خانه / صراط عشق / متون / سناتور آمریکایی: محاصره، گرسنگی و بیماری جان 85 هزار کودک یمنی را گرفت

سناتور آمریکایی: محاصره، گرسنگی و بیماری جان 85 هزار کودک یمنی را گرفت

محاصره ظالمانه یمن توسط ائتلاف سعودی در کنار بیماری و نبود دارو تاکنون باعث جان باختن 85 هزار کودک شده است. این گزارش را یک سناتور آمریکایی اعلام کرده است.

عربستان و امارات در چهار سال گذشته یمن را از هوا و دریا و زمین محاصره و بمباران کرده است. این جنایت باعث شده تا بسیاری از مردم در وضعیت قحطی به سر برده و هیچ نانی برای خوردن نداشته باشند. علاوه بر این بیماران یمنی نیز به دلیل نبود دارو در وضعیت سختی به سر می برند. اما در این میان کودکان بزرگترین قربانیان این محاصره هستند. «کریس مورفی»، سناتور دموکرات کنگره آمریکا در این مورد اعلام کرده در پی حمله ائتلاف سعودی و محاصره یمن، دست‌کم 85 هزار کودک یمنی از گرسنگی و بیماری از بین رفته‌اند. وی این را هم گفته که، با وجود کشته شدن این تعداد از کودکان، برخی از حقوق‌دانان از ما می‌خواهند که نقش خود برای متوقف کردن این کابوس را ایفا نکنیم! گفتنی است کاخ سفید نیز اعلام کرده چون به عربستان نیاز داریم هرگونه بیانیه کنگره این کشور علیه عربستان را وتو می‌کنیم!

خبر دیگر اینکه، نیرو‌های متجاوز سعودی در پی اعتراضات گسترده مردمی مجبور شدند از پایگاه جدید خود در استان المهره یمن عقب‌نشینی کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع محلی در استان «المهره» یمن تاکید کردند نیرو‌های سعودی یگان‌های خود را از پایگاه جدید نظامی در شهرستان «حوف» این استان، خارج کردند. اهالی شهرستان «حوف»، به طور گسترده با حضور نیرو‌های خارجی در این شهرستان مخالفت کرده بودند. شهرستان «حوف» در چند روز گذشته در پی اقدام نظامیان سعودی در یورش به ساختمان قدیمی دولت محلی و تبدیل کردن آن به پایگاه جدید نظامی، شاهد تنش‌های فزاینده بود. شخصیت‌های محلی در این شهرستان، مخالفت خود را با هر نوع حضور نظامی که به سود اهالی حوف نباشد، اعلام کرده بودند.

«احمد بلحاف» روزنامه‌نگار در استان «المهره» به الجزیره گفت: «نیرو‌های سعودی پس از فشار‌های مردمی و اعتراضات مسالمت‌آمیز اهالی حوف، مجبور به عقب‌نشینی از پایگاه جدید خود شدند. شخصیت‌های محلی در شهرستان حوف، بیانیه‌ای در محکومیت حضور نظامیان سعودی صادر و برای خروج این نیرو‌ها ضرب‌الاجل تعیین کرده بودند.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ماه رمضان را برای تفقه در دین و دین‌آموزی مغتنم بشماریم

ماه مبارک رمضان،ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت

شعر/ عزیزم، مونسم، ای مهربان، «راضی شدی مادر؟»

نمی‌آید به چشمم خواب، محتاجم، نگاهی کن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.