سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دشمن روی نقطه ایده‌آل انگشت می‌گذارد تا ملت ندانند در چه نقطه‌ بلندی ایستاده‌اند

دشمن روی نقطه ایده‌آل انگشت می‌گذارد تا ملت ندانند در چه نقطه‌ بلندی ایستاده‌اند

یکی از ترفندهای دشمن «انگشت روی نقطه ایده‌آل است» دشمن روی نقطه ایده‌آل انگشت می‌گذارد و ادعا می‌کند چون به آن نقطه نرسیده‌اید، حرکت نا‌‌موفقی داشته‌اید! مثل اینکه شما می‌خواهید به یک قله ۳۰۰۰ متری صعود کنید و حالا به نقطه ۲۷۰۰ متری رسیده‌اید و کسانی بگویند مگر قرار نبود به قله ۳۰۰۰ متری برسید؟! حالا که نرسیده‌اید باید قبول کنید که موفق نبوده‌اید! بله، هنوز به قله نرسیده‌ایم ولی ۲ هزار و ۷۰۰ متر از مسیر را طی کرده‌ایم. استفاده دشمن از این ترفند برای آن است که ملت ندانند در چه نقطه بلندی ایستاده‌اند و چه دستاوردهای معجزه‌گونی داشته‌اند تا در ادامه راه سست و بی‌انگیزه شوند!

دامغان- خبرنگار کیهان:

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان چهارشنبه شب در اجتماع بزرگ مردم دامغان در مصلای این شهر که با عنوان « گام دوم و فصل بعثت انقلاب» و یادمان شهید شاهچراغی و شهید موسوی دامغانی برپا شده بود، بیانیه «گام دوم» را نقشه راه انقلاب اسلامی در چهل ساله دوم نامید که با ارزیابی دقیق از راه طی شده در چهل سال گذشته تهیه و تدوین شده است و گفت؛ نکات مطرح شده در این بیانیه با پیوست مستندی همراه است که هیچ ناظر منصف و بی‌طرفی حتی اگر در جبهه مقابل انقلاب هم باشد، نمی‌تواند در صحت و درستی آن کمترین تردیدی روا بدارد. حضرت آقا با نگاهی برگرفته از متن اسلام ناب و درس‌ها و عبرت‌های پیشین به بایدها و نبایدهای مسیر ‌اشاره می‌کنند و توضیح می‌دهند که راه پیش‌روی را چگونه باید طی کنیم؟ وی به نکاتی از بیانیه گام دوم‌ اشاره کرد و از وقایع و رخدادهایی یاد کرد که نشان می‌دهند این بیانیه با چه دقت و نگاه واقع‌بینانه‌ای تهیه شده است.

مدیر مسئول کیهان در ادامه، به مقایسه چند نمونه از نقطه آغاز انقلاب با نقطه‌ای که امروزه در آن ایستاده‌ایم پرداخت که نشان می‌داد طی چهل سال گذشته گام‌های بلند و معجزه‌گونی به سوی نقطه مطلوب که همان تمدن نوین اسلامی است برداشته‌ایم و گفت: یکی از ترفندهای دشمن «انگشت روی نقطه ایده آل است» و توضیح داد که دشمن روی نقطه ایده‌آل انگشت می‌گذارد و ادعا می‌کند چون به آن نقطه نرسیده‌اید، حرکت نا‌موفقی داشته‌اید! مثل اینکه شما می‌خواهید به یک قله ۳۰۰۰ متری صعود کنید و حالا به نقطه ۲۷۰۰ متری رسیده‌اید و کسانی بگویند مگر قرار نبود به قله ۳۰۰۰ متری برسید؟! حالا که نرسیده‌اید باید قبول کنید که موفق نبوده‌اید! بله، هنوز به قله نرسیده‌ایم ولی ۲ هزار و ۷۰۰ متر از مسیر را طی کرده‌ایم. شریعتمداری گفت: استفاده دشمن از این ترفند برای آن است که ملت ندانند در چه نقطه بلندی ایستاده‌اند و در ادامه راه سست و بی‌انگیزه شوند!

