سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / یک میلیون و 200 هزار کودک یمنی در 31 منطقه جنگی گرفتار شده‌اند

یک میلیون و 200 هزار کودک یمنی در 31 منطقه جنگی گرفتار شده‌اند

تشدید جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن باعث افزایش شمار قربانیان شده به گونه‌ای که یونیسف از محاصره یک میلیون و 200 هزار کودکی یمنی در مناطق جنگی خبر داده است.

حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن باعث خلق یک تراژدی شده است. 85 هزار کودک یمنی به دلیل محاصره سه ساله یمن جان باخته‌اند و بیش از 400 هزار کودک دیگر دچار سوء تغذیه شدید هستند.

بحران کودکان در یمن همچنان ادامه دارد و برخی سازمان‌های بین‌المللی نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند. به گزارش مهر، «خیرت کابالاری» مدیر منطقه‌‌ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» در خاورمیانه و شمال آفریقا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، حدود یک میلیون و 200 هزار کودک یمنی در ۳۱ منطقه جنگی در این کشور به سَر می‌برند.

در بیانیه صادره از سوی مدیر منطقه‌‌ای یونیسف در این باره آمده: «پس از توافق استکهلم میان طرف‌های یمنی، اوضاع کودکان بهبود نیافته است.» بیانیه مذکور در این خصوص می‌افزاید: «از تاریخ این توافق تا امروز روزانه ۸ کودک یمنی کشته و یا زخمی شده است. ما از کشورهای کمک‌کننده به یمن تقاضا می‌کنیم تا برای برآوردن نیازهای کودکان این کشور، ۵۴۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ کمک کنند.»

این در حالی است که با توجه به ادامه حملات ددمنشانه سعودی‌ها به کشور یمن و تداوم محاصره ظالمانه، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور آواره شده‌اند و بالطبع به دلیل عدم دسترسی به آب آشامیدنی و عدم جمع‌آوری زباله‌ها، مردم این کشور هر روز در معرض خطر مبتلا به بیماری مهلکی از قبیل وبا قرار دارند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یک جلوه از عزت جمهوری اسلامی

پاورقی

برای تقویت و سلامت استخوان‌ها، این میوه شگفت‌انگیز را مصرف کنید

خیار، میوه‌ای آبدار و کم‌کالری، فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.