خانه / صراط عشق / متون / دولتمردان پای کار بیایند با این مردم بن‌بست معنا ندارد

دولتمردان پای کار بیایند با این مردم بن‌بست معنا ندارد

ملت ایران در این چهل ساله، هر پیروزی و پیشرفتی را به دست آورده است، در سایه فاصله‌گذاری و استقلال و برائت از مستکبران بود و تحریم‌ها با ایستادگی و بی‌اعتنایی از جنسی که در سیل جاری جمعیت در کف خیابان‌ها دیدیم، بی‌اثر می‌شود و نه با اظهار ضعف و گردن کج‌کردن به سمت دشمن.

سرویس سیاسی-

راهپیمایی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهکاری از ملت بزرگ ایران و از روزهای استثنایی بود که جریانات داخلی و خارجی از مدت‌ها قبل آن را باحساسیت ویژه‌ای ‌ مدنظر داشتند.

دوشنبه 22 بهمن ماه 97 برای چهلمین بار ثابت شد که جمهوری اسلامی دارای سرمایه اجتماعی عظیمی است که برای حفظ انقلاب خود و آرمان‌های متعالی آن بویژه در مقاطع حساس در کف خیابان حضور میلیونی خواهند داشت. این مردم بزرگ، با زبان فطرت و دیانت، مرگ بر آمریکا گفتند و دست رد به سینه تسلیم طلبی زدند. آنها در جشن چهل سالگی انقلاب خود گفتند که نمی‌خواهند عزت خود را با وعده‌های خیالی دشمن و دشمن زدگان معامله کنند. ملت رشید و بصیر ایران اسلامی با وجود گلایه‌های جدی از برخی دولتمردان، پای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی آمدند؛ چون خود، میزبان همیشگی جشن بزرگ استقلال و آزادی در سایه جمهوری اسلامی بوده‌اند.

این درحالی بود که رسانه‌های خبری دنیا حتی رسانه‌های آمریکایی نیز در شگفتی از حماسه بزرگ مردم ایران نتوانستند زبان به تحسین و تمجید این ملت نچرخانند.

رسانه‌های جهان: مردم آمدند

آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند

شبکه خبری سی‌ان‌ان در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دریایی از مردم در روز دوشنبه با شعار «مرگ بر آمریکا» و با خواندن سرودهای ملی و انقلابی و در حالیکه انواع پرچم‌ها و پلاکاردها را در دست داشتند، سالگرد انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند. سی ان ان همچنین گزارش داد: ایران نشان داده است در برابر آمریکا و فشارهای بین‌المللی تسلیم نمی‌شود.

سی‌بی‌اس نیوز هم به نقل از خبرنگار خود در تهران نوشت: «صدها هزار نفر روز دوشنبه برای جشن چهلمین سالگرد انقلاب ایران به خیابان‌ها آمدند. طبق گفته خبرنگار ما در تهران، باوجود نامساعد بودن هوا و بارش شدید باران، فضای شاد و مهیجی بر مراسم امسال حاکم بود.» روزنامه نیویورک‌تایمز نیز با اذعان به حضور پرشور مردم کشورمان در راهپیمایی روز دوشنبه نوشت: با وجود آنکه هوا مساعد نبود اما جمعیت بیشتر از گذشته بود و ایرانی‌ها از کوچک تا بزرگ همراه با خانواده یا به تنهایی در سالگرد انقلاب به خیابان‌ها آمده بودند. خبرگزاری آسوشیتدپرس هم با انتشار عکس زیر از راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نوشت: راهپیمایی سالگرد انقلاب هر سال در ایران برگزار می‌شود اما راهپیمایی امسال با وجود نامساعد بودن هوا شلوغ‌تر بود.

رسانه صهیونیستی «جوییش پرس» در گزارشی نوشت شمار زیادی از مردم ایران برای برگزاری جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند. این رسانه صهیونیستی یادآور شد بارش برف، باران و سرمای زمستان هم نتوانست مانع حضور مردم ایران در جشن چهل سالگی انقلاب شود.

