خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / سدیم در فست‌فودها را جدی بگیرید

سدیم در فست‌فودها را جدی بگیرید

کارشناسان هشدار می‌دهند، افرادی‌که عادت به خوردن فست‌فود کرده‌اند، باید میزان بالای سدیم در غذایشان را جدی بگیرند و از تبعات آن برای سلامتی خود آگاه شوند.

نتایج یک بررسی حاکی از‌ آن است که غذاهای فستفود به میزان قابل توجهی به نسبت گذشته مضرتر شده‌اند و می‌توانند سبب بیماری‌های مختلفی شوند.

محققان می‌گویند: باوجود اینکه غذاهای سالم نظیر انواع سالادها به منوی غذایی بسیاری از رستوران‌ها اضافه شده است، اما مردم غذاهای ناسالم را ترجیح می‌دهند.

این پژوهش که توسط محققان دانشگاه بوستون صورت گرفته تأکید می‌کند، سدیم موجود در غذاهای فستفودی عامل مهمی در بروز فشارخون و بیماری‌های قلبی و عروقی است.

مک کری، پژوهشگر ارشد این مطالعه از دانشگاه آمریکا می‌گوید:‌ مصرف بیش از حد فستفودها منجر به این شده است که فشارخون بالا در کودکان نیز رایج شود.

سدیم، قند خون را هم بالا می‌برد و سیستم قلبی و عروقی افراد را با تنش رو به رو می‌کند؛ براساس یک پژوهش تقریبا تمامی بزرگسالان سدیم موجود در غذاهای فستفودی را جدی نمی‌گیرند.

کارشناسان علمی باور دارند، تغییرات ذائقه‌ای در 30 سال گذشته روند منفی را پشت سر گذاشته و تنوع غذاهای فستفودی بیش از هر زمان دیگری به سلامتی افراد آسیب می‌زند.

انتهای پیام/

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درمحضر مولانا امیرالمومنین علیه السلام _ آسیابی در جهنم

خوراک این آسیاب چیست؟

دعای کمیل با نوای دلنشین مداحان اهل بیت علیهم السلام+تصویر و متن

خدایا! بیامرز برای من آن گناهانی را که پرده حرمتم می‌درد، خدایا! بیامرز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.