سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وزیر خارجه: قبل از برجام بیشتر از الان نفت می‌فروختیم!

وزیر خارجه: قبل از برجام بیشتر از الان نفت می‌فروختیم!

می گفتند او قهرمان دیپلماسی ایران است. قهرمان دیروز در برابر گذشته خود هم ایستاده است و ابعاد تازه تری در خصوص یکی از خسارت آمیزترین توافق‌های ایران می گوید. او قبلا از اعتماد به آمریکا اعلام پشیمانی کرده بوداما در اشتباهی دیگر چشم امید به اروپا دوخت. حالا هم در حال گلایه از اروپایی هاست و می گوید قبل از برجام هم وضعیت صادرات نفتی ایران بهتر از این بود!

 اشتباه کردم.mp4 | دانلود فیلم 

به گزارش رجانیوز: برجام در حال اجرایی شدن بود و هیچ دستاورد ملموسی را در زندگی مردم نشان نمی داد. همین امر باعث شد تا دولتمردان با این ادعا که «اگر برجام نبود فروش نفت ایران به صفر میرسید» به دستاوردسازی برای توافقنامه خود با آمریکایی دست بزنند، هرچند واقعیات جاری کذب بودن این مطلب را نشان می داد. برجامی که گفته می شد باعث فروش نفت ایران شده بود امروز توسط دولت روحانی اجرا می شود، هرچند طرف مقابل با نقض عهد و خروج از آن لگد محکمی به غرب گرایان زده است.

حالا ظریف در مصاحبه اخیر خود یک روزنامه سوئیسی اعتراف کرده است که قبل از برجام هم از الان که محدودیت های شدید هسته ای را پذیرفته ایم نفت بیشتری صادر میکردیم!

روزنامه سوئیسی بازلرتسایتونگ در مصاحبه خود از ظریف درباره اینکه آیا صادرات نفت ایران از ۲.۵ بشکه در روز به بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافته است  و اینکه آیا این مقدار در دراز مدت کافی است پرسید که ظریف گفت: «خیر اینطور نیست و کمتر از مقداری است که ما قبل از توافق هسته‌ای و زمانی که تحریم‌های سازمان ملل متحد وجود داشت، می‌فروختیم.» 

وی در این مصاحبه حتی از بدعهدی اروپایی ها گلایه هم کرد و گفت: «اول اینکه اینستکس هنوز اجرایی نشده است دوم اینکه ایجاد آن نه ماه به درازا انجامید و سومین مورد این است که باید پول در آن جریان داشته باشد و تبادل مالی فقط زمانی رخ می‌دهد که تجارت، مبادله نفت و سرمایه گذاری رخ دهد و این موضوعی ضروری است.» وی همچنین اعلام کرد که آمریکا با همه قدرت فشار ایجاد می‌کند و همه در برابر این فشارها سر خم می‌کنند و شرکت‌های اروپایی ایران را ترک می‌کنند؛ معافیت‌های آمریکا به‌خاطر رعایت حال ایران و توافق هسته‌ای در نظر گرفته نشده، بلکه به‌دلیل ارزیابی‌های آمریکا از بازار نفت بوده؛ در حال حاضر تمام تجارت‌های نفتی ما خارج از اروپا انجام می‌شود؛ اروپا در حال حاضر هیچ نفتی از ما نمی‌خرد و تحریم‌ها را با احتیاط اجرا می‌کند.

این اعترافات تلخ درحالی است که روحانی، نوبخت، عراقچی و ظریف بارها گفته بودند که دستاورد برجام فروش نفت ایران بوده است.

ظریف حتی تا مرداد ماه 97 ادعا کرده میکرد که برخی به برجام کم لطفی میکنند. وی که در توهمی غیرقابل توصیف زورگویان را در کنار خود می دید و وعده می داد که شرایط را بهتر خواهیم کرد چون دنیا در کنار ماست! وی میگفت می توانیم از اینکه دنیا در کنار ماست استفاده کنیم اما برخی ها کفران نعمت کردند، شکر نعمت باید می‌کردید و ان شکرتم لازیدنکم و لان کفرتم ان عذابی لشدید.

کفران نعمت برجام.mp4 | دانلود فیلم 

این سطح نازل از سیاست ورزی ظریف اما کار را به جایی رسانده که حالا مجبور است تا اعتراف کندکه اکنون با وجود برجام و تاییدهای مکرر آژانس حتی از قبل از توافق هم کمتر نفت می فروشیم!

گویا ظریف حالا خود در حال کفران نعمت کردن است و همصدا با دلواپسان و کسانی شده که روحانی آنها را بزدل می نامید و به جهنم حواله می داد. ظریف در دوران برجام که هنوز متوجه خدعه غربی ها نشده بود و ادای افراد شجاع را در می آورد گفته بود: «مذاکره ای که بعد از هر مذاکره یک تحریم علیه این ملت بزرگ وضع کند شجاعت نیاز ندارد، شهامت هم نیاز ندارد. ادای شهامت را در می آورد»

ادای شجاعت در میارن.mp4 | دانلود فیلم 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ویژگی های کره جنوبی

کره جنوبی انگل

خرید جت شخصی برای عموم کشور آزاد است

پاورقی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.