ملت ایران گله دارند اما با نظام اسلامی مشکلی ندارند

شبکه فرانس 24 با پخش صحنه‌هایی از راهپیمایی میلیونی مردم در تهران اعلام کرد: سقوط نظام شاهنشاهی و استقرار انقلاب اسلامی برای خیلی‌ها غیر منتظره بود و بسیاری در خاورمیانه و حتی در جهان را به تعجب وا داشت.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور گسترده مردم کشورمان در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب گزارش داد: ایران ۴۰ سالگی را نماد پختگی انقلاب اسلامی می‌داند. به گزارش این خبرگزاری، راهپیمایی امسال در حالی برگزار شد که روابط ایران و آمریکا در بدترین شرایط خود به دلیل خروج رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران قرار دارد و جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌های آمریکا با چالش‌های اقتصادی مواجه است.

شبکه ZDF گفت: اکثریت جمعیت ایران زیر ۴۰ سال سن دارند. آنها انقلاب را ندیدند. من چند روز گذشته با خیلی از افراد صحبت کردم. آنها حتی با جمهوری اسلامی هم مشکلی ندارند. تنها ایرادشان به نحوه اداره کشورشان است.

خبرگزاری رویترز با انتشار بخش‌هایی از سخنرانی

حسن روحانی در سالگرد پیروزی انقلاب گزارش داد: صدها هزار ایرانی با شعار «مرگ بر آمریکا» گذشت چهل سال از سقوط شاه را گرامی داشتند.

شکست انقلاب اسلامی یا سیاست ۴۰ ساله آمریکا‌؟

شبکه المیادین هم در گزارشی از تهران گفت: مردم ایران جواب تحریم‌های ترامپ و سیاستمداران آمریکایی را با شعار «مرگ بر آمریکا» می‌دهند. المیادین تصریح کرد: ایرانی‌ها، مبارزه با استکبار و آمریکا را نصب‌العین خود قرار داده‌اند.

 خبرنگار المنار در تهران اعلام کرد : تظاهرات امسال

22 بهمن در ایران پر رنگ‌تر و پر شورتر از سال‌های گذشته است. مردم ایران با حضور خود پیام بزرگی به جهانیان می‌دهند و تاکید می‌کنند از نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های آن دفاع می‌کنند.

 شبکه بی‌بی‌سی (انگلیسی) در خبری به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن چهلم در ایران و تهران پرداخت و افزود: انقلاب اسلامی آغاز شکل گیری یک قدرت منطقه‌ای بود.

شبکه راشا تودی در گزارشی با بازتاب برگزاری شکوهمند جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، واکنش عصبی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا را در واقع شکست ۴ دهه سیاست‌های واشنگتن علیه ایران توصیف کرد.

حمایت تمام‌قد ایرانی‌ها از برنامه موشکی و هسته‌ای

این در حالی است که علی‌رغم تلاش‌های کشورهای غربی برای تبلیغات منفی علیه ایران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موسسه افکارسنجی«ایران‌پُل»، با انتشار نتایج آخرین تحقیق خود اذعان کرد  که مردم ایران با وجود مشکلات معیشتی، از توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی ایران حمایت می‌کنند. این نظرسنجی در واپسین ماه سال میلادی (۴ تا ۱۲ دسامبر – ۱۳ تا ۲۱ آذر) بر روی نمونه آماری ۱۰۱۷ نفری از طریق تماس تلفنی انجام داده است. مرکز نظرسنجی «ایران‌پل» در بخشی از این تحقیق، نظرات مردم درباره اهمیت توسعه برنامه هسته‌ای ایران را جویا شده است. در پاسخ به این سؤال که «به نظر شما، توسعه برنامه هسته‌ای برای کشورمان چقدر مهم است» 6/78درصد گزینه «بسیار مهم»، 2/11 ‌درصد گزینه «تا حدی مهم»، 7/3 درصد «چندان مهم نیست»، 6/2 درصد گزینه «اصلاً مهم نیست» و 9/3 درصد گزینه «نمی‌دانم/پاسخ نمی‌دهم» را انتخاب کرده‌اند. درباره فعالیت‌های منطقه‌ای ایران نیز، بیش از نیمی از نمونه آماری خواستار آن شده‌اند که ایران حمایت خود را از گروه‌های در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی مانند داعش حمایت کند. 2/57 درصد خواستار افزایش حمایت ایران از این گروه‌ها شده‌اند و 1/9 درصدگفته‌اند میزان این حمایت‌ها بایستی کاهش پیدا کند. به گزارش فارس، این نظرسنجی در ادامه از ایرانی‌ها خواست که با شنیدن نام کشورهای خاص، میزان محبوبیت آن را بیان کنند که 4/81 درصد آنها با شنیدن نام آمریکا، این کشور را نامطلوب توصیف کرده‌اند.