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: داستان پر ماجرای ما از آنجا آغاز شد که به همت امام راحلمان(ره) و خروش مقدس مردم، اسلام ناب محمدی از عرصه تئوری و از میان کتاب‌ها و صفحه ذهن‌ها به میدان عمل بازگشت و بر کرسی حاکمیت نشست و از آنجا که اسلام ماهیتا ظلم‌ستیز است به طور طبیعی و بدیهی وقتی می‌خواهد به عمل و اجرا درآید، نظام سلطه بین‌الملل در مقابل آن به دشمنی برمی‌خیزد. بنابراین درگیری ما با نظام سلطه جهانی از ماهیت طرفین درگیر ریشه می‌گیرد و فقط هنگامی پایان می‌پذیرد که یکی از دو سوی این آوردگاه تغییر ماهیت بدهد، یا ما از اسلام در حاکمیت دست برداریم و یا نظام سلطه از خوی استکباری خود جدا شود.

مدیر مسئول کیهان افزود؛ فقط نیم نگاهی به اطراف به وضوح نشان می‌دهد که دشمنان ما روی قوس نزولی قدرت و انقلاب اسلامی روی قوس صعودی آن حرکت می‌کند. غرب‌آسیا به ویترینی از شکست‌ها و ناکامی‌های پی‌درپی آمریکا و متحدانش تبدیل شده است. شریعتمداری در ادامه به نمونه‌هایی از پیروزی ایران اسلامی در منطقه و تکثیر انقلاب ‌اشاره کرد و گفت: امام راحلمان می‌فرمود اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح می‌کند و امروزه بسیاری از این سنگرها که حیاط خلوت آمریکا بوده‌اند به حامیان و همراهان انقلاب اسلامی تبدیل شده‌اند.

مدیر مسئول کیهان با ‌اشاره به این بخش از بیانیه گام دوم که در آن آمده است همه راه‌کارها در داخل کشور است گفت؛ مشکلات اقتصادی امروز نتیجه و حاصل عملکرد به نسخه‌های لیبرالی است و به انقلاب اسلامی ربطی ندارد. حضرت امام می‌فرمودند فقط کسانی تا آخر در کنار ما ایستاده‌اند که طعم فقر را چشیده باشند و تاکید می‌کردند که اگر صاحبان ثروت در مسئولیت قرار بگیرند، فاجعه می‌آفرینند. وی افزود؛ از فلان آقا در‌باره میزان ثروتش سؤال می‌کنید، می‌گوید ۷ هزار میلیارد تومان! خب، ایشان در مسئولیت چه می‌کند؟ او از مفهوم بی‌خانمانی و یا گوشت کیلويی ۱۰۰ هزار تومان چه می‌داند؟! مادام که این افراد در مسئولیت‌ها حضور داشته باشند نمی‌توان بر مشکلات فائق آمد. شریعتمداری گفت؛ قیمت مسکن و اجاره بها طی دو سال تقریبا ۳ برابر شده است. چرا قانون مالیات بر خانه‌های خالی اجرا نمی‌شود؟ در همین تهران برج‌های سر به فلک کشیده‌ای با واحدهای خالی وجود دارند. اگر صاحبان کلان‌سرمایه‌دار خانه‌های خالی مجبور به پرداخت مالیات باشند، واحد‌ها را به فروش می‌گذارند و با افزایش عرضه، قیمت‌های نجومی مسکن و اجاره بها افت شدید خواهد کرد. وی به سامانه‌ای که قرار بود میزان حقوق و مزایای مسئولان در آن اعلام شود ‌اشاره کرد و پرسید چرا دولت از راه‌اندازی این سامانه طفره می‌رود؟ این سامانه می‌تواند از دریافت حقوق‌های نجومی جلوگیری کند. مدیر مسئول کیهان به رقم فوق‌نجومی نقدینگی‌ اشاره کرد و گفت: میزان نقدینگی از حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان در

۵ سال قبل به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است! چرا؟ وی افزود؛ آقایان به کشورهایی که قطب برخی از آنهاست مراجعه کنند! در برخی از آن کشورها سود سپرده ۴درصد است و بعد از مدتی نه فقط به سپرده‌گذاران سودی نمی‌دهند بلکه از آنها هزینه صندوقداری هم می‌گیرند. در این حالت کدام آدم عاقلی پول‌هایش را در بانک ذخیره می‌کند؟ کسی که می‌تواند سود ۲۱ در‌صدی بگیرد چرا باید خودش را درگیر مشکلات تولید و کسب و کار کند؟ البته کسانی که ‌اندک سرمایه خود را برای محافظت به بانک‌ها می‌سپارند حساب جداگانه‌ای دارند اگرچه این سرمایه‌ها نیز می‌تواند در چرخه تعاون و مشارکت با دیگران در عرصه تولید به کار گرفته شود.

