خانه / صراط عشق / متون / بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای رسیدن به تمدن اسلامی است

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای رسیدن به تمدن اسلامی است

رئیس ‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راه کشور برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

غلامعلی حدادعادل، رئیس ‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در همایش ملی «انقلاب اسلامی کارآمدی، فرصت‌ها و چالش‌ها» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد با ‌اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان کشور هستند.

به گزارش رسا، وی با بیان این‌که از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی جوانان زبده‌ترین قشر کشور بوده و گره‌های کشور در طول این سال‌ها به دست آنان باز شده است، افزود: اگر امروز شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در عرصه‌های مختلف علمی و دستاوردهای بزرگ در عرصه خودکفایی هستیم، نشان از خلاقیت و دانش جوانان دارد.

رئیس ‌فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ساخت زیردریایی‌های پیشرفته، پرتاب ماهواره به فضا، ساخت سکوهای نفتی، ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را نشان از عزم و توان جوانان ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: باید دانست که دشمنان تحمل دیدن چنین پیشرفت‌هایی را ندارند، از این رو با دو حربه جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای به میدان آمده‌اند.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال تنگ گرفتن بر مردم و به خیابان کشاندن آنهاست تا نظام را مجبور به مذاکره کنند. از سوی دیگر شاهدیم که دشمن هر قدر در جنگ اقتصادی تنگ می‌گیرد، فضای مجازی را باز گذاشته و هیچ محدودیتی نگذاشته است، چراکه در چنین فضایی اعتقاد و اخلاق جوانان را نشانه گرفته است.

حداد عادل تصریح کرد: اگر نسل دیروز توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، رسالت نسل امروز تداوم مسیر راه پدران خود است، مسئله اول کشور پول و امکانات نیست، مهم‌ترین چالش ما، مشکل مدیریتی است و اگر مدیریت قوی داشته باشیم بر کمبودها غلبه می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه‌ها باید در کنار برنامه‌های علمی، تربیت مدیر را هم جزء وظایف خود بدانند، افزود: رهبری آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی را گام دوم نامیدند و این پیام نقشه راه ما برای رسیدن به تمدن اسلامی است، همه در قبال تحقق این توصیه‌ها مسئول هستیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اوج عزت و ایستادگی مردم غزه، پدیده‌ای الهی است

زیاد النَّخالة دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.