مردم خوش درخشیدند ، اکنون نوبت مسئولان است

حمایت مردم از هر نظام و حکومت، سرمایه اصلی آن نظام است و آمریکا و غرب بارها تلاش کردند حمایت مردم از انقلابشان کمرنگ شود، و اقدامات خود را در جهت ناامید ساختن مردم انجام می‌دادند، اما این مردم مقاومت کرده و کردند و نقشه دشمن را با حضور خود بر آب دادند، یعنی مردم خود انقلاب کردند و از انقلاب خودشان نیز حفاظت می‌کنند و با وجود تلاقی مشکلات، سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های داخلی و تحریم گسترده و توطئه‌های آمریکا، اما مردم حضوری گسترده در راهپیمایی

۲۲ بهمن و جشن چهل سالگی انقلاب خود داشتند. بدون شک این مساله نشانگر امید مردم به بهبود اوضاع و تمایز گذاشتن آنها بین اهداف و آرمان‌های انقلاب با عملکرد مسئولان است.

دقیقاً به دلیل حضور گسترده مردم، این وظیفه بر عهده مسئولان دوچندان شد که تمام تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم بکار گیرند و از اتخاذ سیاست‌های ضعیف، بی‌اثر و‌اشتباه اجتناب نمایند.

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید روز گذشته در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد : مردم هرچه بهتر به میان بیایند، مدیران و مسئولان باید بیشتر در حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی کوشا باشند؛ امیدوارم مسئولان پیام این حضور باشکوه را بشنوند و بدانند باید در حل مشکلات بیشتر و محکم‌تر بکوشند. این حضور باشکوه رسالت و مسئولیت مسئولان را سنگین‌تر می‌کند.

ملت ایران از مسئولان می‌خواهند انقلابی عمل کنند

آیت‌الله نوری همدانی مرجع عالیقدر شیعه نیز با تجلیل از حضور باشکوه، حماسی و دشمن‌شکن مردم ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن تصریح کرد: مسئولان باید قدردان مردم باشند. مسئولان کشور باید بدانند که وظیفه آنها در مقابل این مردم بصیر و انقلابی، سنگین‌تر از گذشته شد و تعلل و کوتاهی در انجام وظایف و خدمت به این مردم گناهی بزرگ است.

آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس‌قوه قضائیه و رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ضمن تجلیل از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد : حضور بی‌نظیر مردم همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر به جهانیان ثابت کرد که ملت ایران دست از راه ولایت بر نمی‌دارند و تا آخرین نفس در راه تحقق اهداف اسلام و انقلاب تلاش می‌کنند. مسئولان باید قدردان این مردم با بصیرت و آگاه و ولایتمدار باشند و برای حل مشکلات آنها از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پستی اینستاگرامی نوشت : پیداست که ملت ایران انقلاب اسلامی را آغاز راهی جدید برای خود و کشورشان میدانند ، ملت ایران از مسئولان میخواهند انقلابی عمل کرده و مشکلات اقتصادی را حل کنند. راز پیروزی و ماندگاری انقلاب این است که ملت ایران آن را فرزند خود میدانند و به آینده آن امید دارند.

سنگ تمام مردم

و سنگین‌تر شدن مسئولیت مسئولان

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که بسیار باشکوه و گسترده بود مسئولیت همه ما را سنگین‌تر کرده است. مردم، انقلاب اسلامی را به عنوان ودیعه و اراده خداوند پاس داشته و از آن حمایت می‌کنند. وی تاکید کرد : امروز مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سراسر کشور سنگ تمام گذاشتند و مسئولیت مسئولین را سنگین‌تر کردند و حالا زمان خدمت است.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نارضایتی‌ها و گلایه‌های مردم باعث حضور نیافتن آنها در این مراسم انقلابی نشد و همین باعث می‌شود تا کار مسئولان سخت‌تر شود و بیشتر برای جلب رضایت مردم تلاش کنند.

