سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / امروز نصف سوریه دست فرمانده متولد ۶۱ است، شهردار تهران میگوید مدیر خارجی بیاوریم

امروز نصف سوریه دست فرمانده متولد ۶۱ است، شهردار تهران میگوید مدیر خارجی بیاوریم

در عالم واقعیت جوانان ایرانی جنگ سوریه را مدیریت کرده و این کشور را از فتنه داعش خارج کردند آن وقت شهردار تهران میگوید برای مدیریت پایتخت باید از خارج مدیر وارد کنیم! آیا جوانان همین کشور نمی توانند کشور را بهتر از خارجی ها اداره کنند یا مسئولین به جوانان اعتماد ندارند؟

پنجمین قسمت از فصل دوم برنامه اینترنتی «رو در رو» با حضور امیرحسین حاجی نصیری جانباز قطع نخاعی مدافع حرم منتشر شد.

 

فیلم کامل این گفت‌و‌گو را از اینجا ببینید.

 

به گزارش رجانیوز، در ابتدای برنامه حاجی نصیری درباره نحوه مجروحیت خود گفت: سال 94 در عملیات آزادی 6 نفر از رزمندگان ایرانی که در یک خانه در محاصره داعش گیر افتاده بودند مجروح شدم، به این صورت که قبل از رسیدن به آن خانه با داعشی ها تن به تن می جنگیدیم و زمانی که برای در امان ماندن از تیر آنها روی زمین دراز کشیدم،  یکی از تک تیراندازان داعشی به پشتم شلیک کرد و همان لحظه احساس کردم دیگر بدنم نمی تواند تکان بخورد و فهمیدم که قطع نخاع شدم.

 

وی افزود: گلوله ای که به من شلیک شدم از نوع آتش زا بود و همزمان که قطع نخاع شدم و نمیتوانستم تکان بخورم بدنم داشت می سوخت تا اینکه به زحمت در همان حالتی که خوابیده بودم با یک دست توانستم آتش را خاموش کنم.

 

این مدافع حرم اهل بیت علیه السلام در بخش دیگری از سخنانش گفت: وقتی خانطومان با هدایت نیروهای ایرانی آزاد شد، بشار اسد باورش نمیشد و چندبار پرسیده بود واقعا خانطومان آزاد شد؟

 

حاجی نصیری با تاکید بر رشادت ها و توانمندی های جوانان ایرانی گفت: همین الان نصف سوریه دست یکی از نیروهای نظامی ایرانی متولد 61 است و حاج قاسم سلیمانی نیز در دیدار با رهبر انقلاب از این فرمانده ایرانی نام برده و از وی تجلیل کردند، یعنی در عالم واقعیت جوانان ایرانی جنگ سوریه را مدیریت کرده و این کشور را از فتنه داعش خارج کردند آن وقت شهردار تهران میگوید برای مدیریت پایتخت باید از خارج مدیر وارد کنیم! آیا جوانان همین کشور نمی توانند کشور را بهتر از خارجی ها اداره کنند یا مسئولین به جوانان اعتماد ندارند؟

 

حاجی نصیری در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال مجری برنامه که «آیا این روایت درست است که در صندوق رای مدافعان حرم در سوریه آقای روحانی حتی یک رای هم نیاورد؟» گفت: کاملا صحت دارد چون ایده آقای روحانی این بود که می خواست دم کدخدا را ببیند اما بچه ها به سوریه رفته بودند تا ریشه کدخدا را بزنند.

 

این مدافع حرم اهل بیت در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از کسانی که مدعی هستند وضعیت اقتصادی امروز ایران به خاطر هزینه کردن در سوریه است، گفت: چندی قبل آقای روحانی به کرج سفر کرد و چند ده میلیون فقط پول نهار ایشان و هیات همراهشان شد، بعد عده ای می گویند چون در سوریه خرج می کنیم وضع کشور اینطوری شده! در حالی که به ازای هزینه ای که در سوریه انجام شده تامین امنیت 80 میلیون ایرانی تامین شد، آن هم با هزینه ای بسیار کم.

