خانه / صراط عشق / متون / از حیثیت و جایگاه قانونی مجمع دفاع کنید

از حیثیت و جایگاه قانونی مجمع دفاع کنید

این گونه اظهار نظرها در مورد این جایگاه که بیش از هرچیز در این روزها توسط دشمنان انقلاب مورد هجمه می باشد قطعا موجبات تضعیف این نهاد مهم را در اذهان ملت ایران فراهم می آورد. از همین رو جنابعالی به عنوان ریاست این مجمع عالی رتبه، وظیفه دارید از جایگاه قانونی آن حراست کرده و پاسخ تخریب های این‌چنینی را با شدت‌لحن و قدرت بدهید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های امام صادق(ع)، تهران، شریف، امیرکبیر، علامه طباطبایی، علم و صنعت و  شهید بهشتی در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور طی نامه ای خطاب به آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت و قوه قضائیه نظام و همچنین عضو شورای نگهبان، تاکید کردند: از حیثیت مجمع تشخیص مصلحت نظام و ادعاهای دروغ به عنوان رئیس مجمع و عضو شورای نگهبان دفاع کنید.

در این نامه خطاب به آیت الله آملی لاریجانی نظام آمده است:  مستحضر هستید که آقای روحانی به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران در ضمن اظهاراتی در روز سه شنبه در جمع مدیران بانکی کشور در مجمع عمومی بانک مرکزی با ادبیاتی دور از شان از رئیس جمهور جمهوری اسلامی به عنوان حامی قانون و ساختارهای رسمی انقلاب اسلامی، با اشاره به عدم تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص این رکن قانونی ساختار نظام گفتند: «نمی شود کشور را به دست 10 تا 20 نفر داد. صاحب این کشور، این ملت است. گفتید واقعیت ها را به مردم نمی گویند؛ تا مشکل پیش می آید، می گویند مدیریت دولت؛ ما بودیم یا شما که این مشکل را بوجود اوردید؟ تصمیم گیر در این کشور یا مجلس است یا دولت یا رهبری.»

این اظهار نظر غیرقانونی، غیر اخلاقی و خارج از جایگاه یک رییس جمهور که موجب خدشه دار شدن وجهه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری در جمهوری اسلامی که رهبر انقلاب نقش آن را نقش بی‌بدیل در اداره و قوام و استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی دانستند غیر قابل چشم پوشی است. این گونه اظهار نظرها در مورد این جایگاه که بیش از هرچیز در این روزها توسط دشمنان انقلاب مورد هجمه می باشد قطعا موجبات تضعیف این نهاد مهم را در اذهان ملت ایران فراهم می آورد. از همین رو جنابعالی به عنوان ریاست این مجمع عالی رتبه، وظیفه دارید از جایگاه قانونی آن حراست کرده و پاسخ تخریب های این‌چنینی را با شدت‌لحن و قدرت بدهید.

حال که به همت جنبش دانشجویی و عموم مردم انقلابی در سراسر کشور، حرکتی همگانی در مقابله با تحمیل این کنوانسیون‌های استعماری به کشور عزیزمان ایجاد شده است و بحمدلله اعضای مجمع نیز صدای مخالفت مردم و رهبری را شنیده اند و به مخالفت قیام کرده‌اند نباید اجازه دهید افرادی که پنج سال و نیم است کشور را معطل ایده رنگ و رو رفته غرب‌گرایانه خود کرده‌اند بار دیگر با اجرای فرامین غربی‌ها کشور را دربرابر تحریم‌ها خلع سلاح کنند. لذا از جنابعالی که معتمد رهبری هستید انتظار داریم جلوی اینگونه حملات را رئیس به اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرفته تا اعضا بتوانند بدون فشارهای دولتی تصمیم درست را اتخاذ کنند.

از سویی دیگر آقای روحانی در ادامه صحبت‌های‌شان اضافه می‌کنند: «تمام کشورهای دنیا در این گروه-FATF- شرکت کرده اند؛ یعنی هیچکدام عقل نداشته اند؟ دولت و مجلس ایران هم که تصویب کرده اند، تدبیر نداشته؟ شورای نگهبان هم که امضا کرده، تدبیر نداشته؟ اینکه نمی شود. رهبری چندبار گفته اند من با لوایح چهارگانه مشکلی ندارم!»

کما اینکه مطلعید این سخنان کذب محض بوده و رئیس جمهور به شورای محترم نگهبان و رهبری علناً نسبت دروغ داده‌اند. علاوه بر آن لازم است متذکر شویم که ادعای عضویت تمام کشورها در این کارگروه کاملاً غلط و فریب‌دهنده است. در واقع نه‌تنها تمام کشورهای دنیا عضو کارگروه مالی FATF نیستند بلکه اکثریت کشورهای جهان نیز در این کارگروه حضور ندارند.

بنابر اعلام رسمی خود سازمان FATF تعداد اعضای آن به 40 کشور نمی‌رسد که در بین آن‌ها دشمنان ملت ایران از قبیل رژیم جعلی صهیونیستی، آمریکا و عربستان سعودی هم حضور دارند. از طرفی برخلاف سخن غلط رئیس جمهور، جنابعالی به‌خوبی مستحضر هستید که شورای نگهبان دو کنوانسیون پالرمو و CFT را تصویب نکرده بلکه رد نموده است.

رهبری نیز بارها مخالفت خود با تصویب کنوانسیون‌های استعماری خارجی را بیان کرده اند و در این مورد هم نظر ایشان مشخص است کما اینکه صریحاً اعلام فرمودند و صرفاً با طی روال قانونی بررسی این لوایح اظهار موافقت کردند.

حضرت آیت الله آملی، شاید آقای روحانی با جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام آشنایی کامل نداشته باشند، لکن با جایگاه و حدود اختیارات شورای نگهبان و قوه قضائیه آشنایی کامل دارند. دروغ‌بستن به شورای نگهبان و ادعای موافقت رهبری با این کنوانسیون‌ها جهت فشار به مجمع تشخیص و فریب افکار عمومی و همچنین مخدوش‌نمودن جایگاه این نهاد از سوی ریاست جمهوری ایران اسلامی امری غیر قابل چشم‌پوشی است و از جنابعالی به عنوان ریاست مجمع تشخیص مصلحت و عضو شورای نگهبان درخواست برخورد مقتضی با ایشان را داریم تا عاملی برای سوءاستفاده دشمنان داخلی و خارجی نگردد.

در نظر داشته باشید که مطابق اصل 115 قانون اساسی رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد:

ایرانی‌الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

فلذا با توجه به وجوب وجود صفت تقوا در رئیس جمهور از حضرتعالی مطالبه داریم با این بی‌احترامی آقای روحانی برخورد قانونی کرده و بساط این هتک حرمت کردن‌ها را برچینید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هر کجا پیشرفت کردیم، تفکر و حرکت انقلابی حاکم بوده است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

افتخار اسرائیل و نتانیاهو به کشتار ایرانیان

قرائت کتاب استر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.