فولادگر ادامه داد: علت اصلی حضور ملت ایران در این راهپیمایی این است که کشور، انقلاب و نظام اسلامی را از آن خودشان می‌دانند و در راه حفظ نظام فداکاری‌های زیادی می‌کنند و مردم اصفهان با حضور در این مراسم به دشمنان داخلی و خارجی پیام دادند که دست از نظام و انقلاب اسلامی بر نخواهیم داشت. محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی

۲۲ بهمن به این معنا نیست که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسئولان در رابطه با گرانی، کاهش ارزش پول ملی و… انتقادی ندارند، می‌گویند علیرغم همه این مشکلات ما به اسلام و خون شهدا پایبندیم و این انقلابی که با زحمت‌ها و مشقات فراوان و هزینه‌های مادی و معنوی به دست ما آمده، به‌راحتی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست نمی‌دهیم.

و‌ی ا‌فزود: درست است که بخشی از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشکلات اقتصادی و معیشتی مربوط به تحریم‌هاست، ا‌ما مسئولان باید بر‌ا‌ی حل مشکلات مردم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر طریقی که می‌توانند و به هر مقداری که می‌توانند جهادی کار کنند و مشکل مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنند و معضلات معیشتی مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف سازند و اجازه ندهند عده‌ای اختلاس و دزدی کنند و به‌گونه‌ای عمل کنند که مردم طعم عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بچشند؛ چراکه انقلاب ما انقلابی بر پایه عدالت است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مسئولان ما بار مسئولیت‌شان با حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سنگین‌‌تر می‌شو‌د و مردم با این حضور خود به مسئولان این پیام را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دادند که ما در هر حال پایه اسلام، نظام و انقلاب خود هستیم و شما مسئولان نیز سعی کنید با تلاش و کوشش بیشتر تا حدی که می‌توانید مشکلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل و فصل کنید.

امروز روز عمل است نه حرف و سخن

دیگر مسئولین کشورمان هم از نجابت مردم ایران و اینکه باید قدردان مردم باشند و… سخن گفتند، در این موضوع شکلی نیست، اما مسئولان باید وظیفه خود را فراموش نکنند و به جای حرف، با اقدامات عملی و جدی مشکلات مردم بخصوص معیشتی و اقتصادی را حل کنند امروز روز عمل است نه حرف و سخن و باید قدر این مردم نجیب را دانست.

امروز آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب و پویش پیشرفت است. ملت ما در این چهل ساله، هر پیروزی و پیشرفتی را به دست آورد، در سایه فاصله‌گذاری و استقلال و برائت از مستکبران بود. و هر جا برخی سیاست‌بازان، در مقابل دشمن نرمش نشان دادند، از سرعت پیشرفت و پیروزی کاسته شد.

این ملت بزرگ و عزتمند را نباید در مقابل دشمنان حقیر و ناکام، کوچک کرد. تحریم‌ها با ایستادگی و بی‌اعتنایی از جنسی که امروز در سیل جاری جمعیت در کف خیابان‌ها دیدیم، بی‌اثر می‌شود و نه با اظهار ضعف و گردن کج کردن به سمت دشمن.

تحریم‌ها با اتکا به این مردم بی‌اثر می‌شود

نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش بر آن تاکید کرده و فرمودند: «‌به مسئولان توصیه می‌کنم به اروپایی‌ها هم اعتماد نکنند البته نمی‌گوییم با آنها مراوده نداشته باشیم بلکه با چشم بدبینی به اروپایی‌ها نگاه کنید.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: درباره آمریکا هم از چند سال قبل و در مذاکرات هسته‌ای، هم در جلسات خصوصی و هم در جلسات عمومی مکرر به مسئولان می‌گفتم به آمریکایی‌ها اعتمادی ندارم و شما هم به قول و حرف و لبخند و امضای آنها اعتماد نکنید. اکنون نتیجه این شده است مسئولانی که آن روزها مذاکره می‌کردند، خودشان می‌گویند آمریکا غیرقابل اعتماد است. باید از اول این را تشخیص می‌دادند و بر این مبنا حرکت می‌کردند».

بنابر این همراهی با ملت وقت‌شناس، به این است که مسئولان، پیشانی سپاس و قدرشناسی در پیشگاه پروردگار متعال بر زمین بگذارند و در مقابل فشار و تهدید دشمن، خم به ابرو نیاورند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

درمحضر مولانا امیرالمومنین علیه السلام _ آسیابی در جهنم

خوراک این آسیاب چیست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.