 

وی  با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی با حداقل بودجه و نیرو سوریه را نجات داد، اما مسئولان کشور با این همه بودجه و امکانات کشور را به وضعیت امروز تبدیل کرده اند، گفت: مدیران اشرافی، خسته و پیر بهتر از این نمی توانند کشور را اداره کنند.

 

حاجی نصیری گفت: شاید مردم باور نکنند اما حقوق مدافعان حرم بین 2 و نیم تا 3 میلیون است، واقعا چه کسی حاضر میشود به خاطر این مبلغ جانش را به خطر بیندازد؟ یا سلامتی اش را تا آخر عمر به خاطر این مبلغ از دست بدهد؟

 

این جانباز مدافع حرم تاکید کرد: ما در درجه اول برای دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام به سوریه رفتیم، در درجه دوم تامین امنیت ایران.

 

وی در ادامه تاکید کرد:  متاسفانه به خاطر اتفاقات 6 سال گذشته وقتی عکس آقای روحانی را می بینم، یاد همان جمله ای می افتم که از بچگی شنیدیم: «دروغگو دشمن خداست»

 

این جانباز مدافع حرم افزود: وقتی دولت آقای روحانی با امریکا مذاکره می کرد، رزمندگان سوری با تعجب از ما می پرسیدند امریکایی ها اینجا دارند ما و شما را می کشند، پس چرا مسئولین شما با امریکایی ها قدم می زنند و می خندند؟

 

حاجی نصیری در فراز دیگری از این گفتگو با اشاره به نام شهید مصطفی صدرزاده گفت: وی برای آنکه بتواند به سوریه برود تابعیت افغانی گرفت تا راحت تر به آنجا برود وچندماه در کلاس گویش افغانی هم شرکت کرد! زیرا از طریق سپاه به راحتی اجازه حضور در سوریه را به او نمی دادند.

 

وی افزود: مصطفی صدرزاده قبل از آنکه در سوریه شهید شود، سال 88 توسط فتنه گران با چاقو مجروح شده بود و خود بنده نیز این افتخار را داشتم که سال 88 در برابر اراذل و اوباشی که به خیابان آمدند و آن بی حرمتی ها را در روز عاشورا انجام دادند بایستم و مقابله کنم.

 

این جانباز مدافع حرم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه ایرانی ها در بین مردم سوریه و سایر کشورهای مسلمان گفت:

 

رزمندگان ایرانی در بین مردم سوریه مثل الگو بودند، تا جزیی ترین رفتارهای ما را به عنوان الگو رصد می کردند و واقعا معنی صدور انقلاب را در سوریه دیدیم که حتی مردم غیر مسلمان این کشور چطور به امام خمینی (ره) ابراز علاقه میکردند.

 

وی افزود: با آنکه امروز به خاطر قطع نخاع روی ویلچر هستم اما واقعا آرزو دارم با همین ویلچر بتوانم به یمن بروم و از بچه های یمنی دفاع کنم.

 

حاجی نصیری در ادامه با اشاره به رفتارها و تحرکات رییس جمهور سابق نیز گفت: احمدی نژاد بعد از ماجرای خانه نشینی اش برای ما تمام شد زیرا ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم.

 

این جانباز مدافع حرم در پایان نیز از نیروی انتظامی خواست تا همانقدر که برای نبستن کمربند ایمنی قانون را اجرا می کند، برای کشف حجاب داخل ماشین ها نیز قانون را اجرا کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب سربلند میدان ..را بخوانید

سرگذشت و زندگی سردار شهید سیدمحمد حجازی

دیدار حاج قاسم با دیده بانی که کارهایش جالب بود

شهید مدافع حرم محمود رادمهر در منطقه خان طومان سوریه توسط تروریست ها به شهادت رسید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.