است که در کشور خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.»

وی درحالی رقم 7تریلیون دلار در خاورمیانه را فاش کرده که میگوید ایران با مبلغ ایران با 16میلیارد دلار بر منطقه حاکم شده است! دونالد ترامپ در پیام نوروزی خطاب به مردم ایران اشاره کرده بود: «سپاه پاسداران از سال ۲۰۱۲ شانزده میلیارد دلار از ثروت ایران را صرف کمک به رژیم اسد و حمایت از تروریستها در سوریه، عراق و یمن کرده است.»

اگر مبلغ 16 میلیارد دلاری مورد ادعایی ترامپ و برایان هوک در مورد کمک ایران به سوریه را طی 6 سال ( 2012-2018) و برای 80 میلیون جمعیت کشور محاسبه کنیم ( نرخ دلار در زمان پیام نوروزی ترامپ) با یک ضرب و تقسیم ساده سهم هر ایرانی از این رقم در هرماه مبلغی کمتر از 15 هزار تومان می شود.

نتانیاهو سال گذشته مقابل چشم جهان، در سازمان ملل متحد ایران را یک امپراطوری بزرگ اسلامی معرفی کرد و گفت از دریای مازندران تا مدیترانه، از تهران تا طرطوس، ایران در حال افکندن پرده‌ای بر اقصی‌نقاط خاورمیانه است.

دونالد ترامپ هم طی میتینگی در ایالت آیوا گفته بود: «به ایران نگاه کنید، قبل از حضورم در کاخ سفید، ایران در حال تسلط بر خاورمیانه طی ۱۲ دقیقه بود.» ترامپ در جلسه پذیرش استعفای نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل هم گفت: «ایران مشکل دیگری بود که ما در بدو حضورمان در کاخ سفید با آن مواجه بودیم. آنها در حال تسلط بر کل خاورمیانه بودند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفسیر ساختاری سوره صف و جایگاه شناسی انقلاب اسلامی ایران برپایه آن

تبیین‌ قرآنی‌ از انقلاب اسلامی‌ ایران

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.