سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / سناتور سندرز: ترامپ به جای ونزوئلا نگران وضعیت دموکراسی در عربستان باشد

سناتور سندرز: ترامپ به جای ونزوئلا نگران وضعیت دموکراسی در عربستان باشد

«برنی سندرز» سناتور ارشد دموکرات به ترامپ توصیه کرده به‌جای ونزوئلا نگران دموکراسی در عربستان باشد.

معیارهای دوگانه در سیاست خارجی آمریکا حتی صدای سناتورهای آمریکایی را هم درآورده است.

ترامپ از رژیم‌های جنایتکار مثل سعودی و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند و همزمان به دولت‌های دیگر ایراد می‌گیرد که چرا براساس اصول دموکراسی عمل نمی‌کنند! ترامپ به بهانه همین دموکراسی تلاش می‌کند برخلاف اصول دموکراسی دولت قانونی یک کشور را سرنگون کند امری که حتی از نگاه برنی سندرز هم پنهان نمانده است.

« سندرز» که  یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور است این بار  از رویکرد دوگانه ترامپ  درباره ونزوئلا و عربستان سعودی انتقاد کرده است.

«سندرز»، با لحنی کنایه‌آمیز گفته: «مسئله جالب برای من این است که ترامپ که درباره اتفاقات ونزوئلا نگران است درباره جدیدترین انتخاباتی که در عربستان سعودی برگزار شد نظرش چیست؟اوه، مثل اینکه عربستان سعودی اصلاً انتخابات ندارد.» سندرز در ادامه گفته: «اوه، سعودی‌ها با زنان مانند شهروندان درجه سه رفتار می‌کنند. بنابراین، برای من جالب است که ترامپ درباره اینکه کجا بایستی نگران دموکراسی باشد، سلیقه‌ای عمل می‌کند»

30 سال حبس در انتظار گوایدو

خبر دیگر از ونزوئلا این که، بر اساس اعلام «خوآن کارلوس والدز»، معاون رئیس دیوان عالی ونزوئلا در صورت بازگشت گوایدو رهبر شورشیان ونزوئلا 30 سال حبس در انتظارش است

معاون رئیس دیوان عالی ونزوئلا در پاسخ به این پرسش که «چه اتفاقی می‌افتد اگر گوایدو -که هم‌اکنون در خارج از کشور به‌سر می‌برد- به ونزوئلا باز گردند؟» گفت: «او باید دستگیر و به زندان منتقل شود و احتمالا به ۳۰ سال زندان متهم شود.

دادستان ونزوئلا در حال حاضر، مشغول بررسی جرائمی است که گوایدو مرتکب شده است.

در همین حال خوان گوایدو، رهبر کودتاگران  ونزوئلا سه‌شنبه پس از نشست با دیپلمات‌های منطقه‌ای و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در کلمبیا گفت: «در روزهای آتی زمان بازگشت خودش و همچنین اقداماتی که هدفش جلب حمایت ارتش و کارکنان دولتی ونزوئلا است، اعلام می‌کند.»

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله ایران، بازدارندگی اسرائیل را به طور کامل از بین برد

آیلت شاکد وزیر امور داخلی و وزیر دادگستری رژیم خبیث

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشکی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.