سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سفر اسد به تهران، توهم را از سر مسئولان صهیونیست پراند

سفر اسد به تهران، توهم را از سر مسئولان صهیونیست پراند

یک روزنامه لبنانی با ‌اشاره به اهمیت زمان سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران، تأکید کرد که این سفر، ایستگاه اصلی مرحله جدید در مقابله با چالش‌های آتی خواهد بود.

«انگیزه سفر اخیر بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به ایران هر چه که باشد، بسیار دشوار است که آن را از ساختار و بافت منطقه‌ای جدا کرد؛ چرا که این سفر همزمان با سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو صورت گرفت».

روزنامه لبنانی «الاخبار» با مقدمه فوق به ابعاد سفر اسد به تهران و دیدارش با مسئولان جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت، تصویر اسد که آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران را در آغوش گرفته است، به صورت مختصر پیام‌هایی را به طرف‌های ذی‌ربط ارسال کرد از جمله اینکه «سوریه به کسانی که در مهم‌ترین لحظات تاریخی در کنارش بوده‌اند پشت نخواهد کرد، گزینه‌های آتی آن نیز با گزینه‌هایش در اوج درگیری با گروه‌های تروریستی تفاوت نخواهد داشت» و همچنان رکن اصلی محور مقاومتی باقی خواهد ماند که از تهران تا بیروت امتداد دارد.

الاخبار با بیان اینکه این دیدار، «نشست پیروزها» بود، تأکید کرد که چنین سفری چالش در تل‌آویو را افزایش خواهد داد.

این روزنامه با ‌اشاره به اینکه سفر اسد در اوج تلاش صهیونیست‌ها برای بیرون راندن ایران از سوریه صورت گرفت، تأکید کرد که سفر مذکور، توهم‌های مسئولان اسرائیلی و فشارهایی را که قصد داشتند از رهگذر حملات خود اعمال کنند، از سرشان پراند.

به گزارش فارس الاخبار با ‌اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها گمان می‌کردند تداوم فشار به نظام سوریه باعث خواهد شد که بیشتر به روسیه متمایل شود، اما این سفر و زمانش بار دیگر از درایت و شجاعت اسد در ایجاد روابط متوزان با طرفین (ایرانی و روس) حکایت داشت. لذا اینکه روسیه و ایران، هر دو در مقابله با هژمونی آمریکا شریک هستند، در معرض فشارها و تحریم‌های آمریکا قرار دارند و سیاست‌های واشنگتن را تهدیدی برای نفوذ و امنیت ملی خود می‌دانند باعث خواهد شد که اسد بتواند این مسیر را

ادامه دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در کنگره جهانی بزرگداشت اقبال لاهوری

دیده‌ام از روزن دیوار زندان شما

شعر/ چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما

ای جوانان عجم جان من و جان شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.