سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بازگشت آرامش شکننده به شبه‌ قاره هند پاکستان خلبان هندی را آزاد کرد

بازگشت آرامش شکننده به شبه‌ قاره هند پاکستان خلبان هندی را آزاد کرد

آزادی خلبان هندی توسط اسلام‌آباد و توقف حملات متقابل هند و پاکستان، آرامش شکننده‌ای را پس از دو روز درگیری، میان طرفین ایجاد کرد.

دولت اسلام‌آباد خلبان هندی را که اخیرا و در پی سقوط جنگنده‌اش اسیر شده بود، را آزاد کرد. «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، پنجشنبه اعلام کرده بود که برای «نشان دادن حس صلح‌طلبی و حسن نیت»، خلبان هندی را جمعه(دیروز) آزاد خواهد کرد.

عمران خان علاوه ‌بر آن، با «‌رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، تماس گرفت و از وی خواست که میان اسلام‌آباد و دهلی‌نو میانجیگری کند.

اقدام دیگر اسلام‌آباد، گشودن حریم هوایی این کشور بر روی پروازهای داخلی و خارجی بود. چهارشنبه گذشته و به دنبال بالا گرفتن تنش میان دهلی‌نو و اسلام آباد، فرودگاه‌های پاکستان چهار فرودگاه شمال هند بسته شده بود.

سه‌شنبه گذشته مقامات هندی اعلام کرده بودند، جنگنده‌های این کشور سه موضع تروریست‌ها را در کشمیر پاکستان بمباران کرده و حدود 300 تروریست وابسته به « لشکر طیبه‌» را کشته‌اند.

در همان زمان «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان، ضمن تایید خبر حضور جنگنده‌های هندی در حریم هوایی پاکستان، ادعای کشته شدن 300 عضو لشکر طیبه را رد و اعلام کرد که جنگنده‌های هندی بمب‌های خود را در مناطق جنگلی ریخته‌اند و این حمله، تلفاتی نداشته است. غفور این را هم سه‌شنبه گفته بود که پاکستان در مکان و زمان مناسب، به این اقدام هندی‌ها پاسخ خواهد داد.

در ادامه این بحران، چهارشنبه خبر رسید که دو جنگنده هندی توسط ارتش پاکستان سرنگون شده و سه خلبان هندی هم به اسارت نیروهای پاکستانی در آمده‌اند.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بعید است که میان هند و پاکستان جنگ گسترده‌ای به وقوع بپیوندد، چرا که هر دو کشور بمب هسته‌ای دارند و نوعی موازنه وحشت در شبه قاره هند حاکم است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واکنش طنز ایرانیان به قمپز در کردن اسرائیل

رسانه‌های معاند و صهیونیست، نابودی اسرائیل

آهنگ/ همه عمر بر ندارم سر از این خمار مستی

که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.