سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / گزارش روزنامه لبنانی از تحرکات آمریکا در اطراف ایران برای احیای داعش

گزارش روزنامه لبنانی از تحرکات آمریکا در اطراف ایران برای احیای داعش

همزمان با افزایش تحرکات مشکوک آمریکا در سوریه و عراق، یک روزنامه لبنانی از توطئه جدید واشنگتن مبنی بر احیای داعش در اطراف ایران خبر داد.

همین چند روز قبل بود که «جعفر الحسینی» سخنگوی «گردان‌های حزب‌الله عراق» فاش کرد، نظامیان آمریکایی و عناصر داعش در شرق سوریه با هم همزیستی دارند و پایگاه لبنانی «العهد» نیز اعلام کرد، روانشناسان آمریکایی سرگرم کار روی 5000 کودک در شرق سوریه هستند و قصد دارند با این کودکان، هسته‌های جدیدی از داعش را به وجود آورند.

دیروز نیز روزنامه لبنانی «البناء»  طی یادداشتی به قلم «وفیق ابراهیم»، خبر داد که آمریکایی‌ها عملیات انتقال عناصر داعش به ایران را شروع کرده‌اند.

در این یادداشت آمده است: رهبران نظامی آمریکا در پنتاگون و خاورمیانه بر این موضوع اتفاق نظر دارند که بازگشت داعش به میدان تروریسم، بیش از شش ماه طول نمی‌کشد… آنها به همین پیش‌بینی هم اکتفا نکرده و گفته‌اند که (ابوبکر) بغدادی سرکرده داعش، زنده بوده و به طور مخفیانه به عراق منتقل شده است، جایی که او در حال بازسازی زیرساخت‌های جنگی داعش است… شگفت‌آور اینکه، پنتاگون اعلام می‌کند داعش فعالیت‌های جدید خود را در جغرافیای جدید به روز می‌کند و منابعی را برای سرمایه‌گذاری مخفی در بیش از یک کشور جهان در اختیار دارد. این سرمایه‌ها علاوه بر پولی است که داعش به صورت نقدی در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، این روزنامه افزود: در ابتدا رسانه‌ها و منابع اطلاعاتی خبر داده‌اند که بیش از 40 هزار تروریست از شمال سوریه به سمت جنوبی‌ترین نقطه این کشور رفته‌اند. طبیعتا این سؤال پیش می‌آید که این افراد به کجا رفته و چه کسی آنها را منتقل کرده است؟… چگونه آنها با جادوی یک جادوگر آمریکایی آب شده و به زیر زمین رفته‌اند؟

البناء نوشت: آنها تابعیت چین، روسیه، فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، آلبانی، کوزوو، هند، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، سوریه، مصر، مغرب، خلیج‌(فارس)، اندونزی، کردستان عراق، ترکیه، ایران، کانادا، استرالیا، لبنان، فلسطین و  ده‌ها کشور دیگر را داشته‌اند.

این روزنامه ادامه داد، طرف‌هایی در سوریه و عراق از این تروریست‌ها مهمان‌نوازی کرده و قصد دارند آنها را با توجه به نیازهای آمریکا، مجددا در یک جغرافیای سیاسی جدید به کار بگیرند.

به نوشته این روزنامه، آمریکا همزمان با مذاکره‌اش با طالبان، 2000 تروریست را در افغانستان آزاد کرده است. علاوه بر آن، آمریکا، عربستان و امارات در سیستان و بلوچستان و خوزستان و مناطق کردنشین ایران دست به تحرکات مشکوکی می‌زنند و از سازمان مجاهدین خلق ]منافقین[ نیز حمایت مالی می‌کنند تا در مناطق فارس‌نشین ایران فعالیت کند.

به نوشته البناء، حمله تروریستی به اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان، که شهادت شماری را به دنبال داشته، بهترین گواه در مورد تشدید اقدامات آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ ‌فارس علیه ایران است.

البناء آورده است: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، به پاکستان می‌رود و معامله بیست میلیارد دلاری امضا می‌کند، آن هم چند روز پس از گذشت عملیات تروریستی در جاده خاش به زاهدان. گویی این 20 میلیارد دلار، پاداش سعودی‌ها (به دولت پاکستان) بوده است.

البناء تاکید کرد: بدین ترتیب، آمریکایی‌ها و دار و دسته آنها از بین اعراب خلیج‌]فارس[، حلقه محاصره ایران را از عراق، پاکستان و افغانستان و همچنین، از طریق به کارگیری مجاهدین خلق تکمیل کردند و کنفرانس ورشو نشان داد که آنها نقشه تجزیه ایران را در سر دارند و درصدد احیای داعش و استفاده از آن در مناطق تازه‌ای هستند.

