خانه / صراط عشق / متون / نتانیاهو رسماً از سوی دادستان کل رژیم صهیونیستی به فساد متهم شد

نتانیاهو رسماً از سوی دادستان کل رژیم صهیونیستی به فساد متهم شد

درحالی که تنها چند هفته تا انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی باقی مانده است، دادستانی کل رژیم صهیونیستی رسما نخست‌وزیر این رژیم را به فساد و گرفتن رشوه و خیانت در امانت متهم کرد.

«آویخای مندلبلیت»، دادستان کل رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه رسماً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به فساد و گرفتن رشوه و خیانت در امانت متهم کرد. این اتهامات در حالی صورت گرفته که تنها چند هفته تا انتخابات پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی باقی مانده و نتانیاهو تلاش می‌کند در این انتخابات پیروز شود. این انتخابات نهم آوریل(فروردین) برگزار می‌شود. پیش از این اعلام شده بود، در صورت متهم شدن نتانیاهو از سوی دادستانی کل، عمر سیاسی وی پایان خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از فلسطین الیوم، دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرده  تمایل دارد جلسه‌ای برگزار شود تا قبل از تفهیم رسمی اتهامات، نتانیاهو فرصتی برای دفاع از خود داشته باشد اما با این وجود تاکید کرده که پس از این جلسه تحت تعقیب قرار خواهد گرفت. چند پرونده فساد علیه نتانیاهو و همسرش وجود دارد که یکی از آنها دریافت هدایای غیرقانونی از یک تاجر یهودی، آمریکایی است. وی همچنین به دادن رشوه به ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت برای پوشش‌دهی اخبار به نفع خود! متهم شده است.

روزنامه هاآرتص در این باره نوشته «این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر اسرائیلی که همچنان در پستش به سر می‌برد رسما از سوی دادستان کل به دریافت رشوه متهم می‌شود.» روسای برخی احزاب رژیم صهیونیستی هم در واکنش به این اقدام دادستانی کل، از نتانیاهو خواستند استعفا بدهد. این در حالی است که نتانیاهو به صراحت اعلام کرده به رغم طرح اتهامات فساد علیه وی، قصد دارد سال‌های آینده همچنان در سمت خود باقی بماند. نتانیاهو همچنین مدعی شده که وی قربانی یک «بگیر و ببند سیاسی» شده است که هدف آن، «تغییر دادن نتایج انتخابات» است. نتایج یک نظرسنجی که توسط یک پژوهشگر دانشگاه حیفا انجام شده حاکی از آن است که اکثریت ساکنان اراضی اشغالی معتقدند نتانیاهو فردی فاسد است. بر اساس این نظر سنجی نتانیاهو جایگاه دومین نخست‌وزیر فاسد در تاریخ سیاسی رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده است در حالی که ایهود اولمرت نخست‌وزیر سابق در رتبه اول و ایهود باراک نخست‌وزیر اسبق این رژیم در رتبه سوم قرار دارد.روزنامه رای الیوم نیز در واکنش به حکم دادستان کل رژیم صهیونیستی نوشته: «محاکمه نخست‌وزير رژيم صهيونيستي به اتهام فساد همه رشته‌هاي دونالد ترامپ و جارد کوشنر داماد او را براي اجراي توطئه معامله قرن پنبه خواهد کرد!»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اوج عزت و ایستادگی مردم غزه، پدیده‌ای الهی است

زیاد النَّخالة دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.