شریعتمداری با ‌اشاره به قاچاق کالا، دور‌زدن قانون و نمونه‌های دیگری از این دست که همگی از سوء‌استفاده‌ها و قانون‌شکنی‌ها ریشه می‌گیرند ‌اشاره کرد و گفت: حالا اگر به این بخش از نظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم برگردید به وضوح می‌بینید همانگونه که حضرت ایشان فرموده‌اند، همه مشکلات راه‌حل داخلی دارند و تصدیق می‌کنید هرجا ناهنجاری و پلشتی هست به علت آن است که در آن نقطه به نسخه انقلاب عمل نکرده‌ایم.

مدیر مسئول کیهان فاجعه برجام را هم ناشی از بی‌توجهی به هشدارهای رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: از جمله هشدارهای ایشان آن بود که به لبخند حریف اعتماد نکنید ولی آقایان امضای جان کری را تضمین برجام دانستند! وی افزود: اصلی‌ترین کلاهی که سرمان گذاشتند این بود که ابتدا امتیازهای نقد را گرفتند و در‌باره تعهدات خود وعده‌های نسیه دادند و این در حالی بود که حضرت آقا به صراحت فرموده بودند «لغو تحریم‌ها پس از اجرای توافق، خدعه آمریکایی است». شریعتمداری در ادامه گفت؛ FATF و کنوانسیون‌های آن از جمله کنوانسیون پالرمو، برجام فاجعه‌بار دیگری است که هدف اصلی آن خلع سلاح ایران اسلامی و حذف کانون‌های قدرت آن است. لایحه CFT نام مقابله با تامین مالی تروریسم را دارد ولی آنها با صراحت اعلام کرده‌اند که تعریف ما از تروریسم را نمی‌پذیرند و در همان حال سپاه پاسداران، نیروی قدس، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات ما را تروریست می‌دانند. بنابراین اگر این لوایح را بپذیریم باید بودجه مراکز یاد شده را قطع کنیم. یعنی خلع سلاح شویم و کشور و مردم را دست بسته تسلیم دشمن و تروریست‌های تکفیری کنیم. ماجرا به همین سادگی است و معلوم نیست مدافعان این لوایح ذلت‌بار برای ذلت‌پذیری خود چه توجیهی دارند و چرا به جای سخنرانی‌های یک‌طرفه، حاضر نیستند در یک گفت‌و‌گوی رو‌در‌رو با منتقدان شرکت کنند تا همگان ببینند که FATF و پالرمو زنجیری است که برای اسارت ایران اسلامی و مردم آن تدارک دیده‌اند.

گفتنی است شریعتمداری در آغاز به خاطره‌ای از دو شهید بزرگوار شهید شاهچراغی و شهید موسوی دامغانی ‌اشاره کرد و گفت؛ آن شبی که قرار بود فردای آن شهید سیدحسن شاهچراغی به جبهه برود، به قرآن توسل یافت و این آیه آمد « الَّذِينَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَهًْ طَيِّبِينَ يَقُولُونَ سَلَامٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ». به شهید موسوی زنگ زد و پرسید به جبهه می‌آیی؟ شهید موسوی گفت من تازه از جبهه آمده‌ام و مدتی به کارهایم می‌رسم و دوباره می‌روم. شهید شاهچراغی گفت؛ به قرآن مراجعه کرده‌ام آیه‌ای آمده که بوی شهادت دارد و آیه را تلاوت کرد. شهید موسوی با شنیدن این آیه، بی‌آنکه لحظه‌ای درنگ کند موافقت کرد و فردای آن روز هر دو به شهادت رسیدند. در این ماجرا دقت کنید. چه می‌بینید؟ شوق شهادت و انتخاب نه‌فقط آگاهانه بلکه عاشقانه شهادت فی سبیل الله.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سالروز طوفان شن‌هایی که مامور خدا بودند

حمله اسکادران هوایی ایالات متحده آمریکا به ایران و زمین‌گیر شدن آنها با طوفان شن در صحرای طبس.

کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد

سلمی نمین در مراسم رونمایی از کتاب چالش‌های تاریخی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.