این روزنامه آورده است: اما ایران ابزارهای خود برای خنثی‌سازی توطئه تجزیه این کشور یا جنگ مستقیم، را در اختیار دارد و باید گفت که در هر جنگ آتی، روسیه هم حضور خواهد داشت. این چیزی است که اروپا هم از حالا از آن باخبر است و به همین دلیل، به پروژه ترامپ اعتراض دارد.

به عقیده نویسنده، تنها عرب‌های حاشیه‌ خلیج ‌فارس، مصر و اردن ابزارهایی هستند که به ایفای نقشی افتخار می‌کنند که تنها به نفع اسرائیل و تسلط آمریکا بر جهان است، این در حالی است که کشورهای فوق ملت‌هایشان را هنوز در زندان‌های قرون وسطایی زندانی می‌کنند.

احیای داعش در عراق

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق، در مورد اقدامات مشکوک آمریکا علیه این کشور، هشدار داد و گفت: ما از تکرار سناریویی که در زندان‌های «التسفیرات» تکریت و «ابوغریب» بغداد رخ داد، می‌ترسیم.

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که در این زندان‌ها، زندانیان وابسته به دو گروه تروریستی القاعده و داعش طی سال‌های گذشته فراری داده شده‌اند، تا شکاف امنیتی  در عراق به وجود آید.

این نماینده پارلمان عراق خواستار انجام تلاش‌های امنیتی و اطلاعاتی شد تا از وقوع چنین اتفاقی ممانعت شود.

البلداوی  بر این باور است که با توجه به اینکه آمریکا  نتوانست دولت عراق را در محور خود قرار دهد و حضور نظامی‌اش را با قدرت بر این کشور تحمیل کند، دست به چنین اقداماتی می‌زند.

در همین ارتباط، «قاسم مصلح» از فرماندهان سازمان «حشدالشعبی» عراق اعلام کرد، آمریکا در پی سازماندهی عشایر و زندانیان تکفیری در عراق است. مصلح تأکید کرد که واشنگتن به تکفیری‌ها چراغ سبز نشان داد تا بار دیگر سازماندهی شوند.

فرماندهان نظامی آمریکا اخیراً با شیوخ  عشایر استان‌های «نینوا»، «الانبار» و «صلاح‌الدین» در پایگاه «عین‌الاسد» دیدار کرده بودند و در این نشست بین عشایر و نیروهای آمریکایی حاضر در این استان‌ها توافق شد که نیروهای آمریکایی عناصر عشایری حشد را در اردوگاه‌های الحبانیه و عین‌الاسد آموزش داده و سلاح‌های سبک و نیمه سنگین در اختیار آنان قرار دهند.

ربودن شهروندان عراقی

«قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق، در پست توئیتری خود نوشت: ما بعید نمی‌دانیم که مزدوران آمریکا در پشت قضیه ربودن شهروندان استان کربلا و صلاح‌الدین قرار داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی در ادامه افزود: این مسئله در سایه تأکید آمریکا مبنی بر بازگشت خطر داعش صورت می‌گیرد. آمریکا قصد دارد، همزمان با عقب‌نشینی از سوریه، به هر بهانه‌ای که شده، در عراق باقی بماند. گفتنی است، عناصر وابسته به داعش به ربودن غیرنظامیان عراقی در مناطق مختلف این کشور دست می‌زنند تا اوضاع عراق را ناامن جلوه دهند.

افزایش بیماران سرطانی

تعداد بیماران سرطانی در عراق به علت استفاده اشغالگران آمریکایی از صدها تن مهمات دارای اورانیوم ضعیف شده در جنگ سال‌های 1991 و 2003 میلادی رو به افزایش بوده و فقط در استان «دیاله» بیش از 500 مورد مرگ ناشی از ابتلا به سرطان گزارش شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «طالب الخزرجی» مدیر سازمان حقوق بشر دیاله گفت: همگی می‌دانند نیروهای اشغالگر پس از سال 2003 میلادی نیز از اورانیوم ضعیف شده استفاده کرده‌اند و در این سال بیش از 970 گلوله توپ و موشک دارای اورانیوم ضعیف شده شلیک شده است. به همین خاطر، سرطان در عراق از جمله در استان دیاله، به سرعت در حال افزایش است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفسیر ساختاری سوره صف و جایگاه شناسی انقلاب اسلامی ایران برپایه آن

تبیین‌ قرآنی‌ از انقلاب اسلامی‌ ایران

اعترافات شارون روف اوفير نماینده سابق کنست

ويدئو/ استودیوی شبکه ۱۴ رژیم صهیونیست

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.