سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / الحوثی: انگلیس شریک حمله به یمن است

الحوثی: انگلیس شریک حمله به یمن است

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد، طرح‌های انگلیس در راستای خدمت به دستورکارهای آمریکایی-اسرائیلی است و لندن شریک متجاوزان به یمن است.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به اظهارات «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس درباره اجرای توافق استکهلم سوئد واکنش نشان داد و از نقش انگلیس در حمله به یمن انتقاد کرد.

 

الحوثی در صفحه توئیتر خود نوشت، جرمی هانت به خوبی می‌داند، ملت یمن به این موضوع آگاهند که انگلیس شریک حمله به یمن است. طرح‌های انگلیس به خاطر عدالت نیست بلکه در راستای خدمت به دستورکارهای آمریکایی-اسرائیلی در شورای امنیت ارائه می‌شود؛ این طرح‌ها باعث می‌شود که لندن دیگر میانجی بی‌طرفی نباشد.

 

رئیس شورای عالی انقلابی یمن اعلام کرد، اظهارات جرمی هانت با هدف بهبود چهره کشورهای متجاوز به یمن صورت می‌گیرد که در این کشور، کشتار و گرسنگی به راه انداخته‌اند.

 

الحوثی تأکید کرد، پس از آنکه «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله پیشنهاد خروج یک‌جانبه در «الحدیده» (برای اجرای طرح استقرار مجدد نیروهای بین‌المللی در این شهر) را مطرح کرد، مشخص شد چه کسی در روند صلح سنگ‌اندازی می‌کند.

 

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله جمعه (دیروز) با جرمی هانت در مسقط دیدار و هانت در این دیدار اعلام کرد، نیروهای انصارالله باید در راستای حفظ اعتماد به توافق استکهلم (درباره الحدیده) از الحدیده خارج شوند.

 

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر ۲۰۱۸) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

 

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه 1397 (18 نوامبر 2018)  وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند به نحوی که این آتش‌بس در آستانه شکست قرار گرفته است.

 

 

منبع: فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب چالش‌های تاریخی

سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم

دوستان ما نباید فرصت های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند. من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.