سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / مشاور رئیس جمهور با تروریست‌هاست یا مردم؟

مشاور رئیس جمهور با تروریست‌هاست یا مردم؟

نمی توان خوش بینانه از کنار تکمیل کنندگان پازل دشمنان ایران در نابودکردن قدرت بازدارندگی کشور عبور کرد. ترس دشمن از قدرت دفاعی ایران و برنامه ریزی برای ضعیف کردن و نابودکردن قدرت بازدارنگی ایران سال هاست در دستور کار رژیم آمریکا قرار دارد.
جنایت گروهک تروریستی وابسته به غرب لباس سبز مدافعان وطن را به خون آمیخته و ایران را عزادار کرده است اما یک پیام خطرناک و آشنا به دشمنان جهت تضعیف قدرت بازدارندگی کشور نشان از توطئه ای بزرگ تر علیه کشورمان دارد.

 به گزارش رجانیوز حمله انتحاری که با استفاده از یک دستگاه خودرو مملو از مواد منفجره به اتوبوس حامل یکی از یگان‌های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفت، جمعی از حافظین مرزهای میهن اسلامی شهید و تعدادی نیز زخمی شدند. تاکنون خبر از شهادت 27نفر و مجروحیت شدید 13تن در رسانه ها آمده است.

درحالیکه واکنش های مردم و مسئولین تسلیت گفتن به خانواده داغداران و وعده انتقام گرفتن از مسببان این جنایت بود حسام الدین آشنا در پیامی توئیتری پیام عدم اقدام اقدام متقابل را برای تروریست ها صادر کرد. مشاور امنیتی حسن روحانی که غالبا موضع گیری هایش فراتر از شخصیت حقیقی وی است و زبان پنهان دولت به شمار می رود  نوشت: «ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد» 

این پیام به تروریست ها که اگر ناامنی ایجاد کنید بازهم در امنیت خواهید ماند را تعداد زیادی از غرب گرایان داخلی اعتقاد دارند. پس از این صحبت آشنا گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال برخورد FATF با ایران در صورت پاسخ دادن کشورمان به تروریست ها نیز تقویت شده است.

پیش از این حرف رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، هاشمی رفسنجانی و محمدجواد ظریف یا قدرت دفاعی ایران را تحقیر کردند و یا تئوری جمع کردن موشک های ایران را داده اند! می توان صحبت های آشنا را ادامه منطق هاشمی رفسنجانی دانست که معتقد بود دنیای امروز دنیای گفتمان هاست و نه موشک‌ها! 

هاشمی رفسنجانی که در اواخر عمر خود حرف های بدون مبنای زیادی میزد پس از رزمایش نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توئیتی این راهبرد را اعلام کرده بود که با واکنش جدی مقام معظم رهبری روبه رو شد.

این جمله وی بعدا تکذیب شد اما سخنان 30مرداد همان سال رفسنجانی نشان داد او به شدت به خلع سلاح نظامی کشور اعتقاد دارد و حتی دولت روحانی را شایسته انجام دادن این کار می داند.  وی در اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش در این‌باره گفت: «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، این‌ها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند، محروم شدند. نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و ازاین‌رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند؛ مطمئنم دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند.» 

راه خلع سلاح کشور باز شده است.mov | دانلود فیلم 

بار دیگر پس از چند روز افزایش انتقاد افکار عمومی هاشمی رفسنجانی در عقب‌نشینی ظاهری عبارت «”اقتدار دفاعی” مایه وحشت بدخواهان است» را بکار برد.

محمدجواد ظریف هم بعدا در تحقیر قدرت دفاعی ایران در دانشگاه تهران گفته بود آمریکا با یک موشک می تواند قدرت دفاعی ایران را نابود کند! این صحبت های ناپخته هم با واکنش رهبرانقلاب مواجه شد. ایشان دولتمردان را به گردش علمی برای آگاهی یافتن از قدرت دفاعی ایران و اهمیت بالای آن دعوت کردند. حسن روحانی هم بعدها در انتخابات سال96 با طعنه به شعارنویسی روی موشک های اقتدارآفرین به سهم خود موشک را عامل مشکلات کشور معرفی کرد!

آمریکا با یک بمب می تواند تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد.mp4 | دانلود فیلم 

نمی توان خوش بینانه از کنار تکمیل کنندگان پازل دشمنان ایران در نابودکردن قدرت بازدارندگی کشور عبور کرد. ترس دشمن از قدرت دفاعی ایران و برنامه ریزی برای ضعیف کردن و نابودکردن قدرت بازدارنگی ایران سال هاست در دستور کار رژیم آمریکا قرار دارد. 

در 14 آوریل 2010 ژنرال رونالد بورگس ریاست سازمان اطلاعات دفاعی ارتش ایالات متحده سخنرانی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در خصوص پروژه امنیتی سازی قدرت بازدارنگی ایران چنین می‌گوید:«حکومت ایران راهبردی امنیتی را دنبال می‌کند که هدف آن «بازدارندگی» در برابر هرگونه تهاجم نظامی به قلمرو سرزمینی و ارتقای توان نظامی ایران در سطح منطقه است. ایران سال‌هاست که به نشر و ترویج و نهادینه‌سازی دکترین «ارتش 20 میلیونی» و نبرد نامتقارن به مثابه بازدارنده‌های هر دشمن متجاوز احتمالی پرداخته است. راهبرد نظامی ایران برای «دفاع» در برابر تهدیدهای خارجی به ویژه از ناحیه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی و تدوین شده است. مبانی راهبرد نظامی ایران شامل بازدارندگی، اقدامات تلافی جویانه نامتقارن و جنگ فرسایشی است. ایران قادر به اجرای عملیات تهاجمی محدود با توسل به برنامه راهبردی موشک‌های بالستیک و نیروهای دریایی است.» 

گفتنی است بازیگران داخلی در پروژه تضعیف اقتدار نظامی قصد دارند با بیان جملاتی تضعیف‌کننده در پیشرفت در صنایع دفاعی مانع ایجاد کنند تا اعتبار سطح تهدید در بازدارندگی را در منطق تهاجمی خنثی سازند.

شاید آنگونه که خود حسام الدین آشنا میگوید نفوذی ها قرار نیست فقط در لباس محیط زیست فعالیت کنند بلکه در هر موقعیتی می توانند سیگنال خود را به اربابان خود ارسال کنند: «جاسوسان لازم نیست در پوشش سمن‌های محیط زیست اطلاعات کشور را جمع آوری کنند؛ آنها می‌توانند با ادعاهای فوق انقلابی و به اسم درز دادن مکاتبات سری، نه تنها سیگنالهایی برای اربابان خود ارسال کنند بلکه منویات آنان را در تولید اختلاف در حاکمیت دنبال کنند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اقدامات این نیرو در کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان

قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»

وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.