سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ایاد علاوی: نسل سوم و چهارم تروریست‌ها در راه هستند

ایاد علاوی: نسل سوم و چهارم تروریست‌ها در راه هستند

رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق مدعی شد که شرایط منطقه به نحوی است که به بازتولید گروههای تروریستی می‌انجامد و باید منتظر نسل‌های بعدی این گروهها بود.

«ایاد علاوی» نخست‌وزیر اسبق و رئیس ائتلاف «الوطنیه» عراق، در کنفرانس سالانه اربیل، مدعی شد که پس از القاعده و داعش باید منتظر نسل سوم و چهارم گروههای تروریستی بود.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، او هشدار داد که ممکن است عراق شاهد حوادثی از جنس سوریه و یمن باشد و مدعی شد که «نشانه‌های جنگ سرد خود را نشان می‌دهند».

علاوی در این باره گفت: شرایط بین‌المللی همچون سابق نیست و نشانه‌هایی از جنگ سرد وجود دارد و آن‌چه در سوریه و یمن و لیبی رخ می‌دهد به مناطق دیگر از جمله عراق نیز سرایت خواهد کرد.

او تأکید کرد که شرایط منطقه به گونه‌ای است که به جای مبارزه با تروریسم، از آن استقبال می‌کند و پس از القاعده و داعش، به زودی نسل سوم و چهارم نیز در اه خواهند بود؛ چرا که داعش هنوز نابود نشده است.

نخست‌وزیر اسبق عراق، در خصوص اوضاع سیاسی این کشور نیز مدعی شد که روند سیاسی موجود، همه مردم عراق را نمایندگی نمی‌کند و عراق از شرایط خطرناکی از جمله عدم وجود وحدت ملی رنج می‌برد.

او همچنین ادعا کرد که عراق به زمین حاصلخیزی برای قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده تا هر آن‌گونه که می‌خواهند رفتار کنند و دولت عراق نیز قادر به مقابله با دخالت‌های خارجی نیست.

علاوی در  روز یکشنبه 24 فوریه گذشته نیز از خطر نسل جدید تروریست‌ها هشدار داده و گفته بود که «داعش جدید» به وجود خواهد آمد و نسل سوم تروریسم خطرناک‌تر از نسل‌های قبلی‌اش است.

م

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ «فلسطین تنها نیست»

با نوای مهدی سلحشور

طنز پاورقی

بایدن احمق و صهیونیست وحشی و باغ اروپای متوحش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.